Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '13

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didimliler'in 3. Koy tepkisi...

Didimliler'in 3. Koy tepkisi...
 

Didim Özgürses Gazetesi


3.KOYA DOKUNMA...!

3. Koy, Didim Halkının ve tatilcilerin gözdesidir. Bu koy ve çevresine yoğun bir yapılaşma getirecek olan yeni imar planıyla, bu koy ve çevresi beton yığınına dönüşecektir… Süreç içinde de bu Koy halka kapatılacaktır… Didimliler bu girişime karşı çıkarak, Didim Derneği önderliğinde bir karşı duruş sergileyerek, Planın iptal edilmesi için bir imza kampanyası düzenlediler…

Didim Derneği’nin imza kampanyası metni şöyle :
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca onaylanan Didim 3.Koy 1/5000 ölçekli nazım ve 1/1000 ölçekli uygulama imar planı, 3.koy ve çevresine yoğun bir yapılaşma getirmektedir. Bölge halen halka açık olarak kullanılmaktadır. Planda yeşil alan, otopark alanı, spor alanı, çocuk bahçesi ve park alanı gibi toplumca kullanılacak hiçbir alan bulunmamaktadır. 3. Koy önerilen konumuyla planda gösterilen Turizm Tesisi Alanlarının kullanımına sunulmakta, halkın kullanımına adeta kapatılmaktadır.
Planın iptal edilerek halk yararına düzenlenmesini istiyoruz.

***

3.Koy, Didim’in merkezine yakın en güzel koylardan birisidir… Yakınına yapılan D-Marin, 3. Koy’un doğal yapısını olumsuz yönde etkilemişti. Didimliler,  geçmiş dönemlerde 3. Koy’un ortasını işgal eden  su sporlarını da tepki göstermişler, Kaymakamlıkta bu yanlıştan geri dönmüştü…

Didimlilerin ve tatilcilerin arabalarıyla gidebilecekleri 3. Koy, kumsalıyla, temiz deniziyle ailecek denize girilebilecek çok önemli bir koydur…

Ankara’dan Didim’i planlayanların gözden kaçırdıkları çok önemli şeyler vardır… Akdeniz ülkelerinde ve ülkemizin birçok yerlerinde kıyılar beton yığınına dönüşmüştür… Halkın denize girebileceği alanlar hep yok edilmiştir… Turistler Beton yığınlarına rağbet etmemektedirler… Doğal ve çevreci anlayışlara daha çok ilgi göstermektedirler… Önümüzde kötü örnekler varken, kıyılarımızı beton yığınına çevirmek hangi akla hizmettir, anlamakta güçlük çekiyoruz…

Yapılan yapılmak istenen, çeşitli rantlar uğruna kıyıları halka, dolayısıyla Didim’i halka kapatmaktır…

Bir Didimli olarak, planın iptal edilerek, halkın yararına çevreci bir anlayışla tekrar düzenlenmesini istiyoruz.  Didim Derneğinin başlattığı imza kampanyasını destekliyor ve imzamı atıyorum…

3. Koya dokunma, başka 3. Koy yok…

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..