Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

RMZSM Meliha Karaoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/meliha63

31 Mart '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Dilek dileyemeyen Dilek!

Dilek dileyemeyen Dilek!
 

Yıl 1988... Yer Karabük ilçesi Eskipazar da bir apartmanda (apartman dediysem giriş üzeri 2 buçuk kat) iki kız dünyaya geldi...33 gün arayla... Eskipazar anlayışına göre kırk bastı diyecekler diye bayağı korkmuştum. Nasıl anlatacaksın, açıklayacaksın bu safsatayı...

Neyse ki korktuğum olamadı bebekler sağlıklı bir şekilde 40 (günlerini) larını çıkardılar..Ev sahibi benim akrabam ve biz Eskipazar da yaşadığımız yıllarda bu doğan torun Dilek alt katta, benim kızım üst çatı katında 4 sene gibi bir zaman geçirdik. Dilek in kızım Zülfiye ye göre farklı bir yaşantısı vardı. Onların arabaları, apartmanları (dedesinden dolayı oğluyla beraber oturuyordu) koyun sürüleri vardı. Sanki daha rahat bir yaşantısı olacaktı ama Dilek in annesi babası dedelerinden ayrı bir eve çıktı. Bizlerde Zonguldak a tayinle geldik.Uzaktan akrabalardan duyardım Dilek liseye gitmişti...Üniversite sınavlarınada girecekti...Halamın cenazesinde baba annesini görmüştüm..

Dilek in derslerini sordum "iyi, çalışıyor" dedi. Ama 2 zayıfı vardı çünki annesi çok hastalık yaşadığı için kardeşlerine o bakmak zorunda kalmış yeterince çalışamamıştı. Sonra telefonda bir komşumla konuşurken soruşturdum "Dilek üniversite sınavını ne yaptı" demiştim. Bana "4 yıllık bir yeri kazanmış ama hala buralarda niye gitmedi bilmiyorum" demişti....
Hüzünlü gerçeği biraz önce üvey baba annesinden duydum. Uzun yıllardan sonra onları bir iş için aramıştım. Dilek okul kazanmış ama maddi olanaksızlıklardan okula göndermemişler. "SATMIŞLAR"
Evet Dilek satılmış...Eskipazar lisanıyla kelime bu! Sizin anlıyacağınız Dilek i onunla evlenmek isteyen

birine sözlemişler.... ACI, ACI.. Ben bu sıralarda çok fazla acıyla boğuşur oldum! Ben maddi sebeplerin tek başına neden olduğunu zannetmiyorum. Çünki hala evleri işleri sürüleri var, dede ve diğerlerinin yardımıyla pekala okuyabilir diye düşünüyorum.

Dilek ah Dilek! En son 4 yaşlarında görmüştüm onu..Şimdi düşünüyorum. Uzun yıllardan sonra da olsa onları arasam, kızsam Dilek in kredi ve bir burs alarak rahat okuyabileceğini söylesem, bu yolun yakın iken dönülebilecek bir yol olduğunu anlatsam...

Ne derler acaba? Benim bu sözlerim onları verdikleri karardan çevirebilirmi?...Ya kız da evlenmek istiyorsa! Hiç Öyle olduğunu zannetmesemde...Zaten o kazandığı bölümü belki 2 sene önce, belki geçen sene kazandı.. şimdi üniversiteye kayıt hakkı da yandı....Çevremizde olan bu tür olaylara duyarlı olsak ne fayda, elimiz kolumuz bağlı kalınca yada yapmak istediklerimizi maddi olanaksızlıklardan yapamadıktan sonra..

Nerede Dilek e yardım edecek kuruluşlar? Dilek onlardan bihaber! Onlar Dilekten bihaber!...

Yaşamda maddi yeterlilik önemli lakin biliyorum ki Dilek den çok daha olanaksız insanlar kaynak yaratıp sivil toplum kuruluşlarının, kredilerin veya bursların yardımıyla pekala okuyabiliyorlar....Burada bilicin ön plana çıktığı gerçeğini malesef hepimiz bilsek bile, bu aşı değil ki bütün sağlık ocaklarına en ücra yerlere gönderelim aşılatalım çocuklarımızı... SAGILARIMLA.... BÜTÜN KIZLARIMIZIN OKUMAK İÇİN İMKAN YARATTIĞI VE YARATIRDIĞI YARINLARIN UMUDUYLA

 
Toplam blog
: 41
: 1151
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1963 Doğumlu  ununu elemiş eleğini asmak üzere...3 (kimine göre pırlanta) çocuk yetiştirmiş denil..