Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '14

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'in şehir içi ve Söke - Aydın ulaşımındaki sıkıntılar...

Didim'in şehir içi ve Söke - Aydın ulaşımındaki sıkıntılar...
 

 

Didim’deki olumsuzları yazmaktan mutlu olan biri değilim… Yazmadığım zaman da vicdanen rahatsız oluyorum…

Didim’in gelecekte en büyük sorunu ulaşım sorunları olacak… Zaten şimdiden çok büyük sorunlar yaşanmakta, bir turizm kentine yakışmayan bir ulaşım anlayışıyla karşı karşıyayız…

Önce Didim- Söke - Aydın ulaşımındaki düzensizliklere, keyfiliklere,  değinmek istiyorum…

Diyelim ki; Didim'desiniz ve Aydın’da saatinde yetişmeniz gereken bir işiniz var… Didim – Aydın hattında işleyen dolmuşlara güvenirseniz büyük olasılıkla randevunuza yetişemezsiniz…

Didim – Aydın hattında önceden bilet satışı yok (neden yoksa bu ayrı bir soru)… Daha önceden kamuoyuna deklare edilmiş hareket saatlerine uyarsanız, yine yandınız demektir… Çünkü hattın aracı yarım saat önceden dolup gitmiş olabilir… Her yirmi dakikada kalkan Söke dolmuşlarında da aynı sıkıntıyı yaşayabilirsiniz…

Geçen Pazar günü saat 9.30’da Aydın’da olmam gereken bir işim vardı… Sabah 06.20’de dolmuşların ilk hareket noktası Altınkum’daydım… Daha önceden  bilet  satılmayışı nedeniyle Saat 07.00’de hareket noktası olarak beyan edilen yer olan Altıkum'da, direk Aydın arabasını beklemeye başladım… Arabayı beklerken, aynı kuruluşun servisi, “isterseniz sizi Didim garajına kadar götürebilirim, ordan binersiniz” dedi… Servise bindiğim de servisçi de her ihtimale karşı diyerek garajı arayarak bir aydın yolcusu getireceğini karşısındaki kişiyi telefonla bilgilendirdi…5 dakika sonra Didim garajındaydık… O da ne Aydın arabası çoktan hareket etmişti… İlk şoku burada yaşıyorsunuz haliyle… Yetişmeniz gereken bir iş var…

Neyse diyorsunuz ve daha Altınkum’dan kalkmamış olması gereken "Söke" dolmuşuna yetişmek için Didim kent meydanındaki durağa bir araçla yetişiyorsunuz… O da ne, bekliyorsunuz ama dolmuş gelmiyor, sonra anlaşılıyor ki o dolmuşta hareket saatinden çok önce gitmiş…

Bunları niçin yazıyorum… Kendi yaşadığım sıkıntılar için yazmıyorum… Bu düzensizlikleri, keyfiliği kamuoyuna duyurarak, bu konuda yeni çağdaş düzenlemelerin yapılmasını arzu ettiğim için yazıyorum…

Didim’in nüfusu hızla artıyor… Mahalleri de büyüyor… Bırakın gecenin ilerleyen saatlerini, akşamın ilerleyen saatlerinde bile bu mahallelere dolmuşlar çalışmıyor… Dolmuşların çalışma saatleri haliyle Belediyenin sorumluluğunda ve zabıtanın kontrolündedir… Didim- Söke, Didim- Aydın hatlarında yaşanan keyfilik şehir içi ulaşımında da yaşanıyor…

Belediyeler, vatandaşların sağlıklı ve düzenli bir şekilde ulaşımını sağlamakla yükümlüdürler… Gecenin geç saatlerinde bile belirli aralıklarla saati önceden belirtilmiş araçlar bu yerleşim yerleri için planlanmış olmalıdır… Bu çağdaşlığın olmazsa olmaz normlarından biridir… Neymiş, turizm sezonu bittiği için bu mahallelere müşteri olmuyormuş… Böyle bir neden olamaz…

Yerel yönetimler, ulaşımın makam araçlarından ve özel otomobillerden ibaret olduğunu sanmasınlar… Makam arabalarını bırakarak ara sıra dolmuşlara binerlerse sorunların ne boyutta olduğunu rahatlıkla görebilirler…

Diğer önemli bir unsur ise bu kadar düzensizliklere bir de dolmuş sürücülerinin tavır ve davranışları da eklenince iyice üzülüyorsunuz… Aracında 20 -30 kişi taşırken bile ellerinden telefon düşmüyor, bu durumu uyaran yolculara da pek saygılı davranmıyorlar…

Kısacası Didim ulaşımında büyük sıkıntılar yaşanıyor… Nüfusun hızlı artışıyla bu sorunların daha da büyüyeceği belli oluyor…

Bir turizm kenti olan Didim’imize bu durum yakışmıyor… Araçların fiziksel yapısı ( koltuk sayısı fazlalığı, engellilere göre dizayn edilmeyişi vb...)  sürücülerin eğitimsizliği, hareket saatlerine dikkat edilmeyişi, zabıta tarafından yeterli kontrollerin yapılmayışı sorunları büyütüyor…

Aydın ilimizin büyükşehir olması nedeniyle ulaşımın koordine edilmesinde Büyükşehir Belediyemize de büyük sorumluluklar düşmektedir…

Ulaşım sorunlarını çağdaş normlarda çözen belediyelerimiz var…

Bu Belediyelerden birisi de “Bursa Büyükşehir Belediyesi’dir”

Ara sıra gittiğim Bursa ilimizde ulaşım sorunu çağdaş normlar içinde çözülmüş… Bursa’nın köylerine bile çağdaş normlarla dizayn edilmiş, hareket saatleri sabitlenmiş, kart ve para sistemlerinin uygulandığı, tertemiz pırıl pırıl araçlara ve verilen hizmetlere hayran kaldım…

Dileğim, öncelikle Didim ilçemizde de ulaşımın keyfi uygulamalardan kurtarılarak sistemli, çağdaş turizm kentine yakışır bir şekilde düzenlenmesidir…

Görüşmek üzere…

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..