Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '14

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim ve sokak sanatçıları...

Didim ve sokak sanatçıları...
 

Karikatür: Mehmet Tevlim


 

Bremen Mızıkacıları masalını bilirsiniz…

Evlerinden yurtlarından kovulan eşek, köpek, kedi ve horozun müzik yapmak için Bremen’e doğru yola çıkışlarını anlatan bu masal, yüreğimizin bir yerinde hep durur…

Mızıkacıların  kenti Bremen'de beş yılım geçti…

Bu masal, bu kente müzikle birlikte hoşgörüyü ve sevgiyi de getirmiş gibidir…

Bir köşede İspanyol gitarıyla, az ilerisinde bir Türk bağlamasıyla, bir başka yerde bir Rus Balalaykasıyla kendinden geçmiş şekilde coşuyorlar, coşturuyorlar…

Bir Alman oturmuş sokağa, yanında köpeği, önüne bir mendil açmış, kemanıyla kendinden geçiyor… Sokaktan gelen geçenler para atıyorlar mendile…

Hintliler “Sitar”ıyla, Azeriler “tar”ıyla, Yunan “Buzuki”siyle bir Karadenizli de Kemençesiyle uluslar arası bir konsere durmuş gibiler Bremen sokaklarında…

O da ne, bir sihirbaz bavulundan çıkardığı halkalarla dans ediyor Domsheide’ meydanında…

Köşede bir ressam yudumlarken şarabını, bir başka resmediyor yaşamı… Bir karikatüriste poz veriyor yaşlı bir Alman…

Avrupa’nın tüm kentlerinin sokakları aşağı yukarı birbirine benzer… Sokaklar canlı bir tiyatro sahnesi gibidir… Köln’ün meşhur katedrali önünde bir sokak ressamı sokak taşlarına resmediyor düşlerini… Gelen geçen ilgiyle ona bakıyor…

Kentleri yavanlıktan kurtaranlar, sokak sanatçılarıdır…

Şimdilerde değer biçilemeyen resimlerini bir şişe şaraba satan ünlü ressamımız Fikret Mualla’yı  düşünüyorum Paris sokaklarında…

Didim sokaklarında, özellikle de, Altınkum'da sokak sanatçılarımızı hep görmek istiyoruz… Sokak sanatçıları bulundukları kente bir hava verirler, farklılık yaratırlar, Kentleri yavanlıktan kurtarırlar…

Deniz Başkanımızın, seyyar satıcılarla, sokak sanatçılarını aynı kategoriye koymayacağını biliyorum…

Deniz Başkan’ın Sokak sanatçılarına yasak koymayacağı gibi, sokak sanatçılarını teşvik edeceğini de düşünüyorum… Çağdaş kent yönetimi ve turizm anlayışı bunu gerektirir…

Ayrıca, Didim’in mitolojik yapısına uygun olacağını düşündüğüm için Didim’de Sokak sanatçıları festivali düzenlenmesini de teklif ediyorum…Apollon'un "lir "ine eşlik edecek tüm sanatçıları Didim sokaklarına bekliyoruz...

Sanatın en doğal ve özgürce sergilendiği yerler sokaklardır… Sokaklar sanatçılarla güzel ve özgürdür…

Didim, sokak sanatçılarıyla daha özgür, daha şen ve daha mutlu olacaktır…

 

 

   

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..