Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Didem' in tatlısı

Didem' in tatlısı
 

Ben bu yemek tarifi işini sevmeye başladım.. Fakat benim çalışmalarım bildiğiniz üzere ağır çalışmalar değil. Daha çok tembellere kolaycılara yönelik çalışmalar. Fakat yinede el mahareti isteyen bir işdir yemek veya tatlı yapmak.

Ben bu sefer yine kolay pratik bir tatlı tarifi vereceğim. Bu tatlıyı ilk arkadaşım Didem ikram ettiği için ben bu tatlının adını Didemi n tatlısı diyorum. Orjinal adı '' Çikolata soslu sütlü tatlı '' dır. Yani benim didemim bile bu tatlıyı yapabiliyorsa herkes yapar.. Yemekle tatlıyla uzaktan yakından pek alaksı yoktur fakat bunu yapmayı becermiş.

Birde sizler deneyin bakalım.

malzemeleri; 2 çay bardağı un, 1 yumurta, 1 litre süt, 125 gr. margarin, 1pk vanilya, 200 gr şeker, 1 paket cukulata sosu. Hani Dr. Oetker' in hazır pakette satılan çukulata soslarından.

yapılışı; önce 2 çay bardağı un 1 yumurtayı 1 bardak süt ile çırpalım. Kalan sütü ilave edip margarin vanilya ve şekeri koyalım koyulaşıncaya kadar ateşte ağır ağır pişirelim. Kare borcama alıp buzdolabında katılaşıncaya kadar bekletelim.

Paketin üzerindeki tarife göre sosu pişirelim. Dolapta donmuş olan sütlü tatlıyı kare kare keselim. Pişirdiğimiz sosu üzerine dökelim. İster sıcak olarak servis yapabilirsiniz isterseniz soğutarak da servis yapabilirsiniz.. İstenirse dondurmalıklarda da servis yapabilirsiniz göz zevkinize göre..

Yerken de arkadaşımın kulakları çınlasın...

Afiyet olsun...

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..