Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '07

 
Kategori
Eğitim
 

Dikkat veli toplantısı!

Dikkat veli toplantısı!
 

Öğrencilerin korkulu rüyası olduğunu hepimiz biliyoruz bu veli toplantılarının. Her zaman öğretmenler için bir fırsat olmuştur eğer öğrencisinden şikayetçiyse. Çünkü ne zaman çocuğa söyleseler birşey çocuk onu takmaz ve yine yoluna devam eder. Ama iş anne-baba'ya gelince herkese bir ürperti gelir. O gün kasıntılı geçer biraz. İşte o gün bugün bizim okulda. Ve şuan da benim evde olmama rağmen birçok arkadaşım velisinin yanında, öğretmenin karşısında ter dökmekte.

Bütün gün bu veli toplantısını dinledim desem inanır mısınız? Dedim artık bu kadar başımın etini yediler, bende yazayım bu konuyu. Efendim ben veli toplantılarından korkmayan tarafım. Biraz kendimi öveyim :) Genelde iyi şeyler söyledikleri için öğretmenler hakkımda, çok kasmam kendimi. Ama itiraf etmeliyim bu veli toplantısı bende de hafif sıkıntı yarattı. Niye diye soracak olursanız? Nedeni basit. Bazı hocalarla sorun yaşadım son veli toplantısından beri. Sorun dediysem biri benim bilgisayar başında çok oturmamdan şikayetçi, biri de burada yazamayacağım kadar ciddi bir konudan. Ama ikisi de benim tarafımdan halledilmiş durumda. Sadece annem beni bu kadar üzenleri pek görmek istemediği için toplantıya gitmedi. Bir nevi tepki olarak.

Asıl önemli olan benim diğer arkadaşlarımın vaziyeti. Çünkü bugün, onların korkulu rüyası. Her ne kadar toplantıyı velilerinden saklamak için debelenseler de, velilerin telefonuna mesaj gittiği için kimse saklayamıyor. Bazıları telefondan mesajları siliyor. Bazıları direk velisinin elinden kaparak işi unutturmaya çalışıyor. Her zamanki durumlar böyle. Ama bu veli toplantısının da ayrı bir özelliği var bizim okul için. Bu sefer yapmadıkları birşey yapıyorlar. Ara karneyi veliye teslim ediyorlar. Haliyle de bizimkiler karnelerine ailelerinden saklayamıyorlar. Daha önceleri bu ara karne dediğim, sadece sınav notlarının ve sözlü notlarının yazıldığı, kanaatin olmadığı kağıt parçaları, bize veriliyordu. Ve dolayısla o karneler eve gitmiyordu. Ama bu sefer öyle bir şans yok!

Yarın duyacaklarım için sabırsızlanıyorum. Acaba kim kime ne demiş? Bu seferlik benim hakkımda birşey duyamayacağız ama zaten ben bütün hocaların ne diyeceğini bildiğim için pek de dert etmiyorum. Umarım size okul yıllarını ve tembeller için bir kabus olan veli toplantılarını hatırlatabilmişimdir. Belki de şu an bazıları içten bir "ohh" çekiyor o günler bittiği için. Ama şunu da unutmamak lazım. Eskiden sizin korktuğunuz bu veli toplantılarını, çocuklarınız içinde bir kabusa dönüştürmemek sizin elinizde...
 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..