Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '20

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Diecast Nedir ?Nasıl alınır ?

 
Diecast ürünler genellikle otomobiller üzerine yapılmaktadır. Bunun ile ilgili çok büyük satışlar gerçekleştiren ve lisanslama için yatırım yapan firmalar mevcut. Ancak sadece klasik otomobiller değil günümüz arabalarıda birebir orjinaline sadık olarak üretilmektedir.Otobüsler, tırlar,uçaklar v.b. modeller üretilmekte ve satılmaktadır. 100 tl gibi bir fiyata da model bulabilir 3000 tl gibi bir fiyatada model bulabilir koleksiyonunuza katabilirsiniz.
 
Diecast bir tutkudur. Bunun için Farklı ve ayrı bir heyecanı olan bir hobidir. Genellikle diecast koleksiyonlarında otomobil tutkunları ilk sıraları almaktadır. Otomobil sevdalıları sevdikleri yada hayran oldukları modelleri toplayarak bir koleksiyon oluşturmaktadırlar.Koleksiyonlarınızı hem tozdan hem onu oyuncak olarak düşününen insanlardan korumak için kilitli cam dolaplar almanızı tavsiye ederim. Ben her hafta modellerimin tozunu alırım. 6 ayda bir kere bildiğiniz araba cilası ile araçlarımı parlaması için cilalarım. Lastiklerini parlatırım. yok artık dediğinizi duyar gibiyim ancak model toplamak ve koleksiyoner olmak onları sevmekten ve bakım yapmaktan geçmektedir. 
 
Bu hobi için neler gereklidir,
1.Toplamak istediğiniz modellerin ne olduğuna karar vermeniz gerekmektedir.
2.Hangi ölçekte modeller toplayacaksınız?
3.Bu hobi için ayıracağınız bütçeye karar vermelisiniz. Her ay 1 araç mı ? alacaksınız. 
4.Ev yada ofiste mi? sergileyeceksiniz. Bunun için kilitli bir cam dolap almanızı tavsiye ederim.
5.Toplamak istediğiniz MARKA ya karar vermelisiniz. Çünkü aynı model farklı farklı üreticilerde farklı fiyatlar ile satılmakta. Yukarıda örneğini vermiştim. örneğin ben Chrysler markasının tüm modellerini topluyorum. Bu sebep ile modelciyim. Ancak farklı farklı marka araçlar toplasaydım koleksiyoner olurdum. Ama ben modelciyim.
6. Modellerin hepsini sarı renkte toplayanda var gözüne hoş gelen renkleri alanda. Siz hangisini toplayacağınıza karar vermelisiniz.
7. Ben otomobil,kamyon,motorsiklet, topluyoruz. sizler bütçeniz oranında hepsini toplayabilir yada tek birisini seçip toplayabilirsiniz. Ama karar değiştirmek sizi maddi olarak sarsabilir. Bu sebep ile karar verip o karara göre ilerlemek gerekli.
8.Birde yılllara göre araç toplamak var. Ben 50,60,70 li yılları topluyorum. ancak siz 2000 veya 2010 2020 modellerini toplayabilirsiniz. Ben klasik araba hayranıyım. siz klasik araba sevmiyor olabilirsiniz. Buna karar vermelisiniz.
 
 
Diecast'a başlamak için yukarıdaki maddeleri okumalı ve buna göre kendinize bir hareket planı oluşturmalısınız. Ondan sonra koleksiyoner olmaya karar vermelisiniz.Ama  bu yazıyı buraya kadar okuduysanız modelci veya koleksiyoner olmaya bir adımdan daha fazla adım atmış ve çok yakınsınız demektir.
 
 
Toplam blog
: 3
: 148
Kayıt tarihi
: 11.10.12
 
 

Fotoğraf üzerine her şey. https://twitter.com/serkanisp ..