Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '09

 
Kategori
Güncel
 

Didim Altınkum 5. Yazarlar Festivali Başlarken...

Didim Altınkum 5. Yazarlar Festivali Başlarken...
 

1 - 15 Ağustos tarihleri arasında, Didimliler ve tatilciler, 5. yazarlar festivali kapsamında, sevilen şair ve yazarlarla buluşacaklar.

AB, ülkelerinde kişi başına düşen yıllık kitap harcaması 500 Dolarken, bizde bu rakam yalnızca 2 Dolar.

İngiliz ve Fransızlar'ın %21'i düzenli kitap okurken; Türkler'in % 0,01 'i düzenli kitap okuyor.

Bir Japon yılda 25 kitap okurken; ülkemizde 6 kişi bir kitap okuyor.

Eğitim-Sen'in bir araştırmasına göre; öğretmenlerimizin % 8'i hiç kitap okumuyor.% 39'u ise bu konuda bilgi vermek istemiyor. % 28'i de, ayda bir kitap okuyor.

Birleşmiş Milletler İnsani Gelişim Raporunda; kitap okuma oranına göre 173 ülke arasında 86. sırada yer almaktayız.

Didim'de bu sene, özellikle Altınkum'da sezon dolayısıyla geçmiş yıllara göre çok sayıda kitapçının açılması, uygun fiyatlarla çok sayıda kitabın satılıyor olması çok sevindiricidir.

Didim Belediyesi ve Taci Erbaş Emlak Ofisinin desteklediği "Yazarlar festivali", kitap okuma alışkanlığını geliştirmeyi, okurları yazarlarıyla buluşturmayı amaçlayan çok önemli bir kültürel çalışmadır.

5.'si yapılacak festivale, Canan Tan, Muzaffer İzgü, Yaşar Nuri Öztürk, Ayşe Kulin, Zekeriya Beyaz, Cezmi Ersöz, Yazgülü Aldoğan, Banu Avar, Mehmet Coşkun Deniz, Deniz Mario Levi, Uğur Arslan, Yasemin Soysal, Ali Gençli, Ali Sarayköylü, Gül Arslan, Mesut Yar, Nermin Bezmen,Meltem Arıkan, Esat Korkmaz, Uğur Arslan, Erdoğan Çınar, Sinan Akyüz, Nalan Tuntaş, Ahmet Ümit, Hayri Kandemir, Ender Saraç ve Ahmet Selçuk İlkan katılıyorlar.

Altınkum Yalı Caddesi Polis Noktası üzerindeki standlarda başlayacak festivalin ilk gün programında Canan Tan, Uğur Arslan ve Nalan Tuntaş okurlarıyla buluşuyor. Festival etkinliklerinin başlangıç saatleri 20.00 olarak belirlenmiş.

Didim'in kültürel yapısına çok önemli bir katkısı olan festivallere büyük destek veren başta Didim Belediyesi olmak üzere bütün sponsor kuruluşlara teşekkürler ediyoruz.

Bol kitaplı günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..