Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '08

 
Kategori
Danışmanlık
Okunma Sayısı
280
 

Dikkat etmeniz gereken ince noktalar.

Dikkat etmeniz gereken ince noktalar.
 

Bugün Özcan Bey (Alkan) ile bir proje teklifinden konuşurken, firmalara sunduğumuz projelerdeki hassasiyetimizden konu açıldı. Her ikimizinde işimize olan saygımızdan, müşterilerimize verdiğimiz önemden dolayı bu konuya özen göstermemiz kaçınılmaz. Konu orta büyüklükteki şirketlerden, holdinglere - şirketler gruplarına döndü. Derken aramızda 21 altın kuralın geçtiği bir yazışma oldu. Aşağıdaki liste bizim doğrularımızdan oluşan ve profesyonel firmalara proje teklifinizi sunmadan önce ve sunarken olan zamana kadar dikkat etmeniz gereken bazı küçük ayrıntılardan oluşuyor. Yeri geldiğinde buraya yeni ekleme - çıkarmalarda yapılabilinir fakat şuan için 21 altın kuralı dikkate almanızda fayda olacağını düşünüyorum.

1. Yetkiliyi öğrenin.
2. Firmanın projenize bakışını öğrenin.
3. En çok rahatsız oldukları ve en çok beğendikleri ayrıntıları öğrenin.
4. Yetkiliden randevu alın.
5. Randevu saatinden önce onay alın.
6. Randevu saatinden 15 dk önce orada olun.
7. Ön hazırlık yaparak gidin.
8. Özgüvenli, güler yüzlü olun.
9. Asla olmadığınız kadar büyük görünmeyin.
10. Müşterinin konuşmasına izin verin sözünü bölmeyin.
11. Bekleyin hata yapsın, açık arayın.
12. Bulduğunuz açıklarda kibarca nazikçe üstünlüğünüzü gösterin.
13. Sohbet vari geçen sohbetlerin büyüsüne asla kapılmayın.
14. İstediğinizi almak için en keskin çıkışları yapıp, istediğinizi alın ve randevu süresini aşmayın.
15. İlk kartviziti müşteri verir, sonra siz verirsiniz, bu kurala uyun.
16. Toplantıdan mutlaka bir yol haritasıyla çıkın. Yani görüşmeden sonraki ilk adımı belirleyin. Görüşmeciden onay alın.
17. Yapacağınızı söylediğiniz herşeye zaman biçin ve o zamandan önce bitirin.
18. Bir telefon, bir iş teslimi vs ne olursa olsun, mutlaka müşterinize bilgilendirme yapın.
19. Projeyi aldıktan sonra olmazsa olmaz kural sözleşmedir, sözleşmesiz iş yapmayın.
20. En katı olacağınız nokta ödemedir, ödemede asla esnemeyin.
21. Müşterinin samimiyet tuzağına asla düşmeyin.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 3
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 985
Kayıt tarihi
: 28.06.08
 
 

"Sivas / Zara doğumluyum. İstanbul'da yaşıyorum. Genç girişimci olarak girdiğim iş hayatımda hedefle..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster