Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '07

 
Kategori
Haber
 

Didim yat limanı

Didim yat limanı
 

Didim Yat Limanı'nın temeli atıldı

Didim, 1990’ ların başında küçük bir belde idi.

Daha çok çevre insanının tatil yaptığı bir yerken, daha sonraları, havası, denizi, tarihi dokusu ve Altınkum ’u sayesinde bir çekim merkezi oldu.

Önceleri, Ankaralıların, Çorumluların ve Samsunluların tercih ettiği bir yerleşim ve tatil beldesi olmaya başladı.

İlçe olduktan sonra, hızla betonlaşarak! Türkiye’ nin her bölgesinden göç aldı.

Emeklilerde , havası, denizi, kumsalı ve ucuzluğu nedeniyle Didim’ i tercih ettiler.

Daha sonraları İngilizler keşfettiler Didim’i. Şimdiye kadar sekiz bin İngiliz’ in ev sahibi olduğu söyleniyor.

Yaz , kış Didim’de kalan İngilizlerin sayısı arttı. Bazıları kendi işlerini bile kurdular.Türkçe öğrenmek için gayret gösteriyorlar, belediyemizin açtığı kurslara katılıyorlar.

Çocuklarını da Türk okuluna gönderiyorlar.

Yüz milyon dolar harcanarak, kanalizasyon ve arıtma tesisleri yapıldı. Bu kadar hızlı büyümek, bir çok sorun yarattı. Belediyemiz büyük bir gayretle, en iyi niyetle bu sorunları aşmaya çalışıyor. Yaptığı olumlu çalışmalar, Didim’i bir turizm kenti yapma amacını taşıyor.

Bugün de Didim’e ve ülke ekonomimize büyük katkısının olacağı söylenen yat limanının temeli, Ulaştırma bakanımız, Binali Yıldırım tarafından atıldı.

Didim’de hava her zaman güzeldir, bugün daha güzeldi. Günlük güneşlik ve ferahlatıcı bir hava.

Her nedense, milyarlarca lira harcanarak çadırlar kurulmuştu, marinayı yapacak firma tarafından. Her şey açık havada yapılsa daha güzel olacaktı.

Törene gelen Didimliler’e çadırlar sıkıntı verdi. Çok sıcak ve bunaltıcı oldu.

Yap-işlet sistemine göre”Doğuş Grubu tarafından yapılan marinanın 52 milyon dolara mal olacağı söylendi. 22, 5 yıl, yat limanının “Doğuş Grubu”tarafından işletileceği belirtildi.

Altı yüz yat kapasiteli , yat limanının kışın korunma amacıyla marinaya alınacak yatlarla bu sayının bine ulaşacağı belirtildi.

Bu sayede Yunan adalarıyla ilişkiler, ticaret daha canlı olacak, her yönüyle ekonomiye, işsizliğe katkısı olacak.

Anlaşmaya göre iki buçuk yılda tamamlanması gereken marinanın bu süreden daha önce tamamlanacağı da kaydedildi.

SadeceMuğla ilinin deniz kıyılarının uzunluğunun, Karadeniz ’in kıyı uzunluğunun yarısı kadar olduğunu da bu törende öğrenmiş olduk

Yat limanının Didim’ e katkısının çok olacağını düşünüyorum.

Beş yıldızlı otellerin yanında, yedi yıldızlı bir otelde yapılacağı söyleniyor.

Yapılacak çalışmalarla, Didim, tüm Dünya’ya tanıtılmalı. Yıllardır yapılmakta olan Barış Şenlikleri uluslararası bir hale getirilmeli.

Yapılacak otellerin bünyesindeki futbol sahalarıyla, futbolun devre arası, turizmin durgun dönemi canlandırılmış olur.

Yat limanının, Didim’e ve ülkemize yararlı olmasını diliyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..