Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '15

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim, deneme tahtası gibi...

Didim, deneme tahtası gibi...
 

     Acele işe şeytan karışır sözü, sadece bize özgü değil, tüm insanlığa ait bir söz…

Hele hele turizm için iddialı bir kent için bir şeyler yapmaya çalışıyorsanız, daha çok düşünmeniz gerekiyor…

Hani hep derler ya: Türk gibi başla, Alman gibi yap, Japon gibi bitir diye… Burada da aceleciliğimiz ortaya çıkıyor ve bu yüzden de ülkemiz, estetik, sağlamlık, kullanışlılık, verimlilik yönünden sıkıntıya düşüyor…

     Didim deniziyle, tarihsel dokusuyla, Altınkum’uyla ve de doğal dokusuyla harika bir yer ama gel gör ki, Tanrı’nın elinin değdiği yerler ve tarihi dokular güzelliğini korurken, insan elinin değdiği yerler ise durmadan çirkinlikler üretiyor… Gelen giden yerel yönetimler (Eski Belediye Başkanımız Mehmet Soysalan’ı bu grubun dışında bırakıyorum) Didim’i deneme tahtasına çevirdiler…

Didim’i yönetenlerin hep bir acelesi var gibidir… Özellikle de seçimler yaklaşırken birden atağa geçerek uyduruk projeleri yaşama geçirmeye çalışırlar…

İşte bunlardan bazı örnekler:

Didim Altınkum projesi, Didim Kent Meydanı projesi, Çöpleri yeraltına alma projesi, Kültür Merkezi projeleri, Eski Adliyenin karşısındaki göbekteki Atatürk heykeli… Bu projelerin hemen hemen hepsi aceleye getirildi ve şimdi çoğu kullanılamaz ve işlevsiz duruma gelmeye başladı… Didim’in paraları buralarda çarçur edildi… Oysa aceleye getirilmeden bu projeler için bir proje yarışma düzenlenip, halkın görüşü de alınarak yapılsa daha başarılı ve verimli olurdu…

Yeni Belediye yönetimi de yaz döneminde-dönemlik olsa da- Kent meydanın da uyduruk naylon çadırlarla çevrilmiş ilkel bir Pazar oluşturarak hem bir çirkinlik yarattı, hem de Didim’in esnafını mağdur etti… Umarım bu sene aynısını yapmazlar… Yeni yönetimin yıkımlarla başlattığı Altınkum projesinin geleceğini de tüm bu açılardan merak ediyoruz… Aytepe sahilinden üçüncü koya ulaşacak sahil yürüyüş yolu yapımı ise bir kıvılcım gibi başladı ve bitti… Anlaşılan o da aceleye getirilerek mevzuatların kurbanı oldu…

Aytepe’ye dikilecek Bayrak projesinin de iyi düşünülmediğini, ilerde sorun yaratacağını şimdiden söyleyebiliriz…

Şimdiler de Büyükşehir’in bir projesi ile Avcılar Çukurundan Altınkuma yağmur suyu tahliyesi için devasa borular döşeniyor… Bununla ilgili detaylı bir bilgiye ulaşmış değiliz. İşin yapıldığı alanlarda da bu konu ile ilgili yazılı bir bilgi yok… Bu yağmur suları derin deşarjla mı yoksa hemen Altınkum sahil başlangıcında mı denize verilecek merak ediyoruz… Her şeyi elimize yüzümüze bulaştırdığımız, geçmiş projelerde ortaya çıktığı için bu projenin de sonunda Altınkum sahiline büyük zarar vereceğinden kuşkulanıyoruz…

     Ortak aklın ve ortak akılla hazırlanmış bilimsel projelerin eseri olmayan bu ve buna benzer projelerle Didim deneme tahtasına çevrilmiş durumda… Bu da şu anlama geliyor halkın parası beceriksiz ellerde çarçur ediliyor ve Didim ve Didimliler bundan büyük zarar görüyor…

Ne diyelim görünen köy kılavuz istemiyor…

Didim, aynen deneme tahtası gibi….

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..