Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '12

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Digitürk Telefon numaramı nereden buldun?

Digitürk Telefon numaramı nereden buldun?
 

digitürk


Son 2 – 3 gündür cep telefonuma sonradan Digitürk’e ait olduğunu öğrendiğim numaradan çağrılar gelmekte. Gelen çağrılardan bir tanesini yanıtladığımda sesli yanıt sistemi ile ürün/kampanyaları ile ilgileniyorsam 1’i, ilgilenmiyorsam 2’yi tuşlayın diye bir ses. 3. bir seçenek yok… Bence 3. bir seçenek daha olmalı. Benim gibi soru soracak insanlara yönelik olarak.

Digitürk şirketi ile uzaktan yakından bir akrabalık bağım yok, kan bağım yok, kız almış vermişliğim yok. Başka bir deyişle bugüne kadar hiç tanışmadık. Telefon numaramı nereden aldıklarını merak ettiğim için 1’e basıp beklemeye başladım. Kaç saat geçti bilmiyorum. Beni aradılar. Tülay isminde biri ile görüştüm. Benimle görüşme konusunda izin alıp almadıklarını sorduğumda bana “1’e basmışsınız” onun için aradık dedi.

Uyanıklığa bakın, sanki iki seçenekli telefonu onlar açmamışlar gibi. Bir de beni suçluyorlar. Neyse uzatmadan devam edelim. Tülay hanım bana dedi ki, işte bazı mağazalardan, dükkanlardan falan filan ya da bir arkadaşınız tarafından telefonunuz bize verilmiştir dedi. Kendisine ısrarla sorduğumda lafı geveleyip kapattı. Kafaya taktım ya… Adamlar uyanık… Seni arıyorlar, istediklere tuşa bastırıyorlar, güya izin alıp yasalardan kurtulmuş oluyorlar. İnternet ve cep telefonu üzerinden ticari elektronik iletiler, alıcılara ancak önceden onayları alınmak kaydıyla gönderilebilecek.

Önceden aranma konusu sekreter aracılığı ile yapılıyor ve size sadece iki seçenek sunuluyor. Yani kendi bakış açıları ile izin almış oluyorlar. Yasada bu tip izinsiz aramalara 1000 – 100.000 TL arasında para cezası öngörülüyor. Ancak burada unutulmaması gereken nokta şu bir sistem ya da kişi sizin telefonunuzu elde ediyor ve sizi arıyor. Yani ellerinde sizin telefon numaranız ve kişisel bilgileriniz var. Sonuç olarak işin peşini sürmeye karar verdim. İkinci kez aradığımda bir erkek ile görüştüm, kısaca izahtan sonra beni yetkili birisine bağlayacağını söyledi.

Sultan hanımla gerçekleşen görüşmenin bir kısmı şu şekilde geçti: Adım Os… Ar…. Sizi şu sebepten dolayı arıyorum. Telefon numaramı nereden buldunuz. Bana market, mağaza, falan filan dedikten sonra size isminizle hitap edebilmem için adınızı ve soyadınızı öğrenebilir miyim diyor. Peşinden de şu ramazan gün adamın üstüne bu kadar gelmeyin, konuyu unutun gitsin manası çıkabilecek bir cümle kuruyor.

Sultan hanıma diyorum ki, ben sizin telefon numaranızı bulsam akşamın bir saatinde arasam sizinle sohbet etsem rahatsız olmaz mısınız diye sorduğumda bana ama Digitürk kurumsal bir firma dedi. Kısaca beni kurumsal olarak kabul etmedi!.. Kurumsal firma Digitürk’ün kurumsal müşteri hizmetleri yetkilisi…Helal olsun sana…

Son olarak benden telefon numaramı, adımı soyadımı aldıktan sonra görüşme sonrasında beni bir üstünün arayarak konuya açıklık getireceğini söyledi, Sultan Hanım…Hala aranacağım…

Siz siz olun. Bilmediğiniz sesli çağrıları yanıtlarken dikkat edin. Her şeyden ötesi nerelere kayıt olduğunuza market ve mağazalarda kart almak için kişisel bilgilerinizi verirken el yazınızla uygun bir kısma “kişisel bilgilerimi hiçbir koşul altında bu mağaza haricinde kullanılmasına izin vermiyorum” notunu düşün.

Bu konulardan rahatsızlık duyur iseniz Bilgi Teknolojileri Ve İletişim Kurumu’nun http://www.btk.gov.tr/ adresini ziyaret edin.

Bir çözümde benden: bana reklam yapmak isteyen firmalar banka hesap numarama yıllık bir aidat yatırır ve mesajını atar. Olay bu kadar basit.

 
Toplam blog
: 42
: 1444
Kayıt tarihi
: 12.10.09
 
 

Henüz Almanya'nın batı ve doğu diye ayrıldığı zamanlarda Almanya'nın Solingen adı verilen yerleşim b..