Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '07

 
Kategori
Blog
 

Dikkat çeken bir blog yazarı olmanın yolu

Dikkat çeken bir blog yazarı olmanın yolu
 

Milliyet blog üyesi olmadan önce başka bir blogda yazı yazmaya başlamıştım. Diğer blog ortamında yazdığınız yazılar hemen yayınlanıyordu, arkadaş listesi oluşturabiliyordunuz ve okuyucu kitleniz çok fazla olmasa da arkadaşlarınızla paylaşmak bile yetiyordu.

Milliyet blog da ise bazen yüzlerce okuyucu olabiliyor, ancak bazen hiç yorum yapılmayabiliyor. Böyle olunca da sanki okunma sayısı yazınızın etkinliğinin göstergesi olabiliyor. Sonuçta yüksek okunma sayıları insanın hoşuna gidebiliyor, hele bir de editör sizi önerdiyse keyfinize diyecek yok:)

Yalnız dikkatimi çeken bir konu oldu, bazı anahtar sözcükleri içeren yazılar hele birde resimle renkleniyorsa ciddi bir okuyucu kitlesi oluyor. Özellikle son yazdığım balık pişirme tekniği ile bir yazı ile benzer zamanda yayınlanan yazıların okunma oranlarında ciddi farklılık gördüm. Benim yazım 1 kez okunmuşken, içinde aşk ve sex sözcükleri içeren yazılar yüzlerle ifade edilen bir oranda okunmuştu.

Dolayısıyla okunma sayısı düşüklüğü benim ilginç konu bulamamamdan mı yoksa belli konulardan söz etmememden miydi?

Hemen güzel bir yazımı yayına almak istedim, kilo verme ile ilgili ciddi bir tıbbi yazımı karikatür bir hanım resmi ve başlığında da ‘kilo ve cinsiyet ilişkisi’ değil de , ‘kilo ve sex ilişkisi’ diye başlık verdim. Şu saatler itibariyle balık pişirme ile ilgili yazım iki haneli rakamların en düşüğünde iken, özel sözcüklü yazım üç haneli rakamlarda ilerleyip gitti bile:)

Tabiî ki illa çok okunmak gerekmiyor, belli bir okuyucu kitlesinin okuyup değerini bilmesi yeterli. Ama yine de okunmasını istediğimiz bir yazıya hoş bir çift veya hanım resmi koyup, başlıkta da illaki sex ve/veya aşk sözcüklerimi olmalı!

Bu düşüncelerimi de samimiyetle paylaşmak istedim, bu yazının okunma oranı ne olacak bilemiyorum:) ama yine de burada ifade edebilmek bile güzel:) Ortalama okunma oranları olan blog yazılarını yazma gücünü sağlayacak sağlam bir beden dileğiyle:)

Saygılar ve sevgilerimle:)

http://www.wisebread.com/files/fruganomics/wisebread_imce/love-you-shirt.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..