Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '16

 
Kategori
Güncel
 

Didim'de turizmin sorunları tartışıldı...

Didim'de turizmin sorunları tartışıldı...
 

     Ülkemizin içinde bulunduğu iç ve dış sorunlar yüzünden turizmimiz büyük bir sıkıntıya girmiş durumdadır… Yerel yönetimlerin turizmin gelişmesinde önemli katkıları olmaktadır.

Didim ilçemizin de temel geçim kaynağı turizmdir… Didim ilçemizin olası turizm krizini en az zararla kapatma çabasında olan Didim yerel yönetimi, Belediye Başkanımız Deniz Atabay, Didim Kaymakamımız İskender Yönden ve ilgili kuruluşlar gerek yurt dışında gerekse de Didim yerelinde önemli çalışmalar yapmaktadırlar…

Bu çalışmalardan birisi de; Analogdan – Dijitale Didim markalaşıyor temasıyla, Didim Belediyemizin ev sahipliğiyle ilçemizde yapıldı… Turizm eski Bakanlarımızdan Bahattin Yücel, turizm yazarları, turizm uzmanları ve işletme sahipleri katıldılar… Toplantı, sabah ve öğle olmak üzere iki oturum halinde yapıldı… Oturum sonlarında da soru-cevap bölümleri yer aldı…

     Açılış konuşmasını Turizm eski başkanlarımızdan Bahattin Yücel yaptı. İçte ve dışta yaşadığımız sıkıntılar turizmimizi olumsuz yönde etkilemektedir. Bu toplantıda bu sorunları aşmak ve geleceğe yönelik neler yapılabilirleri bu konunun uzmanlarıyla konuşacağız diyerek başarılı bir toplantı dileğinde bulundu…

     Ev sahibi konumunda olan Didim Belediye Başkanımız Deniz Atabay’da kısa bir açılış konuşması yaptı. Konuşmasında:

Turizm basının önemli yazarları aramızda, turizmin akademisyenleri, Seyahat Acenteleri,  turizm işletme sahipleri aramızda… Bu toplantıda onların, görüşlerinden, deneyimlerinden Didim turizmi adına yararlanacağız… Didim’in çok önemli turizm merkezi olması için çalışacağız… Didim turizmini çeşitlendirmek için bir çalışmanın içindeyiz… Hiçbir kompleksimiz yok, sizlerden yardım için buradayız dedi…

     Kaymakamımız İskender Yönden ise tek başımıza değil, birlikte turizmin sorunlarını çözebiliriz. Bu yönde de önemli birlikteliğimiz var. Gelecek hafta 50 kişilik bir ekiple “Berlin’e gidiyoruz. Amacımız gezmek değil, bir turizm neferi olarak çalışmaktır dedi.…

Bu açılış niteliğindeki konuşmalardan sonra, konuşmacılar turizmin bugünkü sorunlarını ve geleceğe yönelik ön kestirimlerini, analogdan – dijitale geçiş süreciyle ilgili konuları ve Didim Markalaşıyor temalarını çok detaylı şekilde dinleyenleri sıkmadan sundular… Sabah ve öğle olmak üzere iki bölümdeki sunumlardan kısa notları sizlerle paylaşmak istiyorum…(Kısa notlar diyorum. Çok detaylı yazmanın hem sayfa sorunu, yayın sorunu, hem de okuma sorunu yaratacağı nedeniyle)

    * Turizm Araştırmaları Derneği Başkanı Ayşegül Çakır; “Didim’de markalaşma temalı sunumunu yaptı. Çakır: Çeşitli olumsuzlukları birlikte yaşıyoruz ama olumsuzlukların üstesinden gelebiliriz… Başarılı arkadaşları bir araya getirerek bir proje yaptık ve adına markalaşma dedik. Bölgesel, kalıcı ve sağlam hedeflerle Didim’in 60 günlük sezonu tüm yıla dağıtabilmek için  tatil kavramından kurtulup kültür turizmi kavramına geçiş yapmalıyız.

Didim’e özgü olarak işletmeleri hazırlama, markalaşma ile kârlı gelir artışı sağlamayı hedefliyoruz. Sürdürebilirlik yönünde iş modelleri geliştirmeyle Didim’e bir gelen turist bir daha geliyor olabilmelidir. Özgün marka, çeşitlilik, farklı ürün sunmak, Akköy örneğinde olduğu gibi kültürel dokulardan, doğal ortamlardan, doğal bitkilerden –organik tarımdan yararlanabiliriz.  Krizi fırsata dönüştürerek, avantaj sağlayabiliriz dedi.

    *CNN TÜRK Ekonomi Müdürü Emin Çapa çok etkili bir sunum gerçekleştirdi. Çapa, esprili ve dinleyiciyi sıkmayan bir anlatım tarzıyla yaptığı konuşmada:  Sorunları önce teşhis edecek sonra tedaviye geçeceğiz.  Nasıl algılandığımız önemli ama dünyanın algısını değiştiremiyorsak ona göre pozisyon almamız gerekir. Bildiğiniz gibi İran- Irak Körfez Savaşınsa Batılı ülkeler kim yeniliyorsa ona yardım ediyorlardı. Beklentilerimiz gerçeği belirliyor. Her şeyi bir değere dönüştürebiliriz. Her şey paraya dönüştürülebilir. Sıcak para dahil her yönden Batıya dönüyoruz ama asıl dönmemiz gereken Asya’dır. Çinli turistleri ülkemize çekmenin yollarını bulmalıyız.  İnsanlar hikâyeye inanır, Didim için bir hikâye yaratın… Deneyimin peşinden koşmak gerekir. Turizmi bir bina olarak görüyoruz, binanın ötesinde ne var, gece ne yapacağım, tesisin dışında ne göreceğim, bunların bilinmesi lazım . Bir yazar evi yapın, çağırın yazarları Didim üzerine yazı yazsınlar. Bu yazılarda Kültür Bakanlığınca tüm dillerde yayınlansın dedi.

    * Turizm Gazetecisi Fehmi Köfteoğlu’da turizm üzerine genel bir değerlendirme yaptı.    Köfteoğlu, Türkiye’nin en önemli sektörü Turizm en acı, en krizli dönemini yaşıyor.

Turizm tarihinden de kısaca bahseden Köfteoğlu,  Seyahat anlayışından turizme dönüş 2. Dünya Savaşıyla birlikte başladı. Çöken moral için en uygun turizmdi. Bu devletlerin politikası oldu. 1980 li yıllardan sonra turizm dönemi başlıyor ve turizm sektörleşerek paraya dönüşüyor… Turizmin, tüketicinin üretime doğrudan ulaşabildiği bir döneme geçiş, bugünkü yaşadığımız dönemdir. Tur operatörleriyle çalışmamanın bir yolu da dijitalleşmedir. Örneğin: Mallorco artık tur operatörleriyle çalışmıyor diyerek dijitalleşmenin önemini vurguladı…Didim için spor turizmi olabilir ama Antalya ile yarışabilmek oldukça zor. Alt yapı geliştirilmeli, yerleşim yerleri Dünya standartlarına uygun hale getirilmeli, yön levhaları, yollar, kaldırımlar düzeni hale getirilmelidir dedi…

    *Türkiye Otelciler Birliği Başkanı Bülent Bülbüloğlu, turizme yaşadığımız sıkıntı bizden değil bizim dışımızda gelişen bir sıkıntıdır. Mayıs – Haziran aylarında tüm turizm sermayedarları bu sıkıntının büyüklüğünü anlayacaklardır. Hükümetin sıkıntıdan çıkmak için uyguladığı destek paketi yetersizdir. Bodrum markalaşıyor, Didim henüz dijitale geçmiş değil. Turizmin en büyük değeri emektir. İçkinin ucuz olduğu Yunanistan’la yarışmak oldukça zor oluyor. Her şey dâhil de bu büyük sorun oluyor dedi.

    * Firuz Bağlıkaya (DETUR)Yurt dışında pazarlama satış işlerini yapan şirketinin deneyimlerini paylaştı. Geçmişte yurt dışı pazarlama, katalog, broşür, gazete, dergi reklamlarıyla ve işlemler manüel olarak yapılıyordu. Ana pazarlama giderlerini baskı, kargo, gazete dergi reklam giderleri oluşturuyordu. Günümüzde ise her şey otomatik. Online, offline, sosyal medya, , görüntülü reklam- videolu reklamlardan oluşuyor. Müşteri artık her yere ulaşıyor ve müşterilerin yorumlarını da dikkate alıyor. Seyahat edenlerin %80’i satın almadan önce güncel yorumları okuyor. Artık tur operatörlüğünün de bitmek üzere olduğunu belirtti…

* Kültür turizminin duayeni sayılan Faruk Pekin, 30 yıldır bu tür toplantılara katılırım, bu konuda kitaplar yazdım. Turizmin çözümü Kültür turizmidir diyorum diye sözlerine başladı…Kendisini gezi tasarımcısı ve güzergah yaratıcı olarak tanımlayan Pekin, Kültür turizmini Kültürel Miras ve Yaşayan kültür olarak anlıyoruz. Türk turizminin master planında Kültür turizmi yok dedi. 35 Milyon turistten 35 milyar dolar almaktansa 8 milyon turistten 35 milyon almanın yolunu bulmalıyız diyerek, ören yerleri müzelerinin önemini vurguladı.

    * Serhat Ayan, (turizm gazetecisi, kurumsal medya ve iletişim konusunda uzman.)Sosyal medya önemli bir kaynaktır.  En çok paylaşılan duygularımızdır. Bu yüzden sevgi markalar yaratmalıyız. Biz nasıl müşteri arıyoruz. Yeni Zelanda gibi sessizliği, Hindistan gibi macerayı mı aradığımızı bilmeliyiz. Turizm Bakanlığının WEB sayfasının da sorunlu olduğunu belirtti.

    *Dr.Yaşar Safkan, sayısallaşma, pazarlama ve satış konusunu işledi. Otomasyon, otomasyon, otomasyon… Düşük maliyet, düşük hata, daha net görüş…Satın alanların dünyasındayız ve turizmci olarak da satın alanların bize daha kolay ulaşmalarını sağlamalıyız…Turizmle ilgili yazımların çok önemli olduğunu, ya peynirini tanı, ya da peynircini diyerek, yazım işinin ustalara bırakılmasını önerdi…

  *** Soru ve yanıtlardan sonra kapanış konuşmasını ev sahibi olma ve toplantıyı düzenleyen olma adına Belediye Bakanımız Deniz Atabay yaptı.

Atabay:  Her şeyden önce bu çalışmadan dolayı çok mutluyum. Biz tecrübelerden bir fayda sağlamaya çalışacağız. Çok önemli bilgiler ve tecrübeler paylaşıldı. Bundan bir sonuç çıkaracağız. Bu bir maratondur. Turizm nerden nereye geldi. Dijital çağdayız turizmde geç kaldık ama bunu avantaja çevirebiliriz. Turizmde hedef kitlemizi, doğa, tarih, hava temizliği – yakında Ege Üniversitesi tarafında yapılan deney, gözlemler , ölçümler neticesinde tescillenecek- Sağlık turizmi, gençlik turizmine yönlendirebiliriz diyerek katılımcılara teşekkürlerini iletti…

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..