Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '15

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim, Birleşmiş Milletler Topluluğu gibi…

Didim, Birleşmiş Milletler Topluluğu gibi…
 

Fotoğraflar için Didim Özgürses Gazetesine teşekkürler...


Didim’de çoğunluğu İngiliz olmak üzere Hollandalı, Fransız, Rus, Norveçli ve daha birçok Ulustan Didimli hemşerilerimiz, Didim Belediye Başkanımız Deniz Atabay ile Didim Nurullah Kocabıyık Ticaret Odası Salonunda bir araya geldiler…

Toplantı Birleşmiş Milletler toplantısı, Belediye Başkanımız Deniz Atabay’da; Birleşmiş Milletler genel sekreteri gibiydi…

Bu durumu yadırgadığımı zannetmeyin, bilakis bu durumu çok önemli ve kıymetli buluyorum…

Didim ilçemizde, son on yıl içinde çoğunluğu İngiliz olmak üzere çok sayıda ulustan onbinlerce yabancı konut edindi. Biz onlara yabancı demiyoruz. Yabancı demeye dilimiz varmıyor. Onlar içimizden biri… Onlar sokakta, parkta, alışveriş merkezlerinde, Didim Belediye Spor karşılaşmalarında, Doğa Yürüyüşlerinde hep beraber olduğumuz, aynı havayı soluduğumuz, aynı denize girdiğimiz hemşerilerimizdir. Bu hemşerilerimiz yılın çok önemli bölümünü Didim’de geçiriyorlar, dolayısıyla Didim’in ekonomisine önemli bir katkı sağlıyorlar…Bu arada, Didim ilçemizde 46 Ülkeden ve ülkemizin 81 ilinden  vatandaşlarımızın barış ve dostluk içinde yıllardır birlikte yaşadıklarını belirteyim...

Durum böyle olunca haliyle biraz da yasal boşluklar nedeniyle yabancılara yönelik sorunlar da peş peşe geliyor… Bu konudaki yasal düzenlemelerin yetersizliği nedeniyle bu insanlar birçok sıkıntı yaşıyorlar…

Didim Belediyesinin düzenlediği bu toplantı, sorunları dinlemek, sorunlara çözüm bulmak, yasal boşlukların giderilmesi yönünde bir kamuoyu oluşturulması açısından çok önemli bir toplantıydı…

Belediye Başkanımıza yönetilen soruların büyük çoğunluğunun muhatabı genel idareye, ülkenin siyasi yapısına yönelik sorulardı. Haliyle Başkan bu sorulara yanıt vermedi.

Yabancıların oturum sürelerine yönelik sorular, tapu sorunları ve müteahhitlerle ilgili sorular haliyle Belediye Başkanını aşan sorulardı. Belediye Başkanımız yine de bu soruları kayıt altına alarak ilgili mercilere ulaştıracağını söyledi…

Toplantı soru- cevap şeklinde geçti. Çevirmenler aracılığıyla sorular ve yanıtlar ilgili dillere çevrildi. Belediye Başkanı soru yağmuruna tutuldu… Sorular ve sorunlar Didim’de yaşayan herkesin sorunlarıydı. Bu yönüyle de benzeşiyorduk…

Çok sayıda soru soruldu. Didim Belediye Başkanı da sorulara gerekli yanıtları verdi…

Sorular genellikle:

* Sokaklarda başıboş dolaşan köpekler ve bunların verdiği rahatsızlıklar yönündeydi.

* Gürültü kirliliğine ait sorular… Bu sorular arasında “köpek havlamalarından rahatsızlıklar da vardı”

* Ulaşım sorunları yine gündemdeydi. Bazı hatlara dolmuşların çalışmadığı dile getirildi. 24 kişilik dolmuşa 47 kişi bindirildiği söylenince salonda bir kahkaha tufanı oluştu. Deniz Başkan’ın ülkenizde böyle bir rekor var mı diye yanıt vermesi ise kahkahaları ikiye katladı…

* İnşaatçıların rast gele yerlere moloz döktüğünü, bunların önlenmesine yönelik sorulara soruldu.

* Tüm Didimlilerin ağzı yandığı gibi Didimli İngilizlerinin de usta görünümlü boyacı, sıvacı, vb benzerlerinden ağızları yanmıştı. Bu gibi kişilerin ustalık belgesi ve yapılan işlerin kontrol sisteminin oluşturulmasını dile getirdiler…

* Ben de yazılarımda defalarca yazdığım gibi yabancılar da “tuvaletler sorununa” değindiler. Altınkum’da ve Atatürk bulvarında umuma açık tuvaletlerin yapılmasını istediler. Başkan, On gün içinde tuvaletlerin hazır olacağını belirtti.

* İngiliz Hemşerilerimiz, Didim’in geleceğini yakından ilgilendiren 3. Koy ve Didim Altınkum Vakıflara ait sorular da sordular… Başkan, 3. Koy’un özelleştirilmeyeceğini, Didim Altınkum Vakıflar ile ilgili olarak da, Vakıflar ile ortak bir çalışmanın içinde olduklarını ve kısa sürede olumlu bir sonuç alınabileceğini belirtti…

* Yabancıların çok önemli bir sorusu da, Eski tarihi Kilisede Pazar günleri 1,5 saat ayin yapmalarına için izin verilmesini ve buraya servis düzenlenmesini istediler. Başkan, “burasının tarihi bir yer olduğunu, sürekli kullanılabilmesi için hükümetten izin alınması gerekir dedi. Bu konuya daha kalıcı çözüm bulmak düşüncesindeyiz.” Dedi.

* Golf sahası isteyen yabancılara Deniz Atabay: Akbük ve Didim’de iki golf alanlı oluşturmak için arazimiz var. Yatırımcı bekliyoruz dedi.

* Sinek ve keneye karşı ilaçlamaya yönelik soruya Atabay: “Şu an larva dönemi, 1,5 aydan beri su birikintilerini ilaçlıyoruz. Yapılmayan yer varsa bize bildirin hemen ilaçlayalım “dedi.

Daha çok soru soruldu. Toplantı çok samimi bir hava içinde geçti.

Belediye Başkanımız Deniz Atabay’ın kısa kapanış konuşması çok anlamlıydı. Atabay: Bu toplantıya katıldığınız ve dilek ve şikâyetlerinizi dile getirdiğiniz için teşekkür ederim. İlk yılımız ve çok çalışıyoruz. Önümüzdeki süreçte golf oynayıp, köpeklerin az havladığı, çiçeklerin daha çok olduğu, tapu ve iskân sorunun en aza indiği hep beraber yaşanılası bir “Didimi” hep birlikte kurmak düşüncesiyle:”Bize inanın ve güvenin” Dedi.

***Didim Birleşmiş Milletler Topluluğu gibiydi, Belediye Başkanımızda Birleşmiş Milletlerin Genel sekreteri gibiydi. Bu iyi bir manzaraydı. Didim bir Dünya kenti, evrensel bir değer, bir barış köprüsü olma yolunda önemli adımlar atıyor…Bu tür toplantıların sık sık yapılmasını ve ülkemizi mekan olarak seçmiş başta İngilizler olmak üzere diğer uluslara mensup hemşerilerimizin Didim’de mutlu olmalarına yönelik çalışmaların yapılmasını diliyorum…

Not: Konu ile ilgili fotoğraflar aşağıda "Milliyet Blog" Galeride

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..