Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Temmuz '06

 
Kategori
Eğitim
 

Dil bilen para da kazanıyor

‘Dil biliyorum ama işyerimde pratik yapamadığımdan unutuyorum’ diyen çok kişiye rastladım. Uzun çalışma saatlerinden sıkılan veya evde çocuklarını bakarken bir taraftan para kazanmak isteyen bir çok insan var. Türkiye’de de artık home Office ‘ev ofisler ‘ kurulabiliyor. Üstelik personel gideriniz de yok. Yurtdışında eğitim gördüm veya çok iyi dil biliyorum diyenler için yepyeni sistemler geliştiriyorlar teknoloji firmaları.

www.tercumehavuzu.com diye bir site var. Burada bir çok çeviri yaptırmak isteyen kişi çevirmenlerle buluşuyor. İster Amanca bilin ister İngilizce ister Urduca. Ne demişler bir dil bir insan. Artık dil sadece iş yerinizde size maaş farkı getirecek bir araç olmaktan çıktığı gibi, ekstra para da kazandırıyor.

Eskiden altın bilezik derdi annem mesleklere. Mesela bir öğretmen olduğunuzda bir altın bileziğiniz vardı. Şimdilerde bakıyorum da insanların birden çok altın bilezikleri var. Hem bir şirkette çalışıp kariyerinize kariyer katıyorsunuz hem de akşamları veya hafta sonları evden çeviri yaparak para kazanıyorsunuz. Yada sıkılıp istifa ediveriyorsunuz da evinizde oturup gayet güzel bir gelire sahip oluyorsunuz, hem de büyük şehir trafiğine katlanmadan.

İnternetten yayılan bu gibi sistemlerin bir avantajı da büyük şehirde yaşamayan insanların da bunlardan faydalanabilmeleri. Eskişehir’de de olabilirsiniz Trabzon’da da. Kim engelleyebilir ki sizi.

Duymuşsunuzdur çevrenizde ‘ben limon satarım yine de çocuklarıma karıma bakarım’ diyen beyleri. Demek ki dünya çok hızlı değişiyor, artık limon satmak yerine dil biliyorsanız ekstra işler yapıyorsunuz çevirmenlik gibi. Çevirmenlik yapmak isteyenler direk üniversitelerin mütercim tercümanlık bölümlerini bitirebilir veya dil bilen herkes gibi seviyorsa bu işe soyunabilir. Üstelik bu meslek kazançlı ve keyifli. Hem bir çok konuda bilgi sahibi oluyorsunuz hem de eğer sözlü çeviri yapabiliyorsanız bir çok ülkeye seyahat edebiliyorsunuz. Dil bilmenin avantajları bitmiyor. Turizm alanında parlayan bir yıldız olan ülkemizde bir çok turist rehberine de ihtiyaç var. Yani artık bir dil bir insan değil bir topluluk ediyor neredeyse.

Bu sefer sevdiğim bir sözle noktalayacağım yazımı,

Ne kadar az bilirseniz o kadar şiddetle savunursunuz
Berthard Russel

 
Toplam blog
: 35
: 5855
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

1970 doğumluyum, 4,5 yaşında ilkokula başladım ve 14 yaşında Üniversite sınavına girdim. KTÜ Sınıf Ö..