Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Didim Eylül Sanat Atölyesi

Didim Eylül Sanat Atölyesi
 

Didim’in nüfusu hızla artarken; ihtiyaçları da hızla artıyor.

Hepimizin ekmek, su, hava kadar sanatsal etkinliklere ve değerlere de ihtiyacımız vardır.

Sanatsız yaşam yavan yaşamdır. Sanata ve sanatsal faaliyetlere seyirci, dinleyici, sergi ziyaretçisi gibi çeşitli şekillerde katılırken, sanatsal faaliyetlerin tam içinde olabilmek için de bu yönde açılmış kurslara, sanat atölyelerine katılarak yeteneklerimizi test edebiliriz.

Çocuklarımızın resim, müzik vb yeteneklerinin olup olmadığını anneler babalar kolay kolay bilemezler… Ayrıca günümüzde ülkemizin eğitim anlayışının bir yansıması olarak da çocuklarımızı fenci, matematikçi yetiştirip doktor mühendis olmalarını amaçladığımızdan da çocuklarımızın güzel sanatlara yönelik yeteneklerinin farkında olmayız. Olsak bile çocuklarımızı matematikçi fenci yapmak için yarıştırırız…

Oysa çocuklar oyun oynamayı, resim yapmayı, şarkı türkü söylemeyi, bir müzik aleti çalmayı, satranç oynamayı çok isterler… Var olan yetenekleri de ancak bu tür kurslarda, sanat atölyelerinde ortaya çıkar… Çocuklar buralarda daha mutlu olurlar kendilerine güvenleri artar ve derslerdeki başarıları da artar…

     Bunları niye yazıyorum. Resim ve Müzik dalında akademik kariyer yapmış iki arkadaş  Büşra Topdağı ve Görkem Gençsoy Didim ilçemizdeki bu yöndeki eksikliği görmüşler ve heyecanla, zevkle yapacakları bir iş olarak “Didim Eylül Sanat Atölyesini” kurmuşlar…

Didim Ege Caddesi Didekum sitesindeki bir mekanı da bu amaçla düzenlemişler.

Davetli olduğum tanışma etkinliği için Eylül Sanat Atölyesindeydim.  Resim dalında okulunu birincilikle bitirmiş, Avrupa’da bu konuda eğitimler almış Büşra Topdağı ile Müzik bölümünü bitirmiş, çok sayıda enstrüman çalan, sesi güzel aynı zamanda da satranç ustası Görkem Gençsoy sinevizyon gösterisiyle resim, müzik ve satranç konusunda bizlere bir sunum hazırlamışlardı. Genç, yetenekli ve donanımlıydılar. En güzeli de güzel bir iş yapmanın heyecanını yaşıyorlardı. Sanat Atölyesini de çok güzel bir şekilde dizayn etmişlerdi.

Öğrencilerinin yaptıkları resimlerden de küçük bir sergi hazırlamışlardı. Konuklara müzik eşliğinde – Görkem Gençsoy’un çalıp söylediği şarkılarla birlikte ikramlarda bulundular…

     Sanat, sanatsal faaliyetler çok önemli. Bu faaliyetlere katılmanın bir şeyler üretmenin de yaşı yoktur. Özellikle çocuklarınızın yeteneklerinin ortaya çıkması için bu tür sanat Atölyelerine göndermeniz, çocuklarınızın ruhsal durumlarına olumlu katkı sağlarken, belki de içinde saklanmış bir yeteneği ortaya çıkaracaktır. Okulların tatile gireceği bu dönem de çocuklarınız için bu sanat atölyeleri çok önemli olacaktır.

      Tanışma etkinliğinde dile getirildiği gibi çok yönlü bir sanatsal çalışmanın içinde olunacağı, Satranç benzeri etkinliklerinde düzenleneceği, çeşitli enstrüman kurslarının da verileceği belirtildi. Daha detaylı bilgi için Sanat Atölyesine uğrayabilir, telefonla bilgi alabilirsiniz.

     Didim’de böyle bir Sanat Atölyesinin genç, dinamik donanımlı, kariyerli gençler tarafında açılmış olmasından bir Didimli olarak mutlu oldum…

Eylül Sanat Atölyesinin Didim İlçemize hayırlı olmasını diliyorum. Genç sanat eğitmenlerine de başarılar diliyorum. Böyle kurumların yaşaması için de Didimliler olarak  gerekli ilgi ve desteği göstermemiz gerekiyor…

    Sanat mutlu eder…

Not: Eylül Sanat Atölyesi Tanışma etkinliği fotoğrafları aşağı da  Milliyet Blog Galeri'de...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..