Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '20

 
Kategori
Pazarlama
 

Dijital Pazarlama Nedir

Dijital pazarlama, çevrimiçi pazarlama, internet reklamcılığı… ne derseniz deyin, şirketinizin çevirim içi pazarlanması bu günlerde çok önemli. Sonuçta, internet kullanımı son 10 yılda 2 kattan fazla arttır ve bu değişim insanların ürün satın alma ve işletmelerle etkileşim kurma şeklini büyük ölçüde etkiledi.
 
Peki, dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama diğer herhangi bir pazarlama türü gibidir - potansiyel müşterilerinizle bağlantı kurmanın ve onları etkilemenin bir yoludur. Asıl fark, bu müşterilerle çevrimiçi olarak bağlantı kurmanız ve onları etkilemenizdir.
 
 
 
Dijital Pazarlama Nedir?
 
Temel olarak, dijital pazarlama tüm çevrimiçi pazarlama çabalarını veya varlıklarını ifade eder. E - posta ile pazarlama, tıklama başına ödeme reklamcılığı , sosyal medya pazarlaması ve hatta bloglama, dijital pazarlamanın harika örnekleridir - insanları şirketinize tanıtmaya ve satın almaya ikna etmeye yardımcı olurlar.
 
İşletmelerin çevrimiçi ortamda insanlara ulaşmak için kullandığı en yaygın dijital pazarlama varlıklarından ve stratejilerinden bazıları şunlardır:
 
Dijital Pazarlama Varlıkları
Neredeyse her şey bir dijital pazarlama varlığı olabilir. Sadece çevrimiçi kullandığınız bir pazarlama aracı olması gerekir. Bununla birlikte, birçok kişi emrinde kaç dijital pazarlama varlığının olduğunu bilmiyor. Buradakiler sadece birkaç örnek:
 
Senin internet siten
Markalı varlıklar (logolar, simgeler, kısaltmalar vb.)
Video içeriği (video reklamlar, ürün tanıtımları vb.)
Resimler (infographics, ürün çekimleri, şirket fotoğrafları vb.)
Yazılı içerik (blog yazıları, e-Kitaplar, ürün açıklamaları, referanslar vb.)
Çevrimiçi ürünler veya araçlar (etkileşimli içerik vb.)
yorumlar
Sosyal medya sayfaları
Tahmin edebileceğiniz gibi, bu liste sadece yüzeysel olarak anlatmaktadır. Dijital pazarlama varlıklarının çoğu bu kategorilerden birine girecek, ancak akıllı pazarlamacılar sürekli olarak müşterilere çevrimiçi ulaşmanın yeni yollarını arıyorlar, bu yüzden liste büyümeye devam ediyor!
 
Dijital Pazarlama Stratejileri
Dijital pazarlama stratejilerinin listesi de sürekli olarak gelişmektedir, ancak çoğu işletmenin kullandığı stratejilerden bazıları şunlardır:
 
Tıklama Başına Ödemeli Reklamlar
Tıklama başına ödeme yapılan reklamlar aslında bir reklamı tıklayan her kullanıcı için ödediğiniz her tür dijital pazarlamayı kapsayan geniş bir terimdir. Örneğin, Google AdWords, "ücretli arama ağı reklamcılığı" adı verilen bir PPC reklamcılık biçimidir. Facebook Reklamları, "ücretli sosyal medya reklamcılığı" olarak adlandırılan başka bir PPC reklamcılığı biçimidir (yine kısa süre içinde ele alacağız).
 
Ücretli Arama Ağı Reklamcılığı
Google, Yandex, Bing ve Yahoo, Arama Motoru Sonuçları Sayfalarında (SERP'ler) metin reklamlar yayınlamanıza olanak tanır. Ücretli arama reklamcılığı, sizinki gibi bir ürün veya hizmeti etkin bir şekilde arayan potansiyel müşterileri hedeflemenin en iyi yollarından biridir.
 
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
SERP'lerde görünmek için ödeme yapmak istemiyorsanız, sitenizdeki sayfaları veya blog yayınlarını organik olarak denemek ve sıralamak için arama motoru optimizasyonunu (SEO) da kullanabilirsiniz. Her tıklama için doğrudan ödeme yapmak zorunda değilsiniz, ancak bir sayfanın sıralanması genellikle biraz zaman ve çaba gerektirir.
 
Ücretli Sosyal Medya Reklamcılığı
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest ve Snapchat gibi çoğu sosyal medya platformu, sitelerinde reklam yayınlamanıza izin verecektir. Ücretli sosyal medya reklamcılığı işinizin, ürününüzün veya hizmetinizin var olduğunun farkında olmayabilecek kitlelerle farkındalık oluşturmak için mükemmeldir.
 
Sosyal medya pazarlamacılığı
SEO gibi, sosyal medya pazarlaması da işinizi pazarlamak için Facebook veya Twitter gibi sosyal medya platformlarını kullanmanın ücretsiz ve organik bir yoludur. Ve tıpkı SEO gibi, işinizi sosyal medyada organik olarak pazarlamak çok daha fazla zaman ve çaba gerektirir, ancak uzun vadede çok daha ucuz sonuçlar verebilir.
 
Dönüşüm Oranı Optimizasyonu (CRO)
Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO), çevrimiçi kullanıcı deneyiminizi geliştirme sanatı ve bilimidir. Çoğu zaman, işletmeler mevcut web sitesi trafiğinden daha fazla dönüşüm (potansiyel müşteriler, sohbetler, aramalar, satışlar vb.) Almak için CRO'yu kullanır.
 
İçerik pazarlama
İçerik pazarlama, oldukça geniş bir dijital pazarlama terimidir. İçerik pazarlaması, marka bilinirliği oluşturmak veya tıklama, potansiyel satış veya satış sağlamak için içerik varlıklarını (blog yayınları, Infographics, e-Kitaplar, videolar vb.) Kullanan tüm dijital pazarlama çalışmalarını kapsar.
 
Yerel Reklamcılık
Çoğu yerel reklam, tıklama çekmek için içerik kullandığından içerik pazarlamasına girer.Genellikle, yerel reklamcılığın fark edilmesi biraz zor olabilir, çünkü genellikle ücretli olmayan içerik önerileriyle karıştırılır ... ama bu önemli bir noktadır.
 
Eposta pazarlama
E-posta pazarlaması, çevrimiçi pazarlamanın en eski biçimidir ve hâlâ güçlüdür. Çoğu dijital pazarlamacı, e-posta pazarlamasını özel tekliflerin reklamını yapmak, içeriği vurgulamak (genellikle içerik pazarlamasının bir parçası olarak) veya bir etkinliği tanıtmak için kullanır.
 
Mecralarda pazarlama
Dijital mecralarda pazarlama, ürün ve hizmetlerinizi web sitelerinde tanıtmak için bir başkasına (kişi veya işletme) ödeme yapmaktadır.
 
Yukarıdaki listeden görebileceğiniz gibi, işletmenizi çevrimiçi pazarlamanın birçok farklı yolu vardır, bu nedenle birçok işletme ya dijital pazarlama çabalarını yönetmek için bir ajans kiralar ya da şirket içi pazarlama ekibi ve pazarlama otomasyon yazılımı için ödeme yapar. 
 
 
 
Kaynak : https://www.e-ticaret.top/e-ticaret-rehberi/
 
 
Toplam blog
: 2
: 63
Kayıt tarihi
: 14.04.20
 
 

1999 Yılından beri internet sektöründe danışmanlık vermekteyiz. Türkiye'de ilk sanal pos'u alanla..