Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Dila Hatun – Dila Hanım

Dila Hatun – Dila Hanım
 

Türkan Şoray – Kadir İnanır

Uzun – Uzun yıllar önce

İlk Dila Hanım filminin setindeydim.

Ben yıllar önce çekilen Dila Hatun filminin setinde bulunmuştum…

Türkan Şoray’ı da, Kadir İnanır’ı da ve bir çok sanatçıyı da ilk orada görmüştüm.

Allah Rahmet Eylesin Erol Taş’da orada tanımış ve çok da sevmiştim.

Daha önce de Türkan Şoray ile ilgili bir yazı yazmıştım. O yazımda da Dila Hanım filminin setinden söz etmiştim. Şimdi yenilememin nedeni, televizyonda yeni başlayacak bir dizinin; Dila Hatun’un yeni versiyonu olduğunu görmemle alakalı oldu.

Benim bir türlü anlayamadığım, niye durmadan tekrarladığımız. Niye?

Konumu yok?

Var. Yeni konular var.

Benim yazdığım en az yirmi tane hemen dizi olabilecek senaryolarım var. Benim gibi bir çok yazarın kitapları var, senaryoları var. Peki, nedir bu olay?

Anlamak mümkün değil.

Bırakın ne olur aklımızda Dila Hatun, Türkan Şoray olarak kalsın. Bırakın hasmı olan yakışıklı ağa Kadir İnanır olarak kalsın…

Başka konular da; yeni diziler yaratın, yeni isimler de aklımıza ve gönlümüze yer etsin.

Bizi durmadan mukayese etme derdi ile başbaşa bırakmayın.

Elbetteki dizi formu ile farklı olacaktır.

Elbetteki bir sinema filmine sığdırılmaya çalışılan öykü; uzun izadıya anlatılacak, belki biraz daha acıtasyon yapılacak, belki biraz daha aksiyon ilave edilecek belkide aşkı daha detaylı daha olmaz halle aktarılacak.

Tamam olsun. Olsunda niye aynı konular olsun.

Niye bizim hayallerimizi yıkmaya bu kadar heveslisiniz?

Ben Türkan Şoray’ı Dila Hatun giysileri ve kilmliği içinde görmüştüm ilk kez ve kadın halimle çarpılmıştım. O zamanlar çok gençtim. Ben ben miydim bilmiyorum. Bildiğim dünyanın en güzel kadınının yanındaydım.

Kadir İnanır’ı gördüğümde de aynı şekilde etkilenmiştim.

Benim hayatta tanıdığım en yakışıklı erkek babamdır sonra iki erkek kardeşim gelir. İnanın abartmıyorum. Benim iki erkek kardeşimde inanılmaz yakışılıdırlar. Biri rahmetli oldu. Canım benim. Nur içinde yatsın. Dünyanın en güzel insanıydı.

Evet. Onlardan sonra tanıdığım en yakışıklı adam Kadir İnanır’dı bırakın o haliyle bizim aklımızda ve gönlümüzdeki tahtında ikameüt etmeye devam etsin…

Dila Hatun; çekimlerini izlediğimde, hele bir sahnesinde:

Kış günü çekilmişti, gecenin çok geç bir saatiydi, Kadir İnanır yaralı, dere kenarında yerde yatıyor, Türkan Şoray yani Dila Hatun geliyor, tanımadığı hasmını görüyor. Hasmı çok ağır ve onun omuzundan kurşunu çıkarıyor.

Ben bu sahnenin nasıl çekildiğini görmüştüm. Kadir İnanır’ın saatlerce yerde toprağın üzerinde o soğukta yattığını ve rol gereği çok terlemiş olması gerektiğinden yüzüne devamlı su döktüklerini de izlemiştim.

Bizler palto, atkı ve eldivenle donarken Kadir bey, çok ama çok uzun süre bir gömlekle toprakta titreyerek yatmıştı. O zaman demiştim.

“Sanat aşkı bu işte.”

Gerçekten öyleydi. Türkan Hanımın o kurşunu çıkarma sahnesi hala gözlerimde. Onun güzelliği setteki herkesi esir almıştı. Müthişti müthişşş!

Erkan Petekkaya’yı çok severim çok da beğenirim. Benim sözlerim ne ona ne de Hatice Şendil’e… Keşke başka bir dizide bir araya gelmiş olsalardı.

Neyse yapacak bir şey yok.

Hatıralarımızla oynuyorlar…

O kadar!

 

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/nazansara.satana.5

http:// https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....