Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '19

 
Kategori
Dilbilim
Okunma Sayısı
17
 

Dil; Anlıyorsam Fazlası Fazla

Anlatmak istediğim yazarken ve konuşurken gereksiz ayrıntılar, uzun cümleler, lüzumsuz sözcükler falan değil bunları biliyoruz zaten. Ben başka bir şey söylemek istiyorum;

Dil biraz şifredir. Siz benim burada ağdalı bir dil kullandığıma bakmayın. Aslında yazdığım dil savunduğum dil değil. Dil bilimci değilim nasıl olur bilmiyorum ama kültürlü insanların yarısı kısaltılmış cümle hatta yan yana iki kelimeyi anlayacağını düşünüyorum. Konuşma dilinde zaten var, yazma dilinde de olabilir. Misalen “keman çalmayı öğrenmek”, “keman öğrenmek”

Kopukluk olsun, aralarında ilgi olmasın biz ilgi kurarız. Dil %50 kısalır. Anlıyorsam sorun yok. Ben anlıyorsam Türkiye’de on milyon kişi üniversite mezunu bunlar da anlar, kalan da yavaş yavaş.

Ben gramercileri sevmiyorum, hele bir de kuralcıysalar…

Nasıl yazılır ya da konuşulursa konuşulsun söylenenleri anlama kapasitemiz arttı ama dil bir türlü kısalmıyor.

Paylaşım mesajları mesela... İki söz, bazen tek kelime, bazen onlar bile yok, bir tuhaf işaret, ünleme filan… Sayfalar dolusu yazsan aynı şeyi söyleyeceksin yazık değil mi ağzımıza dilimize… Hadi sen yazıyorsun/konuşuyorsun senin için sorun değil bir de okuyanı/ dinleyeni düşün!

Eksik olurmuş, olsun ben bağ kurarım… Ve benim gibi fazla zeki olmayan biri yaparsa herkes yapar. Yarım ifadeler, kopuk cümleler biraz rahatsız ediyor ama zamanla alışırız.

Gramere uymuyormuş; gramer dilin gelişmesinin önündeki en büyük engel.

 

 

 

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kerim kardeş size katılıyorum.Selamlar sevgiler sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 29.01.2019 9:55
Cevap :
Bizden de selamlar ablamıza  31.01.2019 8:06
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4913
Toplam yorum
: 13027
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 670
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster