Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '17

     
    Kategori
    Meslekler
     

    Dijital pazarlama uzmanı olmak

    Dijital pazarlama uzmanı olmak
     

    dijital pazarlama uzmanı


    Dijital pazarlama uzmanı olmak için bir başlangıç noktası arayan birçok kişi mail atarak ne yapmam lazım, nasıl olurum, ne kadar kazanırım gibi bir çok soru soruyor. Bu soruların bir kısmını kendi websitemde yanıtlamıştım ama Milliyet Blog'daki da ilk yazımı da bu konuya ayırmak istiyorum.
     

    Dijital pazarlama uzmanı kimdir ne iş yapar tanımlayabilmek için ilk olarak dijital pazarlama kavramını incelemek gerekir: Dijital pazarlama, bir firmanın, markanın ya da ürünün dijital ortamda pazarlanma sürecine verilen isimdir. Pazarlama sürecinde dijital pazarlama kanallarına ağırlık veren dijital pazarlama, bu yönüyle klasik (geleneksel) pazarlamadan ayrılmaktadır. Fakat bu noktada dikkat edilmesi gereken mecra ve araçlar farklılaşmış olsa da hala pazarlamanın bir parçası olduğu gerçeğidir.
     
    Geleneksel pazarlama kanalları olan radyo, tv, gazete, dergi ve bilboardların aksine, dijital pazarlama daha interaktif yöntemleri kullanmaktadır. Tüketicinin marka ve ürün ile olan etkileşimi artırılarak daha verimli sonuçlar elde edilebilmektedir. İnternetin ve sosyal medya mecralarının etkisinin arttığı bu dönemde, dijital pazarlamanın önemi gün geçtikçe artmaktadır.
     
    Dijital pazarlamada kullanılan kanalları ayırmak mümkündür. Hepsi internet üzerinden olsa da, bu pazarlama kanallarını kategorilere ayırarak özele inmek daha yararlı olacaktır. Dijital pazarlamada kullanılan kanallar şöyle sıralanabilir: Sosyal medya platformları, mobil uygulamalar, email pazarlama, e-ticaret, dijital reklamcılık. Her bir kanalın kendine göre kuralları ve kullanımı vardır. O sebeple marka ve ürüne en uygun pazarlama kanalları seçerek en iyi sonuçlar elde edilmelidir. Profesyonel dijital pazarlama uzmanları çeşitli firmalara bu süreçte yardımcı olmaktadır. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamaya göre daha hızlı ve etkili olmaktadır. Kısa sürede milyonlarca kişiye ulaşma imkanı sağlayan internet mecraları ile birçok firma ürün satışlarını artırmaktadır. Sosyal medya platformlarından ürünün veya markanın hedef kitlesine organik olarak ulaşılabileceği gibi, reklam vererek de ulaşılabilir. Bu tür platformları milyonlarca kişinin kullanması sayesinde, kişileri çeşitli faktörlere göre filtreleyebilir ve ürününüze ilgi gösterecek en doğru kitleyi bulabilirsiniz.

    Dijital Pazarlama Eğitimi
    Dijital pazarlama, internetin hayatımızdaki etkisinin artmasıyla birlikte önem kazandı. Artık bütün firmalar ürünlerini dijital ortamda pazarlamayı tercih ediyor. Milyonlarca kişinin hem mobil hem de masaüstü cihazlardan eriştiği internet sayesinde, ürünler hedef kitlesine uygun şekilde ulaşabiliyor.
    Her konuda olduğu gibi dijital pazarlamada da firmalar bu işin uzmanlarını arıyor. Dijital pazarlama konusunda firmalara yardımcı olacak, belirli stratejiler geliştirecek ve dijital pazarlamaya hakim kişiler tercih ediliyor. Dijital pazarlama uzmanları olarak bilinen bu kişiler, elbette bu işin eğitimini alarak firmalarda iş bulabiliyor. Ayrıca dijital pazarlama uzmanları gelecekte firmalarda yönetici de olmaktadır.
     
    Dijital pazarlama eğitimi, dijital pazarlama uzmanı olmak veya bu konularda kendini geliştirmek isteyenler için "başlangıç noktası ve yeni giriş için uygun" bir eğitimdir. Sertifikalı olarak düzenlenen çeşitli eğitimler sayesinde, dijital pazarlama konusunda teorik bilgileri öğrenebilirsiniz.
    Dijital pazarlama eğitimi veren kurslara baktığımızda Google Adwords'ten dijital marka yönetimine kadar her konuda içerik bulunmaktadır. Eğitim kurumu tercih ederken ders içeriğine ve eğitimcilerin gerekten bu işin içinde olan sosyal medya ve dijital pazarlama yönetimi yapmış kişiler olduğuna dikkat etmeniz faydalı olacaktır.
     
    Günümüzde  dijital pazarlamanın öneminin arttığını görüyoruz. Bu sebeple kariyerinize yön verme konusunda bir ayrımdaysanız ve bu alana gerçekten ilgi duyuyorsanız dijital pazarlama eğitim almak kendinize yapabileceğini en iyi yatırımlardan biri olacaktır. Dijital pazarlama konusunda uzmanlaşarak firmaların tercih edebileceği biri olmak mümkündür. Çünkü artık her firma kendi ürünlerini dijital ortamda pazarlayacak, iyi eğitimli uzmanlar aramaktadır.
     
    Dijital pazarlama eğitimi ile gelişen teknolojiyi anlayabilir, günümüzde aranan niteliklere sahip bir pazarlama uzmanı olabilirsiniz. Dijital pazarlama konusunda bilgisi üst düzeyde olan kişiler şu anda endüstride bütün firmaların aradığı kişilerdir.
     
    ***Dijital pazarlama eğitimi için söylemek istediğim en önemli tavsiye şu olabilir: Bu eğitimi alabiliyorsanız dersanede değil, iyi bir ajansta staj yaparak işin gerçek mutfağında öğrenmeniz olacaktır.***
     
    Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?
    Dünya genelinde sosyal medya ve internet kullanımının artması, dijital pazarlamanın önemini artırdı. Son yıllarda bütün firmalar müşterilerine dijital ortamlarda ulaşmak ve ürünlerini hedef kitlesine ulaştırmak istiyor. Bu durumda dijital pazarlama uzmanı mesleği yaygınlaştı ve önem kazandı. Büyük küçük her firma, dijital pazarlama konusunda uzmanlaşmış kişilerle çalışmak istiyor. Bu sebeple dijital pazarlama uzmanı olmak çok mantıklı bir tercih haline geldi. Peki dijital pazarlama uzmanı nasıl olunur? Bir kişi dijital pazarlama uzmanı olmak istiyorsa ne yapmalıdır? Bu yazıda bu soruların cevabını vermeye çalışalım.
     
    İyi bir dijital pazarlama uzmanı olmak için öncelikle çok meraklı olmak lazım. Sosyal medya mecralarına, pazarlama ile ilgili konulara merakınız varsa siz de dijital pazarlama uzmanı olabilirsiniz. Günümüzde birçok dijital pazarlama uzmanı, bu işin eğitimini alarak ve sertifika edinerek başlamaktadır. Dijital pazarlama eğitimleri baştan sona dijital pazarlama konusunda kişiye bilgiler vermektedir. Eğer dijital pazarlama eğitimi alırsanız birçok kişinin önüne geçebilirsiniz.
    Dijital pazarlama eğitimine ek olarak, kişinin kendini geliştirmesi ve dijital pazarlama sektörünü takip etmesi gerekmektedir. Sürekli kendine bir şeyler katmaya çalışan kişiler her zaman firmaların dikkatini çekmektedir. Dijital pazarlama uzmanı olmak isteyen kişinin, sosyal medya konusunda bilgi sahibi olması, yaratıcı düşünebilmesi, strateji geliştirebilmesi, sorunlara pratik çözümlere getirebilmesi gerekmektedir. Hem eğitim alan hem de kendini geliştiren kişiler dijital pazarlama uzmanı olarak kariyer yapabilir.
     
    Dijital Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?
    Dijital pazarlama uzmanlığı günümüzde en gözde mesleklerden biridir. Şirketlerin pazarlama departmanlarında çalışan bu kişiler, sayısal ve sözel yeteneklerini harmanlayarak dijital pazarlama stratejileri geliştirirler. Dijital pazarlamanın yaygınlaşması ve dijital pazarlama eğitimi veren yerlerin çoğalması ise, dijital pazarlama uzmanı ne iş yapar sorusu gündeme gelmektedir. Bu yazıda sizlere dijital pazarlama uzmanının görevlerini ve ne iş yaptığını anlatmaya çalışacağız.
    Bir dijital pazarlama uzmanı, birçok farklı konuda bilgi sahibi olan kişidir. Adwords, sosyal medya reklamcılığı, Google Analytics gibi ölçümlere araçları, e-mail pazarlaması, blog yönetimi, SEO, affiliate marketing, web site yönetimi bunlardan birkaç tanesidir. Dijital pazarlama eğitimi sırasında bu konularda bilgi sahibi olan dijital pazarlama uzmanları, kendilerini her gün geliştirerek her konuda bilgi sahibi olmaya çalışmaktadır.
     
    Dijital pazarlama uzmanları çalıştıkları şirketin dijital mecralarda aktif olmasını sağlar. Hem firmanın hem de ürünlerin reklam kampanyalarını yönetirler. Adwords kampanyaları, sosyal medya reklam kampanyaları ve mobil uygulama reklamları bunlara örnektir. Bu tür kampanyaların optimize edilmesi, en verimli şekilde yönetilmesi ve günlük raporlama yapılması dijital pazarlama uzmanlarının görevlerindendir.
    Dijital pazarlama uzmanları, dijital pazarlama kanallarını kullanarak ürünlerin hedef kitlesine ulaşmasını sağlarlar. Reklam kampanyalarını yürütür ve raporlama yaparlar. Firmanın reklam bütçesini en etkin şekilde kullanıp, en doğru kitleye ürünleri ulaştırmayı hedeflerler. Dijital pazarlama kanallarını iyi kullanan bu kişiler, dijital reklam kampanyalarının sonuçlarından sorumludurlar.
     
    Dijital Pazarlama Uzmanı Maaşı
    Dijital pazarlama uzmanlığı, günümüzün en gözde mesleklerinden biri olmuş durumda. İnternetin etkisinin iyice artmasıyla birlikte artık bütün firmalar dijital pazarlamaya önem vermektedir. Bu pazarlama türünü iyi bilen kişilerle çalışan firmalar, dijital pazarlama uzmanlarını işe almaktadır. Peki dijital pazarlama uzmanı olmak ne kadar maaş almak demektir? Bir dijital pazarlama uzmanı ne kadar para kazanmaktadır? Birçok kişinin sorduğu bu soruların cevabını şimdi verelim.
    Dijital pazarlama eğitim almış ve iyi bir firmada stajını tamamlamış kişiler, 1500-2000 lira arası bir maaşla işe başlamaktadır. Bir ile üç yıl arasında deneyimi olan bir dijital pazarlama uzmanı ise 2000-3500 TL arasında kazanç sağlamaktadır. Üç yıl ve daha fazla tecrübesi olan kişiler ise en az 4 bin lira maaş almaktadırlar. Ayrıca, sektörde kendini kabul ettirmiş ve tecrübesi ile fark yaratan dijital pazarlama uzmanları bu maaşların çok daha fazlasını kazanabilmektedirler. Kısacası iş kişide bitmektedir.
    Şurada sektörel bir araştırma raporu bulabilirsiniz: http://yilmazbaris.com/dijital-pazarlama-uzmani-maasi/
     
    Dijital pazarlama uzmanı olan bir kişinin maaşını, tecrübesi belirlemektedir. Bir uzmanın tecrübesi, bilgisi, eğitim aldığı yer ve daha önceki firmalardaki performansı, yeni maaşını belirler. Bu sebeple birçok dijital pazarlama uzmanı, eğitimlerinden sonra da kendini geliştirmeye ve yeni şeyler öğrenmeye gayret etmektedir. Çünkü dijital pazarlama sektörü dinamik bir sektördür. Her yeni gelişmeyi bilen ve bunlara ayak uydurabilen dijital pazarlama uzmanları her daim talep görmektedir.
     
    Toplam blog
    : 1
    : 1661
    Kayıt tarihi
    : 08.02.17
     
     

    Merhaba, Dijital pazarlama alanında çalışıyorum ve daha çok bu konularda yazıyorum. Kişisel blogu..