Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '17

 
Kategori
Reklam
Okunma Sayısı
396
 

Dijital Pr çalışması Nedir? Nasıl Başarılı Olunur?

Dijital PR, geleneksel PR'yi içerik pazarlaması, sosyal medya ve arama ile birleştirmekle ilgilidir: Dijital PR'la statik haberler konuşmalara dönüşür ve doğrudan çevrim içi hedef kitleye ulaşılır. 
 Dijital PR ile haberler daha önce olmadığı kadar hızlı ve daha doğrudan belirli bir hedef kitleye yayılabilir. Tek bir mecradan kitlelere ulaşmak yerine haberler katlanarak paylaşılabilir. Bu sayede paylaşımlar daha verimli hale getirilir ve hedef kitlenin okuması sağlanır. 
 
  
 Nasıl Dijital PR Yapılır?
 İçerik pazarlamalarını Dijital PR'a dahil etmenin bir yolu, zaten sahip olunan içeriği yeni içeriğe dönüştürmektir. Tek bir basın açıklaması, Dijital PR sayesinde Slideshare sunumuna, blog yazısına, misafir blog postasına, Pinterest yazısına, Linkedin haber güncellemesine, Facebook sayfasında yayınlanan bir makaleye ya da yerel gazeteler için bir editör görüş makalesine dönüşebilir. 
  
 
 Dijital PR ile nasıl kitlelere ulaşılır?
 Bunun tek bir cevabı var: paylaşmak. Hazırlanan bir içeri paylaşılmalı, yeniden amaçlanmalı ve tekrar paylaşılmalıdır. Bu sayede bir içerik parçası birden fazla kaynağa akabilir. Bunun dışında hazırlanan PR çalışmalarını doğru anahtar kelimelerle birleştirmek ve bu sayede ilgili okuyucuların karşısına çıkmasını sağlamak da oldukça önemlidir. 
 
  
 Dijital PR ile Nasıl Başarılı Olunur?
Basın yayınının etkileyici bir bakış açısına bağlandığı yazılar hazırlanması önemlidir. Çevrim dışı bir halkla İlişkiler kampanyasını sosyal medya ile paylaşma yolları bulunmalı, böylece haberin paylaşımı artırılmalıdır. Bunun dışında şu an piyasada var olan birçok PR danışmanlık şirketinden yararlanılabilir. Bu danışmanlar hazırlanan içeriklerin hedef kitleye ulaşması için gereken adımlar konusunda yardımcı olmaktadır. Bu danışmanlardan alınan bilgiler ile içeriğin doğru yerde doğru kişilerin karşısına çıkması sağlanabilir. İnternette yapılan bir arama üzerine bu arama ile ilgili reklamların sürekli yan tarafta belirmesi bu tarz bir uygulamaya örnektir.  
 
Mert Kültür | https://twitter.com/MertKultur

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 776
Kayıt tarihi
: 26.07.17
 
 

21 Temmuz 1990'da İstanbul'da doğdum ve yaşantıma hala İstanbul'da devam ediyorum.. 6 farklı dizi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster