Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '13

 
Kategori
Deneme
 

Dil dilden üstün olamaz

Dil dilden üstün olamaz
 

görsel interneten alıntı


Bir milletin büyüklüğü, siyasi sınırlarıyla birlikte ve onun da üstünde kültür varlıkları zenginlikleri, Milli Birlik ve bütünlüğü ile ölçülür. Kendi milli varlığına sahip çıkmayan milletler yaşayamazlar.

Bir milletin kültürü, o milletin milli şahsiyetidir. Dilini  kaybetmiş bir millet yok olmaya mahkumdur. Sadece İlimle, bilimle hedefe varılmaz. Dil Gönül'ü yüzdüren gemidir. Dil gemisi batarsa gönül de batar. Başına felaketler gelen milletlerden ibret almalıyız.

Millet olarak İlla ki elin nerede ektiği, nasıl biçtiği, belli olmayan tohumunu güzel Türkeçe'mize karıştırarak  hem Türkçe'mize hem de dilimize  zarar veriyoruz. Bunun ülke insanına nedenli kayıplar verdiğini halâ kavramış değiliz.

Hayranı olduğumuz İngilizcenin, Almancanın, Fransızcanın ya da Arapçanın benim özümden Türkçe'mden daha kıymetli olduğu nasıl kabul edilir ve buna hangi ileri zekalı karar verebilir.

İngilizce ile ilgili kitaplar bizim ülkemizde basılmaz, İngiltere'de basılır ülkemize gönderilir. Böylece elin dilini, kitaplarını başımıza  taç  yapıyoruz. Kendi dilimize, kitap larımıza değer vermiyoruz.

Her yıl ülkemizde milyonlarca öğrenci İngilizce, Almanca, Fransızca, ve ya Arapça dili derslerinden zayıf almakta bir başka tarifle sınıfta kalmaktadır. Böylece gençlerin koskoca bir yılı heba olup gitmekte.

Milli Efendi;

" Sen önce kendi dilini, kültürünü, ilim ve İrfanını gençlerine öğretsene" Hani nerede kaldı " Bir Türk dünyaya bedeldir sözü ve anlamı"

Bana ne elin dilinden. Ben ellerle yaşamıyorum, ben kendi ülkemde kendi halkımla yaşıyorum. Öncelikle kendi insanlarına, insan ilişkilerine önem vermen gerekir. Benim ülkemde İngilizce, Fransızca, Arapça seçmeli ders olarak kabul edilirken. Güzel, Türkçem elin okullarında seçilmez, bilinmez, tanımmaz.

Ben şahsen kendi ülkesinde yabancı dille eğitim verenlerin vatanlarına hıyanet ettiklerini savunurum. Henüz kendi dilini öğrenmemiş ülke insanının yabancı bir dilde eğitim görmesi beni vicdanın ötesinde rahatsız ediyor.

Kıssadan hisse;

Hakim Osman bey bizde stajını tamamladı. Çok dikkatliydi. Dosyaları  iyi inceleyen yüzde yüz vicdani kanaate yakın karar özetleri hazırlardı. Kura da Tarsus Hakimliği kurasını çekti. Burada göreve başladı.

Eskiden Sorgu Hakimliği vardı. Sorgu hakimliğinde duruşma yaparken şahitlerden biri Türkçe bilmediği için Kürtçe bilen Adliye çaycısını tercüman olarak tayin ederler. Tercüman görevini ifa edince, Hakim Osman bey katibe sorar daha önceleri tercümanlık yapanlara ne kadar ücret takdir ediliyordu, Katip efendim 5 lira, Peki Tercümanın mesaisine karşılık 5 lira ücret takdirine diye karar verir. Bir kaç gün sonra kalemden parasını almasını söyler.

Aradan bir kaç ay sonra bu kez Asliye Ceza Mahkemesinde duruşmada Türkçe bilmeyen birine İngilizce tercüman gerekir.Tarsus Amerikan kolejinden ( eski adı ) İngilizce bilen hocayı davet ederler. Hoca tercüme işini bitirince. Hakim  Osman bey yine  katibe sorar İngilizce tercümanlara ne kadar ücret yazardınız. Efendim 2O lira yazıyorduk der.

Hakim Osman bey dur yazma " Kim size söyledi İngilizce Kürtçe den daha kıymetlidir" Dil dildir dilin dilden üstünlüğü yoktur" Daha bir kaç ay önce Kürtçe bilen tercümana 5 lira yazmıştık. İngilizce tercümanlık görevini ifa eden hocamıza da 5 lira ücret takdirine diye karar verir, Hocaya bir kaç gün sonra gelip kalemden parasını almasını söyler. 

Hakim Osman beyin kararı her türlü takdirin üzerinde bir karardı. Böyle bir kararın Türkçe'mize ne kadar değer vermemiz gerektiği hususunda yeterli bir örnekti. Dilin dilden üstün olmadığı Hakim kararıyla açıklanıyordu. El benim dilime saygı duysun ki bende onların diline saygı duyayım.

İlimde bilimde, teknolojide kendi diliyle eğitim görmeyen gençlerin ülkelerine faydası olamaz. Türkiye kendi bilim ve tekniğini kendi diliyle, kendi gençleriyle başarmalıdır. Elbette her yerde olduğu gibi birden ziyade diller ayrıca öğrenilebilir.

Lakin kendi özünü ve kendi muhteşem Türkçe dilini değersiz kılmak gaflet ve hıyanetin en büyüğü. Buna sebebiyet verenler ise  insanlık suçunu işlemektedir.

Tarihinde binbir badireye, binbir ihanede göğüs germiş, sonunda yine de varlığını korumuş Türk Milleti parçalanan öz diline daha nekadar tahammül edebilecek.

Kıymetli okurlarımıza saygılar sunuyorum.

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..