Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '17

 
Kategori
Eğitim
 

DGS 2017

DGS 2017
 

Merhaba Güzel okuyucum. Bugün bahsetmek istediğim güzide konu hiçbir ademoğlunun uzak olmadığı, her canlının ömründe bir kere tattığı sınavlardan biri. DGS... 

Dikey Geçiş Sınavı olarak adlandırdığımız bu sınav 2 yıllık önlisans mezunlarının okullarını 4 yıllık lisans bölümlerine tamamlama isteği üzerine ortaya çıkmış bir icat. Ben de bu sene bu sınavdan nasibini almış bir kul olarak sizlerle bilgi ve deneyimlerimi paylaşmak istedim. Bu arada ben sınavı kazanamadım. Yani bir sene daha hazırlık görünüyor. Benim gibi, ÖSYM' nin çeşit çeşit sınav seçeneği içinden kendine DGS yi uygun görmüş yol arkadaşlarıma faydası dokunur umarım bu yazının. 

Öncelikle söylediğim gibi bu sınava 2 yıllık örgün ya da açıköğretim önlisans mezunları girebiliyor. İçerik itibariyle  YGS ve LYS de alıştığımızdan farklı bir sistem karşılıyor bizi bu sınavda. 60 Türkçe 60 Matemeatik sorusu soruluyor. 140 dakika da süre veriliyor. Seçeceğiniz bölüme göre puanınız sayısal sözel ya da eşit ağırlık olarak hesaplanıyor. Şimdi öncelikle en kritik nokta üniversite giriş sınavında olduğu gibi canımız ne isterse puanımız ne tutarsa seçemememiz. Yani benim sayısalım kötü gideyim sözelden tercih yapayım durumu olmuyor bu sınavda. Mezun olduğunuz 2 yıllık önlisans bölümünden hangi bölümlere ve fakültelere devam edebiliyorsanız onu seçebilirsiniz. Örneğin: 2 yıllık adalet mezunuysanız gidip bilgisayar mühendisliği seçemiyorsunuz. Tercih döneminde en çok dikkat edilmesi gerekenlerden biri bu. 

Biraz da kendimi örnek vererek anlatayım. Ben 2 yıllık Çocuk Gelişimi mezunuyum. Benim geçiş yapabildiğim bölümler Çocuk Gelişimi ve ya Okul Öncesi Öğretmenliği. Yani ben sınav sonrasında sadece bu iki bölümün olduğu okulları tercih edebiliyorum. Bu konunun üstünde neden bu kadar durdun derseniz ÖSYM de fazlaca uyarıyor bu nedenle açıklamak istedim. 

Biraz sınavın yapısından bahsedecek olursak genel olarak bilgiye değil yoruma dayalı bir sınav. Türkçe soruları klasik paragraf anladığını yorumlama. Matemetik ise MAT 1 dediğimiz lise 1 konularını içeriyor. Sınav kolay ama dikkatli olmak gerekiyor. DGS de kontenjan çok az olduğu için bir yanlış bile kaybetmenize neden olabilir. 

Ben bu sene sözel 268 eşit ağırlık 257 puan aldım ve istediğim yerleri kazanamadım. Sıralamam da iyi olmasına rağmen. Yani çok riskli ve kritik bir sınav. Gözümüz korkmasın ama çok dikkatli olmalıyız. 

Peki diyelim sınava girdik puanımızı aldık tercih yaptık ve çok şükür kazandık. Bitti mi? Hayır elbette bitmedi. Zaten DGS diğer sınavlara göre biraz geç açıklandığı için akademik takvim içine girmiş oluyoruz sonuçların belli olduğu dönemde ve bu bizleri geç kaldık tribine sokuyor zaten. Bunun dışında bir de intibak ders saydırma durumu var. Yani kazandığınız 4 yıllık üniversite sizin önlisans eğitiminiz boyunca aldığınız tüm dersleri sayacak mı saymayacak mı? Bazı okul 3. sınıftan bazısı 2. sınıftan başlatabiliyor. Bunu da tercihten önce iyice araştırmanızı öneririm. Tercih etmek istediğiniz okulları arayıp bilgi alabilirsiniz. Bu ders saydırma işlemi için okul sizden transkript ve ders içeriği belgeleri isteyecektir. Kayıttan sonra hangi derslerinizin sayıldığını hangi dersleri alttan alacağınızı öğreneceksiniz. Kazanırsak inşallah :)

Yazımın sonuna gelirken biraz da sınava hazırlık döneminden bahsedeyim. Ben bu sene sadece 5 ay çalışabildim çünkü aynı anda hem işe gidiyor hem de okulumu bitirmeye çalışıyordum. İşten kalan zamanlarda ve hafta sonları çalışıyordum. Bir de Son 3 ay kala dersenede hızlandırmaya gittim. Bana göre en önemli olan planlı programlı çalışmak. Dediğim gibi çok bilgi gerektiren bir sınav değil. O yüzden bol bol soru çözerek hızlanmak ve hazırlanmak gerek. 

İnşallah yazım, ilgilenenler için faydalı olmuştur. Ve inşallah bu sene hakkımızda hayırlı olan hayallerimize kavuşuruz. Hepimize kolay gelsin :))

 
Toplam blog
: 4
: 138
Kayıt tarihi
: 24.11.15
 
 

Herkese selamlar. Ben Nur. 1994 doğumluyum ve doğduğumdan beri Üsküdar İstanbul'da yaşıyorum. Ufa..