Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'de vizyon savaşı ve bisiklet yolu...

Didim'de vizyon savaşı ve bisiklet yolu...
 

 

“Nereye gitmek istediğinizi bilmiyorsanız, bir yere varamazsınız” P. Johnson

Vizyon sözcüğünü, uzak ve geniş görüşlülük olarak Türkçemize çevirebiliriz...

Vizyon,  uzun gelecekte ulaşılmak istenen hedeflere, hedef düşüncelere sahip olmaktır... Bunu yapabilmek için de, mevcut şartları da iyi değerlendirmek gerekiyor... Sağlam vizyon, günün şartlarıyla geleceğe yönelik hedefleri bir bileşen haline dönüştürmekle olabilir... Yoksa, vizyon hayalcilikten öteye gitmez...

Elbette vizyon sahibi olabilmek : Görme, görebilme, bakış genişliği, uzağı görebilme yetenek ve zekasına da sahip olmayı gerektirir...

Her kurumun, kuruluşun, şirketin geleceğe yönelik bir vizyonu vardır...  

Örneğin : General Electric Şirketinin vizyonu : “Hayata iyi şeyler katmak”tır.

Tarihimizin  vizyon sahibi tek lideri de Mustafa Kemal Atatürk’tür.

Şimdi Gelelim Didim’e :

Yerel basına yansıyan haberlere göre, Didim’de bir vizyon savaşı başladı...

Didim AKP İlçe Başkanı Hilmi Yıldırım, Didim’in CHP’li Belediye Başkanı Mümin Kamacı’yı vizyonsuzlukla suçluyor... Mümin Kamacı da : “2014 seçimlerinde çıkarsın karşıma vizyonun ne olduğunu görürsün” diyor...

Gelelim tartışmaya neden olan konuya:

Didim- Bodrum karayolu, Bodrum kavşağına kadar çift yol oluyor... Bu yolun önemli bir bölümüne ikibinli yıllarda Didim Belediyesi tarafından çift taraflı olarak çam fidanları dikilmişti... Bu ağaçların dikildiği dönemlerde Belediye Başkanı o zaman ANAP’lı olan Ünal Boztürk idi... Hilmi Yıldırım’da o dönem bu partiden Belediye Meclisi üyesiyken, şimdiki Belediye Başkanımız Mümin Kamacı da CHP’den  Belediye Meclisi üyesiydi... O dönem, bu yolun iki kenarına çam ağaçları dikilirken, gelecek dönemde ihtiyaçlarla birlikte yolun da büyüyeceği ve çift yol olacağı düşünül(e)memeşti... O dönem, çam ağaçları iki üç metre daha geriye dikilseydi, bugün büyümüş çam fidanları yol yapımıyla zarar görmeyeceği gibi, görünüm de çok güzel olacaktı... Burada yorumu okuyucuma bırakıyorum...

Şimdi bir düşünelim. Didim –Bodrum karayolunun çift yol olması çok önemli... Bu yol yapılırken ileriye yönelik her şey düşünülmüş müdür sizce? Bence düşünülmemiştir, belki de kimsenin aklına gelmemiştir veya uçuk bir görüş olarak savsaklanmıştır... Bu yolla birlikte, Didim’i Akbük ve Bodrum kavşağına bağlayan güzergâhta yolun her iki tarafına veya tek taraflı da olabilir, bisiklet sürüş parkurları yapılmalıdır... Bu Didim halkının sağlığı ve ulaşımı için çok önemli çağdaş bir girişim olur... Madem vizyon işte size Didim halkının çağdaş bir önerisi... Bu isteğimiz çift yol projesine eklenebilir... AKP İlçe Başkanımız partisinin iktidarda olmasının bir yararını da bu projeyle göstermiş olur... Bizde parti ayırımı yapmadan bunu Didim adına destekleriz...

Bisikleti, bisiklet yollarını ve bisiklet gezi parkurlarını çok önemsiz, lüzumsuz görüyor olabilirsiniz... Çağımızın en önemli icatlarından biri bisiklettir... Çağdaş uluslar halkını düşünerek, bisiklet yolları veya gezi amaçlı bisiklet parkurları yapmaya devam ediyorlar...Git gide obezleşen bir toplum için bu gereklidir...

İşte size Didimli bir vatandaşın vizyonu... Çift yol yapımı başlamışken, bisiklet yolu düşüncesi de yaşama geçirilebilir... Bu öneri için başta AKP olmak üzere tüm  tüm siyasi partilerimizden destek bekliyoruz...

Bu öneriye tüm Didimli hemşerilerimizden de destek bekliyoruz. Mensubu oldukları veya destekledikleri partileri de bu konuya yönlendirmelerini umuyoruz..

Vizyonsa işte vizyon...Gösterin ağırlığınızı da görelim...

Vizyon savaşı diye başladık, Bisiklet yolu ve parkurlarından  çıktık...

Görüşmek üzere...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..