Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '08

 
Kategori
Blog
 

Dilenci vapuru : "Yıl Bir"

Dilenci vapuru : "Yıl Bir"
 

"Dilenci vapuru" Geçen sene ilk defa 11 Mayıs'da sefere başladı. İlk yazıdan sonra bunun haftalık bir yazı disizine ya da sabit bir köşeye dönüşeceğini yazmışım. Son bir yıl içinde bu sözümden döndüğüm zamanlar oldu. Mesela ilk başta hep aynı gün ve saatte yayımlayacağımı söylemiştim ve bir süre bunu disiplinli olarak gerçekleştirmiştim. Fakat fazla sıkıya gelemeyen yapım sebebiyle zaman zaman fazla zorlama, zaman zaman da haddinden uzun yazılar ortaya çıktı.

Ben de bir değişiklik yapmak zorunda kaldım. Önce hafta başında ek seferler derken "cuma günü" bir süre sonra esprisini kaybetti. Yine de geçen 52 haftada 55 "Dilenci Vapuru" yazarak seferlerimi aksatmamış olmamın küçük gururunu yaşıyorum, nitekim hayatımda ısrarla kovaladığım ve sonunu getirdiğim iş sayısı pek fazla değildir.

Bu seriye başlarkenki amacım, kısa vadeli, fazlasıyla bencil ve çıkarcı, faydacı, başlık ve fotoğrafa dayalı çabuk tüketim kültürüne bir cevap vermekti. Evet, pek espirisi olmayan bir başlık "dilenci vapuru" yine iddiasız ama benim pek sevdiğim bir fotoğraflarla defalarca yayına çıktı. Açıkcası her ne kadar ben bundan bir keyif alsam da, 12 ay sonunda okunurluğu yukarı doğru ivmelenen, zaman içinde daha tanınır hale gelen bir yazı dizisine dönüşmedi dilenci vapuru. Bunda yazıların yeterince cazip olamaması ne kadar etkense, platformun sadık okuyucu kazanmaya değil de anlık tüketime açık yapısı da etkili oldu.

Kelli felli Milliyet.com.tr yazarlarının "ünlülerin şeffaf halleri" , "bar açılışında erotizim" gibi tırışka internet gazeteciliği sebebiyle gölgede kaldığı bir devride bir blog yazarı olarak hiçbir sığlığa bulaşmadan sırtımı gündeme ve hatta google'a da dayamadan sadece yazarak var olmaya çalışmak kolay değil. Bunu deneyimleyen tek kişi elbette ben değilim ve kabul etmek gerekirki yaptığımız en kibar ifadeyle tam bir saflık.

Kendi hayal dünyallarımızda ise birer kahramanız, süperiz. En kötüsünden kıçı kırık birer Don Kişot'uz.

Seneye bugünlerde sağ ve sağlıklı olarak tekrardan bir yıllık değerlendirme yapma arzusu ve çoşkusuyla

Dilenci vapuru, nutella'yı kaşıkla yiyenlerin
ama bittere de hakettiği itibarı verenlerin bindiği vapur.

K.

Tüm dilenci vapuru yazıları :

http://blog.milliyet.com.tr/Arsiv.aspx?UyeNo=553997&GrupNo=4651

 
Toplam blog
: 295
: 733
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..