Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '07

 
Kategori
Blog
 

Dikkat! Blog'da ironi var

Dikkat! Blog'da ironi var
 

Damgayı yedik sonunda…”İronik” yazılar yazmakla itham ediliyoruz aylardır. Değerli editörlerimizden de tık yok! “Artık ironik yazmayın Ümit Bey” diye uyarmıyorlar da yani. Biz de doludizgin yazıyoruz, dur diyen yok nedense.

Köyün yalancı çobanına döndük. Hani şöyle “Viyana usulü schnitsel” tarifi vermeye kalksam, yorumlar gelecek ardı sıra…”İroni mi Ümit Bey? Kurgu mu Ümit Bey?” diye.

Geçenlerde açtım telefonu İzmir’deki ablama…”Abla yaaa, ben ironik mi yazıyorum yaaa?” diye sordum. Kendisi de blog yazarıdır ya, okur yazılarımı ve gelen yorumları.

“Sen onlara uyma evladım, yazını yaz” dedi. Başından savdı yani(Bu, lafa yaaa diye başlayıp yaaa diye bitirmeme bozuluyor ama koca kazık olduğumdan ses etmiyor işte).

Bu “İroni” şeyinin ne demek olduğunu bilsem kafama takmayacağım ama bilmiyorum ki.

Yorum geliyor; “Bu yazınız ironi miydi Ümit Bey”?

Ne yanıt vereyim? Saçmalıyorum tabii:

“Evet, biraz ironi var ama azıcık, birazcık” diyorum. Yok desem olmaz. Anlamını bilsem, ”Oooo, baştan aşağı ironik benim yazım” diyeceğim. Ya da, inkâr edeceğim ama bilmiyorum ki!

Sonunda öğrendik ne olduğunu…Vikipedi şeyinden. Şimdi uzun uzun yazıp da kafanızı şişirmeyeyim. Olur ya, sizde de alışkanlık yapabilir bu ironi şeyi. Aslında yan tesirleri yok.Yunancadan gelme saçma bir sözcük işte. Türkçe mealine gelince…

“Film icabı” yazılan yazılara “ironik” yazılar deniyor. Ya da ben öyle anladım. İsteyen Vikipedi şeyine girer, bakar ve öğrenir.

Yorumlar geliyor tabii…

“Bir önceki yazınızda ehliyetinizin olmadığını söylüyordunuz Ümit Bey”?

Yanıt hazır:”İroniiiii”!

“Hani sigarayı bırakmıştınız Ümit Bey?”

“İroniiii”!

“Sarı saçlı nazenin de kim Ümit Bey”?

İşte o ironi diiiiil! Gerçek!

Ne var ki o da inanmıyor bana…Ben ne yazarsam o da tutup tersini yazıyor. Sanki yazılacak konu kalmadı. Ama ben yine de efendiliğimi elden bırakmıyor, ” Ne kadar da güzel yazmışsınız, elinize sağlık” diye yorumlar yazıyorum ona ama yine de yaranamıyoruz işte. Adımız çıkmış bir kere, köyün yalancı çobanına.

Karar aldım artık… İronik yazılar yazmayacağım. Yayına verdiğim yazılar sadece gerçekleri yansıtacak. Aldığım bu kararı ona da söyledim.

“Servi gibi ümitler, döndü birer iğdeye/ Geçti Bor’un pazarı sür eşeği Niğde’ye” mealinden bir yanıt gönderdi bana.

Şimdi bunu araştırıyorum. Bu yanıt ironi miydi , değil miydi diye.

İnşallah ironidir.

İnşallah yani.

Resim: İronik bir sarışın resmidir, ciddiye alıp da tıklamayın lütfen.

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..