Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '12

 
Kategori
Güncel
 

Didimliler Sivas'ı unutmadı...

Didimliler Sivas'ı unutmadı...
 

Fotoğraf : Didim Özgürses Gazetesi


 

Didim 2 Temmuz Platformu, Sivas Katliamını unutmadık, unutturmayacağız adıyla iki günlük anma  etkinliği düzenledi... Anma etkinliğine Didimliler yoğun ilgi gösterdiler... Etkinliğin ikinci gününde, Didim Cemevi bahçesinde, yerel sanatçılar, türküler deyişler söylediler... Semah gösterisi yaptılar... Sanatçı Mehmet Özcan da bir konser verdi...

İnsanlık tarihine bir kara leke olarak düşen Sivas katliamı kınandı, duygusal anlar yaşandı, Bu konuda birlik, beraberlik ve dayanışmanın gerekliliği vurgulandı... Bu konuda, Didim Alevi Bektaşi Kültür Merkezi ve Cemevi Derneği Başkanı Yusuf Doğan ve ÖDP Didim İlçe Başkanı Attila Pınarbaşı bu konuda birer konuşma yaptılar...

 ***    

Öyle ağırım ki kendime
Sen benden gittin gideli
Terim küs olmuş tenime
Sen benden gittin gideli

Öyle bıkmışım ki kendimden
Kurudum düştüm dalımdan
Sanki ruhum çıktı canımdan
Sen benden gittin gideli

Bir cefam var idi bin oldu
Aktı gözüm yaşı sel oldu
Yaz baharım döndü kış oldu
Sen benden gittin gideli

 ***

Bu içli türküyü hepimiz hüzünlenerek dinleriz....

Bu hüzünlü türkü, diğer bir deyişle ağıt, Sivas Madımak otelinde yobazlar tarafından yakılan, üç telli cura sazın ustası ozan Nesimi Çimen için oğlu Mazlum Çimen tarafından yakılmış... Aynı otelde yakılan şair Metin Altıok’un kızının o yürek dağlayıcı sözü “Sizin hiç babanız yandı mı? Sözü sanki Ozan ve balet Mazlum Çimen de bir ağıda dönüşmüş... Yılmaz Özdil Hürriyet Gazetesindeki köşesinde Nesimi Çimen’i “Cura” başlıklı yazısında çok duygulu bir şekilde anlatmış... Özdil’in o yazısını mutlaka okuyun derim... 

Sivas’ta katliama uğratılanların hepsi birbirinden değerli ve önemli olan sanatçılarımızı rahmetle saygıyla anıyorum...Bir başka yazımda onları da anlatmaya çalışacağım...

Üç telli cura sazın ustası Nesimi Çimen aynı zaman da çok iyi bir deyiş ustasıdır da...Çok ilginç ve sıkıntılı bir yaşam öyküsü içinde insanlığından barış ve yurtseverliğinden hiçbir şey kaybetmemiştir...Onun  şiirlerinden kısa alıntılar yapmak  istiyorum...

***

Daha senden gayrı aşık mı yoktur ?

Nedir bu telaşın vay deli gönül

Hele düşün devr-i Adem’den beri

Neler gelmiş geçmiş say deli gönül...

....

Bir başka şiiri de barış ve kardeşliğe dair...

Dostluklar kurulsun insanlar gülsün
Barış güvercini uçsun dünyada
Yok olsun kötülük düşmanlık ölsün
Barış güvercini uçsun dünyada

Dostluklar kurulsun insanlar gülsün
Son bulsun savaşlar kimse ölmesin

***

Sivas Davasının zaman aşımına uğratılması ve bu karara Başbakan’ın “Hayırlı olsun” demesi üzerine babası yakılan Sanatçı Mazlum Çimen, “Sivas’ta yakıldığımız için özür dileriz” şeklinde çok anlamlı bir açıklama yapmıştı...

***

Didim’de yoğun katılımlı etkin bir anma programı yapıldı...Sivas Katliamı unutulmadı ve unutturulmayarak gericiliğe karşı toplumsal bir farkındalık yaratıldı...Canları saygı ve sevgilerimle anıyorum...Ülkemizde bir daha böyle insanlık suçunun yaşanmamasını diliyorum...Nesimi Çimen'in deyişiyle...
Barış güvercini uçsun dünyada

Erdoğan Şahin, Didim

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..