Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '13

 
Kategori
Güncel
 

Devlette 10, kendinde 18, kocasında 19...

Devlette 10, kendinde 18, kocasında 19...
 

İşte size günün gündemi... 

Abisi evlenmiş demişler ki berdel yapacağınız yengenin erkek kardeşi ile de sen evleneceksin. Sesini çıkaramamış. Nasıl çıkarsın ki babasının ikinci hanımından 14 kardeşi var. Okul yüzü bile görmemiş. Kabul etmiş. 

Kocası önceleri iş bulamamış biraz dolaşmışlar soluğu İstanbul'da almışlar. Kocası bir fabrikada işe girmiş.... Hikaye böyle başlıyor. 

Kendi rızamla evlendim diyor kızımız. Hamile kalmış ilk beş ay anlamamışlar hamile olduğunu. (Belki de hamileliğin ne olduğunu bile bilmiyordu.) Hastaneye gelince başka bir traji komik hikaye daha başlıyor. Kızımızın nufüs cüzdanına göre yaşı 10. Polise haber veriyorlar. Polis geliyor, nüfus cüzdanında 10 da kızımız 10 yaşında gibi görünmüyor. Başlıyor anlatmaya, nufüs cüzdanı geç çıkmış annesine sormuş kaç yaşındayım diye annesi "18 varsın"demiş. Kocasına sorsanız "Beni kandırdılar. Ben 19 sanıyordum, değiştirmek için mahkemeye gitmek istedim, ceza yerim diye gitmedim."diyor. 

Kızımız devlete göre 10,kendisine göre 10 yaşında görünmüyor, annesine göre 18, kocasına göre 19.... Sonra da kalmışsınız Türkiye'nin gündemi dershanelerin kapanması, kızlı erkekli evler, marmaray... Gözünü aç güzel ülkemin vatadanşı. Senin gündemi şu yukarıda yazdığım değilse daha bir adım yol almamışız demektir. 

Not: Şimdi yerel seçimler de geliyor. Ülke 4 5 ay onunla yatıp kalkacak. Birbirine giydiren siyasetçiler, rakibinin ipliğini pazara çıkarmak isteyen adaylar...Dediğim gibi 4 5 ayda bunlarla oyalanırız. Ama Güngören'de aşırı hızdan virajı alamayıp köprüden düşen ve iki vatandaşımızın öldüğü kazayı konuşmayız. Minibüs şöförünün hatası kadar belediyenin koyduğu korkulukların bırakın minibüsü bir insanı bile tartamayacak kadar dandik olduğunu gündeme getirmeyiz...

Ne demişler insanlar hakettikleri şekilde yönetilirler. 

 
Toplam blog
: 106
: 1591
Kayıt tarihi
: 11.07.11
 
 

Metin ve haber yazarı ..