Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '15

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Dikkat, engelli çocuğunuz okulda dışlanabilir

Dikkat, engelli çocuğunuz okulda dışlanabilir
 

DİKKAT… ENGELLİ ÇOCUĞUNUZ OKULDA DIŞLANABİLİR


Hiç kimse evladını kolay kolay hiçbir kimseye emanet edemez. Emanet etse de arkasını mutlaka takip etmelidir anne babalar. Bu sözümüz eğitim camiası için de geçerlidir. Çünkü engelli çocuğunuzun geleceği, psikolojisi ya da fizik tedavilerine eğitim alanının etkisi olacaktır. Anne baba engelli çocuklarının hangi alanda ders alacağını bilmeli, hem de; sürekli takip etmeli.
 Maalesef ülkemizde hala engelliliğin ne olduğunu, engellilere nasıl davranılacağı bilmeyen öğretmenler, idareciler ve müdürler vardır. Ayrıca kendi çocukları engelli olmayan, engelliliğin ne olduğunu bilmeyen empati yapmaktan yoksun bir dünya eğitimci insan var. Tabii istisnalar kaideyiz bozmaz. Sözümüz güven vermeyen eğitimcilere. 
Mümkünse engelli ailelerin engelli çocukluklarını özel okullara göndermesi önemlidir. Engelli çocuğunuzun başarıya giden yolda suiistimal yapabilen eğitimci, arkadaş ya da velilerden çocuğunu koruması, kollaması gerekmektedir. En güzel çözüm ailelerin öğretmenlerle sürekli konuşması ve onlara yardımcı olmaları. Engelli çocuğunuzun daha iyi eğitim alması için il-ilçe değiştirmesi gerekiyorsa da ailelerin hiç tereddütsüz taşınmaları gerekmektedir. 
Okulda sorun yaşayan engelli aileler dilekçe haklarını kullanarak o yerin milli eğitim müdürlüklerine konuyu bildirebilirler. O da sonuç vermiyorsa milli eğitim bakanlığı ya da başbakanlık, cumhurbaşkanlığı iletişim merkezlerine de dertlerini anlatabilirler. Bu da sonuç vermez ise hukuk alanında haklarını aramalılardır.
Netice de Türkiye’de ailelerin engelli çocuklarını okutmaları, eğitim süreçlerini devam ettirmeleri zor bir süreçtir. Bir tarafta okul idaresi, bir tarafta arkadaş adayları ve velilerin  tepkileri, diğer yanda da engeline rağmen çocuğun eğitim camiasına tutunma mücadelesi. Şu gerçek bir sonuçtur ki Türkiye’de herkes arkanızda destekçi gibi gözükse de aslında engelli çocuğunuzu topluma kazandırmada her zaman yalnız başına mücadele verirsiniz. Tek yardımcınız Allah-u Tealadır. Tek rahatlayacağınız mecra namazdır. Tek sığınacağınız liman dua limanıdır. İşte o zaman engelli aileler Allah dilerse dağı bile taşır.
 
 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..