Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Dikkat ! Baş ağrıtıcı bir yazı okuyacaksınız, hazırlıklı olun !!!

Dikkat ! Baş ağrıtıcı bir yazı okuyacaksınız, hazırlıklı olun !!!
 

Daha çok eşimin başı ağrıyor… Benimse ara sıra baş ağrım tutuyor… Onun migreni var ve ağrıları nöbet misali kan kusturucu bir dozda iken benimkiler varlığımı ara ara yoklayan derecede hafif bir etki bırakıyor üzerimde… Bu sebeple eşimin ağrıları için oldukça endişelensem de, kendiminkiler için hiç de kaygı duymuyorum…

Fakat hem aile hekimimizin hem de diğer doktorların dediklerini göz önünde bulunduracak olursam, her baş ağrısını görmezden gelmemek gerekiyormuş anladığım kadarıyla…

Çünkü iç kulaktaki denge organının rahatsızlanması baş dönmesini arttırıp şiddetini yükseltebiliyor… Bunun yanında baş bölgesindeki tümörler, dolaşım bozuklukları, kanamalar ve iltihaplar da baş ağrılarının üst düzeyde görülmesine neden olabiliyor…

Yani her ağrıyı hafife almamalı, böylesi şikayetler varsa, mutlaka ama mutlaka doktorumuza gözükerek kapsamlı bir taramadan geçmeli… Mevsim de o kadar önemli değil…

İster yaz olsun, ister kış… Sıcak havalar ya da buz gibi bir atmosfer fark etmeksizin ağrılar dönüp dolaşıp bizi bulabiliyor… Böylesi buluşmalardan uzak durabilmemiz için tavsiyeleri var uzmanların…

Ama açıkçası söylemek zorundayım ki, bu öneriler hiç de bana göre değil… Yani uyabileceğim türden şeyler gibi gözükmüyorlar… çünkü öyle kısıtlamalar var ki, onların neredeyse tamamı en çok sevdiğim şeylerin başında geliyor…

Mesela çay, kahve ya da kafeinli yiyeceklerden ve çikolatadan uzak durmak gerekiyor baş ağrılarının tetiklenmemesi için… Benim için mümkün değil böylesi yasaklar…

Çay ve kahve baş ucu başvuru kaynaklarımdır… Çikolata ise en büyük aşklarımdan… Kısaca ve özetle, lütfen geçiniz doktor bey… Sizin için beni ikna etmeye çalışmak büyük vakit kaybı olacaktır, şimdiden söyleyeyim…

Bir de motorlu araçlardan ya da onlarla ilgili ses vb. etkileşimlerden uzak durma uyarısı var ki, o da pek mümkün gözükmüyor… Çünkü hem sık sık araba kullanan bir insanım, hem de ralli tarzı yarışlardan son derece hoşlanmaktayım…

Anlıyorum doktor bey, tamamiyle iyi niyetli olarak konuşuyorsunuz, ama benim bunları yapmamam demek, canlı canlı mezara girmemle eş anlamlı neredeyse… Size çok çok teşekkür ediyor ve nazikçe uğurluyorum hayatımın topraklarından… Tavsiyelere uyup uymama kararını da, değerli okurlarıma bırakıyorum…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

www.hayatveinsan.com/dikkat-bas-agritici-bir-yazi-okuyacaksiniz-hazirlikli-olun/

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..