Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '17

 
Kategori
İnternet
Okunma Sayısı
50
 

Dijital Pazarlama ve SEO'nun Önemi Giderek Artıyor

Dijital Pazarlama ve SEO'nun Önemi Giderek Artıyor
 

İnternet kullanımı, bir araçtan ziyade temel iletişim ve bilgi kaynağı haline gelmeye başladı. Kullanıcılar alışverişten haberlere kadar birçok farklı amaç için, tek adres olarak internet platformunu ve ilgili web sitelerini görmeye başladı. Nitekim web siteleri arasında da çok ciddi bir rekabet başlamış oldu. Bu rekabet sürecindeki en önemli faktör de SEO yani arama motoru optimizasyonu olarak kendini gösterdi.
 
Amacı ve sektörü her ne olursa olsun tüm web siteleri, arama motorları üzerinden şekillenen kullanıcı etkileşiminde yer almak istiyor. Nitekim en doğru ve en etkin kullanıcı kitlesine erişmek ve benzer diğer platformlar ile sıkı bir rekabete girmek isteyen kurumsal veya bireysel internet platformları, çeşitli ajanslar tarafından SEO danışmanlığı hizmeti almaya başladılar. Peki, temel olarak SEO ile ilgili neler bilmek gerekiyor ve ajansların danışmanlık hizmeti, dijital rekabetin hangi noktasında kendini gösteriyor?
 
Arama motorları nasıl çalışıyor?
 
2000’li yılların başına kadar arama motorları, henüz çok büyük bir sayıya ulaşmayan internet sitelerini kullanıcılarına göstermek için, basit yöntemler kullanmaktaydı. Bu sonuçlar için oluşturulan SERP sayfaları, her geçen sene daha da zorlu bir hale gelmeye başladı. Zira geçen zaman ve artan internet kullanıcı sayısı ile paralel olarak, web sitelerinin sayısı da ciddi bir artış göstermeye başladı. Nitekim oluşan bu çift taraflı artış karşısında Google gibi arama motorları, web sitelerini internet kullanıcılarına ulaştırmak için, daha detaylı kriterler arama başladı.
 
Bu kriterlerin meydana getirilmesi ve arama motorlarında aratılan kelimelerde veya kelime öbeklerinde gelen sonuçların artması ile beraber “Search Engine Optimization” kavramı ortaya çıktı.
 
Arama motoru optimizasyonu hangi amaç için kullanılıyor?
 
Öncelikle tanımlamak gerekirse SEO (Search Engine Optimization) yani Arama Motoru Optimizasyonu, isminden de anlaşılabileceği gibi bir web sitesinin, arama motorlarına göre revize edilmesi için gerekli çalışmaları ifade etmektedir. Çok çeşitli kulvarlarda devam ettirilen bu çalışmalar, genellikle kurumsal hizmet veren SEO ajansları tarafından yürütülmektedir. Bireysel olarak da sektör içerisinde yer alan SEO uzmanları, bu konuda çeşitli çalışmalar da yürütmektedir. Kişisel blogumdaki SEO makalelerime göz atmanızı tavsiye ederim. Haftalık yayınladığım güncel dijital pazarlama ve seo, adwords, analytics haberlerini takip edebilirsiniz. Yine soru sor alanından bana ücretsiz olarak sorularınızı yöneltebilirsiniz.
 
Arama motorları, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de internet kullanımlarının ana kaynağı görevini üstleniyor. Kullanıcıların büyük çoğunluğu, ulaşmak istedikleri bilgiye, hizmete veya ürüne, arama motorları aracılığıyla erişim sağlıyor. Dolayısıyla sektör ve amaç fark etmeksiniz Google, Bing, Yahoo ve Baidu gibi arama motorları, kullanıcılar için olduğu kadar web sitelerinin için de büyük bir öneme sahip.
 
Temel olarak arama motoru optimizasyonu çalışmalarının hedefi, bir web sitesinin konsepti ile ilgili olan keywords yani anahtar kelimeler de, SERP üzerinde yüksek sıralar elde etmesini hedef alır.
 
Sektör ile ilgili anahtar kelime yani keyword noktasında iyi sıralar elde etmek, alan adı otoritesini artırmak, kurumsal kimlik oluşturmak ve en doğru kullanıcı kitlesine ulaşarak dijital rekabetini artırmak isten web siteleri de SEO danışmanlığı hizmetine büyük bir ilgi göstermeye başladı.
 
Daha çok kurumsal ajanslar tarafından sağlanan bu hizmet kapsamında, bir web sitesinin ilgili anahtar kelimelerinde en iyi sıraları elde etmesi, alan adı otoritesinin artırılması ve Google ve diğer arama motorlarının SERP kriterlerinin tamamını hem site içinde hem de site dışında yansıtması ile ilgili tüm detaylar barındırılıyor.
 
Optimizasyon çalışmalarına olan ilgi, her geçen gün artıyor!
 
Web siteleri arasındaki rekabetin güçlenmesi, nitekim SEO sektöründeki ilgiliyi ciddi anlamda artırmış oldu. Ortaya çıkan analiz bilgilerine göre hem bireysel hem de kurumsal taraftaki web siteleri, son yıllardaki en büyük yatırımlarını, arama motoru optimizasyonu tarafına kaydırmaya başladı.
 
Öte yandan sonra on yıldır en çok rağbetin yaşandığı bilgisinin de sektörde yayılmaya başlaması, dolaylı yoldan rekabeti de artırmış oldu. Kullanıcıların mobil teknolojiler ile beraber her geçen gün daha yoğun olarak internet kullanmaları ve bu kullanımları daha çok arama motorları üzerinden yapmaları, dev firmaları bile bu sektörde yer almaya itiyor. En nihayetinde optimizasyon çalışmaları ile beraber kullanıcı deneyimini de artırmayı başarın web siteleri, popülerliğini artırmayı başarıyor ve rakipleri karşısında ciddi bir avantaj elde etmiş oluyor.
 
Özet olarak belirtmek gerekiyor ki şu an için içinde bulunduğumuz yıl itibariyle en popüler sektörler arasında, hiç şüphe yok ki SEO ajansları yer alıyor. Rekabetin giderek artması da bu ajanslara olan ilgili, paralel olarak zirveye taşımaya başlıyor. Öyle görünüyor ki arama motorlarına olan ilgi artmaya devam ettikçe, optimizasyon tarafındaki ilgi de bir çığ gibi büyümeyi sürdürecek.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 175
Kayıt tarihi
: 22.11.16
 
 

İnternet ve teknoloji alanında güncel makaleler yayınlamaktayım. Kurumsal SEO Danışmanlığı hizmet..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster