Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '14

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'in mısırcıları...

Didim'in mısırcıları...
 

 

Didim Belediyesi ile mısırcılar arasındaki mücadeleyi mısırcılar kazanmış gibi görünüyor… Gördüğümüz kadarıyla mısırcılar, Didim’in dört bir yanına konuşlan(dırıl)mışlar…

Didim Belediyesi bu davranışıyla popülist politikalarına devam edeceğinin de işaretini vermiş oluyor… Didim Belediyesine baskı yapan, yapacak gruplar gelecekte istediklerini alacaklar gibi gözüküyor…

Seçim söylemleri geride kaldı… Süreç içinde de bu söylemleri halkımız unutacak ama Didim’in nabzını tutmaya çalışan yerel basın unutmayacaktır…

Mısırcıların Didim’de çok güçlü olduğu anlaşılıyor…

Bankamatiklere işiniz düşünüyor… Bankamatiklerin hemen dibinde bir mısırcı, haliyle tedirgin oluyorsunuz…

Mısırcı deyip gelip geçmeyin…

Sokakta nasıl, ne şekilde pişirildiği pek belli olmayan bu gıdaların tüketimi ile ilgili sağlık sorunu yaşanıyor mu bu konuda pek bilgimiz yok…

Mısırcıların, hijyenik, estetik ve güvenlik yönünden kontrollerinin yapıldığını zannetmiyorum… Mısırcılar, bu işi yapmaya hazırlar mı diye sorgulamamız gerekiyor…

Gördüğüm kadarıyla estetik yönden iyi bir görünümleri yok. İşgal ettikleri alanda temizlik, çevre kurallarına uyduklarını söylemekte oldukça zor… En önemlisi mısırları haşladıkları kaplar, kullandıkları sular, sağlık kurallarına uygun mu bunların denetlenmesi yapılıyor mu yapılmıyor mu bunu bilmemiz gerekiyor… Böyle bir değerlendirme ve kontrol belgesi varsa bunu tüketicilerin görmesi gerekmez mi?

Diğer önemli bir şey de güvenlik… Mısırlar, suda tüp gaz kullanılarak haşlanıyor ya da mangal közlerinde pişiriliyor… Felaket tellallığı yapmak istemiyorum ama tüpgaz, mangal ateş, rüzgâr, sıcak gibi etmenler büyük kazaların yaşanmasına neden olabilir… Ayrıca bu işin çocuklar tarafından yapılması da, çocukların çalıştırılması yasağından tutundan da turizm imajına kadar birçok sıkıntıyı da beraberinde getirecektir…

Ekmek derdinde olan mısırcıları çok iyi anlıyorum… Diğer yandan da estetik, hijyenik, güvenlik gibi önemli sorunlar var… Bir işi, adam gibi kurallarına göre yapma anlayışımız yok… Kaldı ki daha önceden de belirttiğim gibi pişirilen mısırların sağlıklı ürünler olup olmadığı yönünde de önemli kuşkularım var… Gördüğüm kadarıyla  mısırcıların satışları da  iyi değil…Bu işin daha düzenli, planlı hijyenik, estetik, ve güvenlik şartlarına uyarak yapılmasının yolu bulunmalıdır...Mevcut durumdan, Didim’in imajı ve halkın sağlığı zarar görmektedir...

Yerel basın, bulunduğu yerelin gözü kulağıdır… Gördüğü güzellikler kadar olumsuzlukları da yazmak zorundadır… Didim’i yönetenler, yazılanları dikkate alır veya almaz, bu onların bileceği iştir…

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..