Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '09

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Devletimin memurundaki zihniyete bir bakın!

Devletimin memurundaki zihniyete bir bakın!
 

İş yerinde ‘İç Ortam Hava Kalitesi Öçlümü’ yaptırmak istiyoruz. Çalışma Bakanlığına bağlı İSGÜM (İş sağlığı ve İş Güvenliği Genel Müdürlüğü) web sitesinden laboratuarlara ve hizmet fiyatlarına baktım. Hizmet fiyatları güncellenmemiş İstanbul şubesine web sitelerindeki fiyatların 2009 yılı içerisinde de geçerli olup olmadığı ve fiyat bize uygun geldiği takdirde ne zaman bu testleri yaptırabileceğimiz ile ilgili bilgi almak için faks çektim.

Aradan 1 saat falan geçti İstanbul Şubesinden bir memur aradı, devlet dairesinden bu hızlı dönüş şaşırttı beni açıkçası, ilerleme var diye düşündüm ama karşımdaki memur konuşmaya devam edince devlet dairelerindeki zihniyetin değişmediğini anlamak çok zaman almadı.

Neymiş efendim bu faksa nasıl cevap vereceğini bilememişmiş, talep mi varmış orada bilgi almak mı istiyormuşum. Neden aramıyormuşmuşum da faks çekiyormuşmuşum o beni aramak zorundamıymış…

Bana cevap olarak sadece 2009 yılı fiyatını verecek ve bu testleri yapmak için bize ne zaman dönecekleri hakkında bilgi verecek altı üstü sadece iki cümle kuracak. Ama sayın(?) memura bu iki cümleyi yazıp faks çekmek veya eposta atmak veya telefon açmak nedense çok zor gelmiş olacak ki bu iki cümle ile bilgi vermek yerine saçma sapan konuşup durdu karşımda…

Ben fiyatı öğrendim ve dedim ki “Bana sadece bunu söyleyecektiniz o kadar zor geliyorsa web sitenizde fiyatlarınızı güncel tutsaydınız ayrıca ben size istersem telefon açarım istersem faks çekerim istersem eposta atarım siz bana bilgi vermek zorundasınız.” İyi günler dileyip telefonun kapattım.

Bazen devlet dairelerini bilgi almak için arıyoruz bu konuda bize resmi bir yazı fakslayın deyip kapatıyorlar faks çekiyoruz neden aramıyorsunuz diyorlar. Affedersiniz ama biz sizin nazik ağızlarınızdan kerpetenle iki cümle almak için ne yapmalıyız çok sayın (?) devlet memurları? (sözüm böyle kendini bilmez sorumsuz memurlar içindir sorumluluk sahibi Adab-ı Muaşeret’ten haberdar memurlardan dışarıdır.)

Bizim en yönetime bir konuda öneri sunarken bunun maliyetini ne kazandıracağını da sunmamız gerekiyor özel sektördeki bu basit yaklaşımı bile bilmeyen ‘sorumsuz’ insanlar kalkıp bana ‘ben fiyatımızı kabul edeceğinizi nerden bileceğim’ gibi saçma sapan bir soru sorabiliyorlar.

Bunun gibileri özel sektörde çalışacaktı ki bu zihniyetle ikinci kapının önüne konacaktı.

Önerim; devlet memurlarına neden orada oturduklarına ilişkin özel eğitimler verilmesi o zaman belki anlarlar hizmet için orada olduklarını…

 
Toplam blog
: 28
: 1031
Kayıt tarihi
: 18.09.08
 
 

1983 doğumluyum. 2004 yılında Endüstri Mühendisliği Bölümünden mezun oldum. Mezun olduktan sonraYöne..