Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ağustos '10

 
Kategori
İzmir
 

Dibi Delinmiş İnsanlık ve Alaçatı

Dibi Delinmiş İnsanlık ve Alaçatı
 

Fotoğraf: Aydın Sevinç


Yanda görmüş olduğunuz fotoğrafı bu sabah çektim. Sabah yürüyüşümü yapıyordum. Çeşme-Alaçatı’nın meşhur Çamlık Yolu.

Bu yolun her iki kenar güzergahında bulunan; kaldırım, yürüyüş ve bisiklet yolu, dinlenme gruplarının düzenlemeleri, Alaçatı Belediyesi tarafından çok yakın zaman önce tamamlandı. Hatta bazı bankların, çöp kutularının üzerlerinde hala ambalaj poşetleri durmakta.

Şimdi lütfen fotoğrafa dikkatle bakınız. İçi çöp dolu olan çöp kutusu tepetakla ettirilmiş ve ağzı aşağı, dibi Mevla’ya dönderilmiş. Tekrar düzelmesin diye de bir boş su şişesi ile sabitlenmiş. Baya bir uğraşılmış yani, pislik imal edilmek için.

O güzelim Alaçatı Çamlık Yolu’nun manzarasına bir çöp kutusu dolusu çöp-pislik eklenmiş iğrenç bir şekilde. Karede düzgün duran iki nesne var sadece: İki adet boş bira şişesi. Hayvanca içilmiş ama insanca konulmuş. Belli ki bu iğrençlikte katkıları var. İçkiyi ağızlarıyla içemeyen magandalara alet olmuşlar.

Peki arkadaki güzelim ve yaşlı çam ağacının gövdesi dikkatinizi çekiyor mu? Habis bir ur gibi, onmaz bir yara gibi duruyor değil mi üzerindeki leke? Bir çakı, bıçak ya da her ne haltsa; kesici-delici bir alet-edevatla ağacın da ırzına geçmeye kalkmışlar. Kent dokusunun olduğu gibi.

İşte böyle dostlar. Sabah sporum burnumdan geldi. Böyle bir toplumda yaşadığım için utandım, iğrendim, rahatsız oldum.

Burası Alaçatı. Ülkenin, son yıllarda öne çıkardığı en gözde, en cazip, en revatça turistik bölgelerinden biri. Ve manzara bu dostlar. Manzara bu maalesef.

Alaçatı Yasakları - 1

Alaçatı Yasakları - 2

Alaçatı'da Bir Et Virtüözü: Hasan Masat

tüm İZMİR yazılarım için tıklayınız

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..