Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '12

 
Kategori
Deneme
 

Dilek Pastanesi

Dilek Pastanesi
 

Beyoğlu Dilek Pastanesi...

Öyle tarihi falan değil, ünlülerin uğrak yeri falan hiç değil. Güzel, ferah, kaliteli, Beyoğlu'nun en iyi yerinde bir pastane, o kadar.

Fakat benim için çok önemli.

Hayatımda hep güzel anılar biriktirdiğim bir yer oldu Dilek Pastanesi. Hep güldüğüm, eğlendiğim, neşelendiğim bir yer oldu.

Yıllar yılı her Beyoğlu'na çıkışımızda uğramadan olmazsa olmaz yerlerimizdendi. O yıllarda, yani yaklaşık beş yıl öncesine kadar o kadar sık giderdik ki Beyoğlu'na, neredeyse iki haftada bir. Dolayısıyla her iki haftada bir de Dilek Pastanesi'nde otururduk.

Neskafe eşliğinde çikolatalı pasta yemeyi adet edinmiştik. Ne de güzeldir çikolatalı pastaları oranın. Tabi o zaman şeker gibi bir bela yok başımda, sadece kiloyu düşünüyorum, o yüzden de arkadaşımla paylaşıyordum bir dilimi.

Bir keresinde bir Ramazan günü aramızdaki oruçlu arkadaşlarla iftar edelim dedik. Dilek Pastanesi'nde de her akşam iftar programı varmış, sürpriz olmuştu bize. Şansımıza çok iyi bir yerde de masa bulduk, fasıl heyetinin yakınında. Yemeği de güzelmiş pastaları gibi. Bizim için o akşam çok eğlenceliydi, fasıl heyeti öyle güzel çaldı söyledi ki mest olduk. Çıkışta şarkı söyleye söyleye arşınladık yolları.

Garip bir huzur duygusu veriyor insana bu pastane. Hafta içi günün değişik saatlerinde tek başına gitmişliğim de oldu. Tek kişilik masada minik kurabiyelerle kahvemi içerken kâh kitap okudum kâh bir şeyler karaladım beyaz kâğıtlara.

Güleryüzlü çalışanlarıyla daha da güzelleşen bu pastaneyi çok özledim.

En son tam bir yıl önce gitmiştim yeni tanıştığım, sonradan arkadaşım olan bir müşterimle.

Taksim şimdi delik deşik, tahta paravanlarla çevrili falan da umurumuzda mı?

Pazar günü yine onunla olacağız orada.

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..