Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '12

 
Kategori
Hayvan Psikolojisi
 

Dikkatle bakın..

Dikkatle bakın..
 

Yandaki köpek resmine dikkatle bakın (O sevimli ve insanlara en yakın dost hayvanlara neden köpek denildiğini bulamadım.) neler anlatıyor? Neler düşünüyor insanlara dair?

Evet evet dikkatle bakın lütfen..

Sizinle adeta konuşuyor gibi değil mi?

Gözlerinin içine iyice baktınız mı?

"Yetenek Sizsiniz" programında "Tarçın" adlı tatlı köpeğe 2x3 komutuyla 5 kez havladığını seyrettiğimde, karar verdim ki, köpekler bazı insanlardan daha akıllı.

Ya, kolbastı oynayan köpeğe ne demeli?

Dedim ya, bu hayvanlar süper zeki, süper akıllılar. Çoğu insanlara hem akıllı hem de zeki diyemiyorsunuz. Adam zeki ama akıllı değil. Düşüncelerini ne zaman, nasıl, ne şekil kullanacağını bilemiyor. Tersi, akıllı ama zeki değil. Öngörüsüz, olaylar karşısında nelerle karşılaşabileceğini düşünemiyor.

İşte ben bu hayvanların hislerine ve duygularına hayranım. Gözlerinin içine baktığınızda sizinle adeta konuşuyor olduğunu görürsünüz. Adeta değil, sizinle konuşuyor.

Bakın ne diyor fotografta?

"Canım sıkılıyor insanlara. Düşünen, yorumlayan ve konuşan varlıklarsınız, yaşanacak dünyayı düşüncelerinizle, eylemlerinizle kirletiyorsunuz. Sevmenin ne demek olduğunu ve sevginin en büyük güç olduğunu bildiğiniz halde sevgi gücü yerine başka güçlerinizi kullanarak birbirlerinizi yok etmeye çalışıyorsunuz. Dünya hepimize yeter. Hem sizlere, hem de bizlere. Neyi paylaşamıyorsunuz? Sanki dünyanın merkezi Washington ve o ne derse doğrudur sözlerine kanıp sürüklenip gidiyorsunuz. Kan döküp birbirinizi öldürüyorsunuz. Üzülüyorum, acıyorum hallerinize."

"Canım acıyor sizi böyle gördüğümde. Oysa sevgiye odaklanmış olsanız, dünya daha yaşanılır, dünya daha temiz, daha mutluluk dolu olurdu."

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..