Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

31 Ekim '17

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
59
 

Dikkat Doğru Bilinen Yanlışlar Kilo Aldırır.

Dikkat Doğru Bilinen Yanlışlar Kilo Aldırır.
 

 

1-Popüler diyetler kilo yönetimi konusunda ki bilgi kirlilikleri (kilo verme - alma) her tatil sonrası bahar aylarında bireyleri etkisi altına alır. Bilimsel gerçeklerden uzak olan bu uygulamalar sağlık açısından ciddi tehditler içerir. Sağlıklı kilo verme ve sağlığı koruma tehditler olmadan verilen kiloyu geri almama sadece tartı ile ve bilgi kirlilikleri ile ölçülübilen bir parametre değildir. Popüler diyetler kilo vermek yerine sağlığınızı etkileyen kas kaybı ,vitamin –mineral kaybı duygu durum bozuklukları stres yönetimi ve depresyon gibi sağlık sorunlarına neden olmaktadır. ARKASINDAN HIZLA KİLO ALMA VE BOZULAN SAĞLIK VE YOYO ETKİSİ KAÇINILMAZ SON ile birlikte kilo artışı

2- Spor yapmak hızla kilo verdirir.
Spor hayatımızda sağlığın korunması için olmaz ise olmazdır .Ancak spor yapmak günlük hayatınızı alt üst edecek şekilde 3-5 saat salonlarda vakit geçirmek değildir.Sağlığınızın korunmasına kilo yönetimine destek olacak spor ya da egzersiz modeli davranışınız haline gelemiyorsa bu sizin için uygun bir seçim olamaz . Eğer davette çay,saatinde rakı sofrasında arkadaş sohbetinde tükettiğiniz yiyecekler 2000-3000 kal enerji içeriyorsa yapacağınız 1 saatlik yürüyüş ile en iyi ihtimalle 300 kal enerji harcarsınız harcayamadığınız diğer enerji yağ hücrelerinizin içinde depolanır. Bu nedenle tabi ki spor yapmanız her anlamda bedeninize fayda sağlayacaktır ancak spor yapıyorum diye miktarları abartmamak gerekir. Tek başına spor yapmak kilo verdirmez. KİLO VERME SAĞLIKLI BİR BESLENME PROGRAMI İLE OLUR. SÜREÇ MUTFAKTA PİŞER SPORLA DESTEKLENİR.

3- Karbonhidrat yemiyorum hızla kilo veririm
Su dışında yediğimiz her yiyecek ve içeceğin enerjisi vardır. Vücudumuzun her temel besin grubuna ve bu besin gruplarında elde edilen besin öğelerine beli oranlarda ihtiyacı vardır.Protein karbonhidrat yağ enerji veren besin öğeleridir. Enerji vermeyen ancak vücut için olmaz ise olmaz diğer besin öğeleri ise vitaminler ,mineraller ve sudur.Her bir besin öğesi vücudun ihtiyacı kadar tüketildiğinde sağlığın korunmasında ve sürekliliğinin sağlanmasında bedeni destekler .Özellikle karbonhidratlar sağlıklı miktarda ihtiyacımız ölçüsünde tüketildiğinde vücuda temel enerji kaynaklarıdır. Bunun dışında Lif yani posa kaynağı olmaları birçok vitamin ve minerali içermesi kan şekerini düzenlemesi bağışıklığın ruh sağlığının korunması görevleri arasındadır.Ancak bilgi kirlilikleri sonucunda karbonhidratları tanımadan karbonhidrat kaynaklarının tüketilmemesi diğer besin öğelerinin ihtiyaçtan daha fazla alınmasına neden olmaktadır.Kan şekeri yönetiminde sorunlarla birlikte vitamin mineral yetersizlikleri duygu durumlarında problemler vb sorunlar giderek artmaktadır. Beden artan enerji açığını kapamak için daha fazla diğer besin öğelerinden enerji sağlama yoluna gidecek kendini savunacak ve sonuçta sağlığı tehdit ederek hızla kilo almaya başlayacaktır.

4- Meyve hiç tüketmezsem kilo veririm
Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu vitamin –mineral-ve lif açısından doğru miktarda kullanıldığında kilo vermeyi destekleyen en iyi kaynaklar meyveler ve sebzelerdir .Meyve ihtiyacınız ölçüsünde miktar (porsiyon )kontrolünde dikkat ederek her gün tüketilmelidir .Meyve yememek değil meyve suyu içmek kilo aldırır kilo vermeyi engeller Meyveyi hangi saatte ,yanında ne ile tükettiğiniz Önemlidir.Sağlıklı kilo verme sürecinde meyve sağlıklı miktarda tükettiğinizde kilo verme ve sağlığın korunması süresinde size yardımcı olacaktır.

5-Çorba diyeti hızla kilo verdirir.
Diyet hakkında bilgi kirliliği her gün kafaları karıştırıyor. 15-20 gün sadee çorba içince hızla kilo verdiğini düşünen çok kişi ile karşılaşıyoruz .Unutmayın bedenimiz sadece içmeye değil her besini çiğneme sindirime hazır hale getirirken tat duysuna hitap etme üzerine bir çalışma programına sahiptir. Ancak bir bedenin her gün tüm besin gruplarını doğru pişirme yöntemleri ile hazırlandığında ihtiyaç vardır .Çorba diyeti kas ve su kaybettirdiği için kısa sürede hızla kilo aldırır ve vücudunuzun deforme olmasına neden olur.


Metabolizmanızı hızlandırın
Yapılan çalışmalarda kahvaltı ile güne başlayan bireylerde kilo kontrolünü sağlama kahvaltı yapmayan veya geçiştiren bireylere göre çok daha başarılı olduğu görülmüştür.Bugün biliyoruz ki kahvaltı ile güne başlamayan bireylerin gün içinde ve özellikle akşam saatlerinde gıda tüketimi miktarları artmaktadir. Aldıkları enerji artısına bağlı olarak kilo yönetimi programlarında başarı düşmekte , kilo artışı hızlanmaktadır.

Kahvaltı günün ilk önemli öğünüdür ve beynimiz için gerekli olan enerjinin sağlanması için oldukça önemlidir .Gece boyunca yakıt olarak glikozu kullanan beyin uzun süre alcık nedeniyle kan şekeri seviyesi düştüğünden yakıt sorunu yaşar .Bu yakıtı beyin için sağlayan ise sağlıklı bir kahvaltıdır.Öğrencilerde hatırlama konsatrasyon vb testlerde yapılan çalışmalar sonucunda kahvaltı yapanlar ve yapmayanlar arasında %20-25 arasında fark vardır

Serap ŞAHİN bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 50
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 80
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster