Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didimliler, sorunlarına çözüm arıyor...

Didimliler, sorunlarına çözüm arıyor...
 

 

Sosyal medya, sosyal ağlar sayesinde insanlar internet üzerinden haberlere daha çabuk ulaşabiliyorlar... Sosyal ağlar sayesinde örgütlenerek, toplumsal duyarlılıklarını tepkilerini bu sayede dile getirebiliyorlar... Sosyal medya-sosyal ağlar üzerinden Facebook örneğinde olduğu gibi hobilerine, mesleklerine, duyarlılıklarına göre gruplar da oluşturabiliyorlar...

Ülkemizde internet kullanıcısı günden güne artmaktadır. 31 milyonun üzerinde Facebook kullanıcısı olduğu, bunların % 63’ünün erkek, % 37’sinin kadın olduğu belirtiliyor...

Didim’de de, bu sosyal ağlar üzerinden önemli gruplar oluşturulmuştur. Bu gruplar çevreye, doğaya karşı bir bilinç oluşturmanın yanında, yerel yönetim hizmetlerinin de geliştirilmesi yönünde itici bir güç olmaktadırlar... Çeşitli sosyal etkinlikler, bu grupların internet üzerinden haberleşmesiyle oluşmaktadır...

Hemen aklımıza gelen grupları şöyle sıralayabiliriz: Didimli Doğa Yürüyüşçüleri, Didim Çevre platformu (DİÇEP), Didimli Emekliler, Altınkum Sanat Topluluğu vb...

Facebook üzerinden örgütlenmenin etkilerini Dünya üzerinde de görüyoruz... Mısır’da bunun örneğini yaşadık... İran ve bazı ülkeler bu tür sosyal ağlara erişimi yasaklıyor...

Didim sosyal ağlarında; Didim üzerine konuşulan sorunları gündeme getirmek istiyoruz...

Didimli Emekliler Grubunda; “Didim’in ulaşım problemleri konuşuluyor ve tartışılıyor”

Didim, yerleşim alanı olarak çok geniş bir alana kurulmuştur... Bu geniş alanda çok sayıda mahalle ve tatil sitesi vardır... Dolayısıyla ulaşım sorunları da günden güne artmaktadır...

Sorun şu : Yeşilkent, Sağ-tur, Kırkevler gibi semtlere saat 18.00’den sonra dolmuşların çalışmadığı belirtiliyor...Bu semtlerde oturan semt sakinleri bu yüzden bir yerlere gidemiyorlar, gitseler de  geri dönebilmenin sıkıntısını yaşıyorlar...Hiç değilse bu mevsimde seyrek aralıklarla da olsa saat 23.00’e kadar dolmuş bulabilmeyi istiyorlar... Bunun da hakları olduğunu belirtiyorlar... Bunun yasal dayanaklarının da:

Anayasamızın 124. Maddesi,  5393 sayılı Belediyeler Kanunun ilgili fıkraları, Zabıta yönetmeliklerinde mevcut olduğunu belirtiyorlar... Belediyeler ilgili kanunlar gereğince şehir içi ulaşım yönetmeliği hazırlarlar... Bu yönetmelikte dolmuşların çalışma saatleri de belli olur...

İsteğimiz: Semtlerimize çalışan dolmuşların çalışma saatlerinin çağdaş normlara göre yeniden ayarlanmasıdır... Bu çalışma saatlerine uyulup uyulmadığının da zabıtalarca devamlı kontrol edilmesidir...

Sonuç: Bu sorunları yaşayan Didimliler olarak, sorunlarımızın çözümünün takipçisi olacağız... Gelişmeleri ,sosyal ağımızdan birlikte takip edeceğiz...

Didim'in genelinde geleceğe yönelik ulaşım sornlarını ve çözümlerini grubumuzda tartışmaya devam edeceğiz....

Görüşmek ve sorunlarımızın çözülmesi dileğiyle...

Erdoğan Şahin, Didim 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..