Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '10

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Didim Altınkum 6. yazarlar festivali

Didim Altınkum 6. yazarlar festivali
 

Aydın’ın tanınmış ilçelerinden biri olan Didim İlçesi, son birkaç yıldan bu yana sanat, kültür alanında çeşitli sanat ve kültür etkinlikleriyle adını Anadolu’ya, hatta yurtdışına taşımaya devam ediyor, kayda değer etkinliklere imza atıyor. Şiir ve kitap günleri, şiir dinletileri, tanıtıcı, çeşitli sergilerin açılması, sinema günleri, bunlarla birlikte yazarlar festivali ve imza günleri dikkatlerimizi çekiyor.Didim'de tanınmış yazarların buluşması ayrı bir önem kazanıyor.

Didim Belediye başkanı Sayın Mümin Kamacı ve Didim kaymakamı Sayın Ali Katırcı bu konudaki etkinlikleri destekliyorlar. Ayrıca Didim’de tanınmış emlakçi Taci Erbaş ve yine sanatsever Hayri Kandemir ile birlikte Didim Altınkum 6.Yazarlar Festivali ve imza günleri 01 – 15 Ağustos 2010 tarihleri arasında başlayacaktır.

Kültür, turizm ve barış kenti olmaya aday ( namzet ) olan yazarların buluşması sağlanacak, düzeyli tanınmış yazarların alışverişi yapılacaktır. Buradaki mesaj sanat ve kültürümüzü tanıtmak, ayakta tutmak, asıl amaç Didim’in adını ön planda tutmaktır. Bu festivalde yurdumuzun tanınmış yazarları, şairleri bir araya gelip birbirleriyle tanışmaları, Didim’e gelen yerli ve yabancı sanatseverlerle tanışma fırsatını bulacaklardır.

Didim Kaymakamı Sayın Ali Katırcı festival konusunda: “Kültür ve sanat adına gerçekleştirilen etkinliklere emek veren herkese, Didim ve Türkiye adına teşekkür ederim. Didim adına yapılacak etkinliklere desteklerimiz devam edecektir “ diyor.

Didim Altın kum 6.Yazarlar Festivali’nin Ana Sponsoru Sayın Taci Erbaştır. Sanatımıza ve kültürümüze değer veren Emlakçi Sayın Taci Erbaş bu festivaller için şunları vurguluyor:

Didim’de yapılan her türlü kültür etkinliklerine ilgili Didim’in Tanıtılmasında ve gelişmesinde çok önemli bir faktördür. Bu nedenle olabildiğince kültür etkinliklerine sponsor ( destekleyici ) oluyorum. Yazarlar, Festivalinin büyümesinde ve gelişmesinde başta Didim Kaymakamı Ali Katırcı’ ya, Didim Belediye Başkanı Sayın Mümin Kamacı’ya ve Taci Erbaş ltd. Şti. çalışanlarından başta Bayram Erbaş olmak üzere bütün personelimize, organizasyonda tüm emeği geçenlere katkılarından dolayı teşekkür ediyorum. Türkiye’de başka bir örneği olmayan yazarlar Festivalini önümüzdeki yıllarda yelpazesini genişleterek uluslar arası boyuta ulaştırmak için Didim’de yaşayan barıştan ve sanattan yana olan kişi ve kuruluşların bu organizasyonda maddi ve manevi olarak katılmalarını arzuluyoruz “ diyor.

Sayın Taci Erbaş’a katılmamak olası değildir, yürekten katılıyor ve de tüm katılımcılara başarılar diliyoruz. Şimdi Didim Altınkum 6. Yazarlar Festivali Programında yer alan ve imza günlerine katılan yazarlarımızı tarih sırasına göre aynen sunuyorum, etkinlik iki hafta devam edecektir.

1- Ağustos Pazar: İlyas Salman- Zekeriya Beyaz- Nalân Tuntaş

2- Ağustos Pazartesi: Sinan Akyüz- İlyas Salman- Arif Uyguç

3- Ağustos Salı: Mine kırıkkanat- Sinan Akyüz- İlyas Salman

4- Ağustos Çarşamba: Ahmet Telli- Muzaffer İzgü- Mıne Kırıkkat

5- Ağustos Perşembe: Ahmet Telli- Abdülkadir Güler

6- Ağustos Cuma: Uğur Aslan- Şavgu Aydın

7- Ağustos Cumartesi: Uğur Arslan- Haydar Ergülen- Nalân Tuntaş

8- Ağustos Pazar: Mesut Yar- Ahmet Selçuk İlkan- Esat Korkmaz

9- Ağustos Pazartesi: Cezmi Ersöz- Sadettin Demirayak- Şükrü Öksüz

10- Ağustos Salı: Erdoğan Aydın- Esat Korkmaz- Cezmi Ersöz- Nihat Behram

11- Ağustos Çarşamba: Ayşe Külin- Ataol Behramoğılu- Nihat Behram

12- Ağustos Perşembe: Ayşe Külin - Tuğrul Keskin- Nihat Behram

13- Ağustos Cuma: Tuluhan Tekelioğlu- Mustafa Veli- İbrahim Kiraz

14- Ağustos Cumartesi: Yaşar Okuyan- Banu Avar- Arslan Bulut- Tülay Sarayköylü

15- Ağustos Pazar: NalanTuntaş- Hidayet Karakuş- Hayri Kandemir.

Didim Altınkum 6.Yazarlar Festivaline katılan tüm yazarlarımıza hoş geldiniz diyor, adı geçen yazarlarımıza, şairlerimize başarılar diliyor, sanatımız ve kültürümüz adına tüm emeği geçenlere ve bu buluşmada bana da yer verdikleri için ayrıca teşekkür ediyorum.

Didim Altınkum 6. Yazarlar Festivalinin tanıtımını yapan 16 sayfalık bir kitapçık var elimde. Festivalle ilgili bu broşürde Festival yürütme kurulunda yer alan değerli editör Hayri Kandemir’in DİDİMİ ‘ anlatan bir şiiri vardır. Didim’in gizemli mavi sularını, masmavi ufuklarını, denizini, güneşini ve kumsalını gezip bizimle naif bir şiir zinciri içinde bazı güzellikleri bizlerle paylaşmaya çaba gösteriyor.

Bu şiirsel çağrısı sevgiden ve barıştan yanadır, <ı>“sensizliği seninle paylaşıyorum “ diyen şaire bizde kulak verelim. Öyle inanıyorum ki bir kaybımız olmayacaktır. Sözlerimi bu güzelim şiirin özgün dizeleriyle noktalamak istiyorum. Birlikte okuyup bu hoş duygulu şiiri paylaşalım, şairimize buradan selam ve saygılar sunuyorum:

<ı>Bak işte altınkum

<ı>El ele diz dize oturduğumuz kumsal

<ı>Ezgiler yükseliyor

<ı>Yanı başımdaki barlardan

<ı>Birbirine karışıyor kumsala vuruyor sesler

<ı>Bir kulaç atıyorum masmavi denize

<ı>Sensizliği seninle paylaşıyorum

<ı>Dolunayın pırıl pırıl gözlerinde

<ı>Güzeller güzeli Medusa’ ya bakıyorum

<ı>Yüzü çatlak biraz utangaç

<ı>Yıldızlar göz kırpıyor

<ı>Hiç durmadan her zamanki yerinde

<ı>Bekliyorum seni

<ı>Altınkum sahillerinde.

<ı>Hayri KANDEMİR

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..