Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Didim'de, Pir Sultan Abdal Dinletisi

Didim'de, Pir Sultan Abdal Dinletisi
 

Susmayan nefes, Pir Sultan Abdal...

"Şu elin attığı taş bana değmez,

İlle dostun attığı gül, pareler beni..."

Pir Sultan Abdal bir haykırış ve haksızlığa karşı duruşun bir sesidir. Ülkemizin ortak bir değeri ve kültürü olarak belleğimize kazınmıştır.

Pir Sultan Abdal'ı yeni bir değerlendirme ve sunumla Karadenizli sanatçı, gönül adamı, içimizden biri Vedat Demirhan bir dinleti olarak sunacak...

Tüm kültürel faaliyetlere destek veren belediyemiz, bu dinleti için de desteklerini esirgememiştir...

Didim çoklu bir kültürel yapının içinde, güçlü bir birlikteliğe ve hoşgörüye doğru yol almaktadır...Yapısal anlamda ülkemizin ortalaması durumunda olan olan Didim, ülkemizin her yerinden göç aldığı gibi Tüm dünya ülkelerinden de göç almaktadır...

Tüm bunların ışığında Didim'de farklı kültürleri tanımak ve tadına varmak için yerel yönetimlerin olumlu yaklaşımları çok önemlidir...

Haksızlık ve haksızlığı yaygınlaştıran iktidarlara karşı sazıyla sözüyle eylemleriyle karşı duran Pir Sultan Abdal yaşadığı dönemlerde iktidarların hışmına uğramıştı...

Onun sazı sözü, tüm engelleri, engellemeleri aşarak günümüze kadar gelmiştir...Ankara Birlik Tiyatrosunun oyunlaştırdığı Pir Sultan Abdal oyunu seksenli doksanlı yıllarda tüm yasaklanmalara rağmen, yasaklandıkça aklanmış ve güçlenmiştir...

Karadeniz coşkusu ve haykırışıyla Vedat Demirhan, Pir Sultan Abdal'ı zeytin dallı sazıyla barış tadıyla Didimlilere sunacağına inanıyorum...

Dinleti, 13 Şubat 2010 Cumartesi günü saat 18:30'da Belediye Düğün Salonundadır...

Dinletide buluşmak üzre...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..