Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '13

 
Kategori
Müzik
 

Dilenci Şarkısı'nın Hikayesi

Dilenci Şarkısı'nın Hikayesi
 

alıntıdır


Şarkılar…

Her sözü bir anıyı taşıyan, zaman zaman sıralayıp fal baktığımız şarkılar. Bazen içimizde kopan fırtınaların seslenişi, bazen ise dile getiremediğimiz her kelimenin açık adresi.

Bir şarkı dinlerken ne duygularla yaşandığını hep düşünmüşümdür. Her şarkının bir hikayesi var aslında. Bizler gibi.

Orhan Gencebay’ın Dilenci isimli şarkısını defalarca dinleyip, duymuşuzdur her halde. Ya hikayesi? Orhan Gencebay’a o sözleri yazdıran hikayesini bilmeyeniniz var mı?

Gencebay'ın kendi anlatımıyla Dilenci şarkısının hikâyesi:

"Mahallemizde Pampupu isminde bir dilenci vardı. Samsun'da benim yaşlarımda olanlar onu gayet iyi bilirler. Ben Samsun Ulugazi Mahallesi'nde doğmuştum. Pampupu diye takma bir isim, ne olduğunu bilmiyorum, çünkü böyle bir şarkı söylüyordu. "Pampupu" diye diye bir şarkı söylüyordu. Ne anlama geldiğini de bilmiyorum. Ve ayağı yalınayak, ayağı çıplak, üzerinde bir şal var, üstü başı yırtık bir şekilde, bir elini beline koymuş, bir eliyle dilenir vaziyette dolanırdı. Ayağı da aksardı. Böyle giderdi, yürürdü...

"Ve bizim yanımızda komşu Ayşe hanımın evi vardı, onun kapısına gelirdi. Kapıda elindeki bütün ne varsa, para, yiyecek varsa, kapıya bırakırdı. Ondan sonra,

"- Ayşe hanım, Ayşe hanım, bana kızını verecek misin? diye söylerdi.

"Ve birkaç defa söyledikten sonra orayı terk ederdi. fakat, herkes onu tanımadığı için alay ederdi, taş atardı, bir şey  yapardı...Canı yanardı, o yine de pampupu şarkısını söyleyerek giderdi. Yani o Pampupu, biz ona Pampupu diyorduk, beni son derece etkilemişti.

"Sonra öğrendim ki, pampupu bir zamanlar bir aşka tutulmuş. Çok büyük bir aşka tutulmuş. Ve neticede istediğini de vermemişler ona. Ve zamanla Pampupu bu hale gelmiş, meczup olmuş, yani adeta aklını yitirmiş. Çok üzülmüştüm, gözlerim dolu dolu olmuştu. Ve beni hep etkilemiştir bu Pampupu olayı. Daha sonraki yıllarda yapmış olduğum Dilenci isimli bestemin asıl kaynağı bu Pampupu'dur. Bu, Pampupu'nun hikâyesidir. Ona atfetmiştim bu bestemi..
"

İste Dilenci şarkısının hikayesi.

Herkesin bir yaşanmışlığı ve bu yaşanmışlığı anlatan, dile getiren bir şarkısı var.

Ve o şarkı nerede duyulsa bir düğüm olur boğazınızda, bir yaşanmışlığı saklar her notasında.

Şarkılar ve yaşananlar bazen ne kadar acıtsa da, en huzurlu melodiler çalınsın bugün kulağınıza,

Sevgiler…

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..