Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '08

 
Kategori
Blog
 

Dikkat! Bloglarımız çalınıyor...

Dikkat! Bloglarımız çalınıyor...
 

MB'ye yeni üye olduğum günlerde değerli blogger arkadaşımız Homeros'un bir blog yazısını okumuştum. Kendi yazısına bir başka site tarafından kopyala-yapıştır yapıldığına tesadüfen rastladığını, hemen o siteye üye olarak siteyi uyardığını ve yazısını kaldırttığını yazmıştı.

Bu defa aynı olay benim başıma geldi. Geçtiğimiz hafta sonu bir yazımın Google'deki sayfasının üst tarafına başka bir haber başlığı altında benim yazımın başlığının olduğunu farkettim. Girdiğimde yazımla karşılaştım. Kopyala-yapıştır yapılmıştı. MB ve benim adımla ilgili alıntılar yapılmamış, çizgilerle ayrılmış alt bölümde başka bir ad ve tarih yazıyordu. (Benim yazımın tarihinden iki gün sonraki tarih)

İtiraf etmeliyim ki; ben Homeros arkadaşımız kadar malesef internette maharetli değilim. Üstelik site yabancı bir siteydi. Almanca hazırlanmıştı. Homeros gibi üye olarak ihtar çekmeyi beceremedim.

Gerçekten moralim bozulmuştu. Telif haklarının ne kadar önemli bir şey olduğunu yaşayarak anladım. Size ait, sizin ürettiğiniz bir eser adeta çocuğunuz bir anda yabancılaşıyor ve başkasına ait oluyordu. Fakat beni esas üzen ve rahatsız eden ise; işin aslını bilmeyenler için benim hırsızlık yaptığımı düşünebilecekleri ihtimaliydi. Bu düşünce kahrediyordu beni.

Bu duygularla Pazartesiyi bekledim. Pazartesi baktığımda o sitenin kalktığını yerine MB'nin benimle ilgili tanıtım sayfasının konulduğunu gördüm. Bu düzeltmeyi MB'nin yapmış olabileceğini düşünerek rahatladım ve sahipsiz olmadığımız duygusuna kapıldım.

Fakat malesef bu hafta sonu yine aynı sitenin, bu defa benimle ilgili bölümün alt tarafına giriş yaptığını gördüm.

Hafta sonları giriş! Bu bir tesadüf müydü yoksa bilinçli miydi şüphesiyle Pazartesi yeniden kalkabileceği ihtimaliyle Pazartesiyi bekledim. Blog yazımı yazdığım şu ana kadar o sitenin yerinde durduğunu görüyorum.

Bu blogu yazmamın nedeni; hem bu konuyla ilgili bilgilenmenizi istiyorum, hem de ne yapabileceğim konusunda yardımlarınızı bekliyorum.

Bahsettiğim sitenin başlığında Seite 90 yazıyor.
Adresi: www.politikcity.de/forum/showthread.php?p=487119 son bölüm değişiyor t=23559&page=90 oluyor.

Benim yazımın başlığı: İddia ediyorum: Dincilerle laikçiler kardeştirler...
http://blog.milliyet.com.tr//Blog.aspx?BlogNo=100310

 
Toplam blog
: 337
: 4184
Kayıt tarihi
: 03.08.07
 
 

Hukukçuyum... Hukukun üstünlüğünün ve hukukçunun saygınlığının ülkemde gelişmesini ve kalıcı olma..