Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '19

 
Kategori
Siyaset
 

Didim Seçim Sonucuna Bir Bakış

Seçimler sonrası sıcağı sıcağına hemen bazı değerlendirmeler yapılabilir. Bu tür değerlendirmelerde genellikle duygusallıklar ve taraftar olma durumları etkili olur ki; objektif bir değerlendirme olmaz…

Yerel seçimlerin üzerinden yaklaşık bir ay geçti… Bu süreç içinde seçim sonuçları üzerine çok şeyler yazıldı ve çizildi…

Didim seçim sonuçlarını CHP açısından çok büyük bir zafermiş gibi algılayanlar ve söyleyenler olduğu gibi seçim sonuçlarının CHP açısından çok sıkıntılı geçtiğini, bazı destekler olmasaydı seçimi kaybetmekle karşı karşıya kalınabileceğini dillendirenler de oldu…

CHP, seçime Millet İttifakıyla girdi. İttifakların, Didim ilçemizde sonuca ne derece etki ettiği konuşulması gereken asıl bir konudur.

Seçim sonuçlarına ve CHP Belediye Meclis Üyelerinin siyasal yapılarına baktığımız zaman sağ ağırlıklı ve özellikle de; ilçemizde oy oranlarına göre beşinci sırada olan ve Millet ittifakında olmamasına rağmen MHP kökenli oldukları görülmektedir. 

CHP’nin MHP, İYİ Parti ve AKP tabanından çok az oy aldığını düşünüyorum. Tüm bunlara rağmen Belediye Meclisinin çoğunluğunun sağ kaynaklı adaylardan oluştuğunu söyleyebiliriz…

Didim ilçemizde üçüncü büyük parti olan ve aday çıkarmayan HDP tabanı ağırlıklı olarak yerel seçimlerde CHP’den yana oy kullanırken, sol, sosyal demokrat dokusuyla öne çıkan Didim Halkı tüm olup bitenlere rağmen özveriyle oyunu CHP’den yana kullanmıştır…

Şöyle bir soru hemen aklımıza gelebilir. CHP’nin Özverili seçmeniyle, HDP tabanının desteği, Belediye Meclisinde karşılığını bulmuş mudur? Kesinlikle hayır… Didimli solcular ve sosyal demokratlar ilçemizde sağcı adayları seçmiş oldular…

Bu arada; 31 Mart yerel seçimlerinde Cumhur İttifakı tarafından düşman ilan edilen Türkiye Cumhuriyetimizin yasal partisi HDP’nin 31 Mart yerel seçimlerindeki tavrını ayrı bir yere koymamız gerekir…

Hapishaneden, HDP seçmenini sandığa yönlendiren ve yönünü gösteren Selahattin Demirtaş’ın CHP açısından seçim sonuçlarına katkısını yok saymak insafsızlık olur… Dikkat ederseniz AKP, 31 Yerel seçimlerinde Düşman ilan ettiği HDP’yi tekrarlanacak İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçiminde düşman ilan etmiyor ve hatta diyaloglar için kapı aralıyor…

Didim ilçemizde de seçim sonuçlarına HDP’nin katkısı göz ardı edilemez. Eğer Didim ilçemizde üçüncü büyük parti olan HDP’nin tabanı 31 Mart yerel seçimlerinde sandığa gitmeseydi veya Cumhur İttifakını destekleseydi büyük bir olasılıkla CHP Didim ilçemizde seçimi kaybederdi.

Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz; Didim’in sol, sosyal demokrat yapısı her ne olursa olsun, her durumda CHP’yi destekler düşüncesiyle oylarını çantada keklik görürseniz ve temsil edilmelerini Belediye Meclisinde engellerseniz, bu taban bu duruma fazla tahammül edemez ve birgün hesabını keser…   

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..