Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '19

 
Kategori
Halkla İlişkiler
Okunma Sayısı
35
 

Dijital Alanlar

MARKA GELİŞTİRME ÜSSÜ: DİJİTAL ALANLAR
Dijital alanlar markalar için gereklilik olmaktan çıkmış, zorunluluk haline gelmiştir. Dijital alanlar, marka farkındalığı oluşturmak için etkili bir güç konumundadır. 
 
Dijital ortamlar katılımın yükse olduğu, çoğu zaman yorum yapmayı ya tavsiyelerde bulunmayı teşvik eden alanlardır. Yorum ve tavsiyelerin olduğu alanlar aynı zamanda markaların hedeflediği “müşterileri ve potansiyel müşterileri” için de dikkat noktası oluşturmakta ve satın alma eğilimini artırmaktadır. 
 
Özellikle sosyal medya mecralarında sıkça karşılaştığımız sponsorlu reklamlar belirli oranda görünürlük sağlasa da pasif reklamlar olarak kalabilmektedirler.  Markaların hedef kitleleri için sundukları sponsorlu reklamlar pasif bir kitle ile karşılaşabilmekte ve istenen davranış değişikliği sekteye uğrayabilmektedir. Markalar, hedef kitleleri için sosyal medya mecralarından yayınlayacakları içerikleri seçerken “etkileşim odaklı” olmayı ön planda tutmaları gerekmektedir. 
 
Katılım yüksek olduğu dijital alanların diğer bir farklılaştırıcı özelliği ise içerik sınırlamasının olmamasıdır. İlgi çekici içerikler, dijital ortamlarda görünür hale gelmenin yollarını markalara sunabilmektedir. 
 
Dijital yaklaşımların çoğu bireysel düzeyde hedefler bile gözetebilir. Herhangi bir internet sitesine giren bir kullanıcı, o anki deneyimi kendi gereksinimlerine göre kolayca biçimlendirebilir. Dijital alanlar aynı zamanda güven de sağlar. Dijital alanlar ücretli medya reklamları ile karşılaştırıldığında, satış hedefi daha az görünür durumunda olduğundan güven de yüksek olacaktır. 
 
Dijital alanlardaki bu dört özellik( Katılım, İçerik Zenginliği, Hedef Gözetme ve Güven Oluşturma) sayesinde markaları geliştirir. Aynı zamanda dijital alanlar, markanın ürününü destekleyebilir, marka geliştirme programları yaratabilir veya marka geliştirme programlarını güçlendirebilir. 
 
İçerik Kraldır 
Dijital ortamların yakıtı, içeriklerdir. Stratejik hedefler doğrultusunda oluşturulmuş bir marka vizyonu ve bütçe dijital alanlarda sürekliliği sağlamak ve etkin kitleler yaratmak için tek başına yeterli olmayabilir.
 
Etkileşimi artıracak, marka farkındalığını yukarılara taşıyacak yaratıcı fikirlere her daim ihtiyaç olacaktır. Dijital alanlarda farklılaşmanın yolu daha fazla bütçe ayırmak değil daha fazla yaratıcı fikir oluşturmak için kaynak sağlamak olmalıdır. 
 
Sosyal medyayı ele alacak olursak, bu alanlarda marka adına paylaşılacak içerikler; eğlenceli, işlevsel, farklılaştırıcı ya da bir ilgi alanı için dikkat çekici olduğu sürece paylaşılacaktır.
 
En Büyük İçerik Üreticileri: Kullanıcılar 
150 milyon kez izlenen Coca- Cola içeriklerinin sadece %20’si şirket tarafından oluşturulmuş. Buradan çıkarılacak iki sonuç göze çarpmaktadır. Birincisi: Sosyal medyada yüksek etkileşim alan içeriklerin çoğu, kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır. İkinci sonuç ise markalar açısından önem taşımaktadır. Markalar, sosyal medya dünyası tarafından yayılacak içerikler üretmelidir. 
 
Her iletişim çalışmasında olduğu gibi dijital çalışmalar için de kritik nokta, ölçebilmektir.(“Ölçemiyorsan Yapma” kuralı)
 
Dijital ortamlar, ölçülebilir olmasının avantajıyla birlikte markalar için hedef kitleleri ile ilişki kurabilmelerinin kapılarını sonuna dek açık tutabilmektedir. 
 
“Zihinleri ele geçiren marka davranış yaratır. Kalbinizi ele geçiren marka ise bağlılık.” Scott Talgo.
 
Onur Kaplan 
 
Marka Yönetmeni 
 
 
 
 
ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 81
Kayıt tarihi
: 02.03.19
 
 

Marmara Üniversite İletişim Fakültesi Gazetecilik Mezunu. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Fa..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster