Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dilenci Vapuru

Erol Evgin'in keli gibisin.
Varsın ama göremiyoruz.
Ordasın, biliyoruz ama dokunamıyoruz.
Aslında biz hepimiz,
Kuvvetli lodos duasındayız.
Fırtınadan bihaber şekilde sokağa çık da
Uçsun gitsin peruğun sarıyer tarafına,
rahat bir nefes ve
bir uyku çekelim.
Aylari yıllar sonra.

***

Lüzumsuz yere bilgi veren insan;

+İçecek olarak ne alırdınız?
-Su alayım
+dolaptan mı olsun dışarıdan mı?
-Dışarıdan olsun. Geçen gün klima çarptı da iş yerinde. Nasıl boğazlarım şişti bak. Öhhö. Görüyorsun.

Garsonun da çok bi tarafındaydı. Lüzumsuz bilgi veren insan, anneanne olduğu sürece sorun değil. Ama ne bileyim, 27 yaşındaysan ve şöyle örnekler oluyorsa, biraz düşünmek lazım;

***

İki arkadaşın restoranda sipariş verirken onlara katılırsın. Garson sana da sorar, bir şey istiyor musun diye.

"Yok ben az önce evde yeyip geldim"

diyorsan eğer... sen bitmişsin lan.

***

Yoksa motivasyon sadece kendinden bahsetmeyi sevmek olabilir mi?

***

Mesela, lodos kuvvetliyken üsküdar-bejiktaş motoro çok sallanır. Yanındaki sana dönüp "ben de küçükken tatilde avşa adasına giderdik, orada da bir gün bir rüzgar çıktı dönerken. vuuuuu.... bir göğü görüyorum, bir denizi görüyorum. altıma ıslattım korkudan . tabi küçüktüm..." diyorsa eğer, biraz uzaklaşman gerekebilir. yine işeyebilir. kaç yaşında olursa olsun hem de.

***

Korkudan delirmek midir seni lüzumsuz yere konuşturan?

***

"Hebelelelel labelelele e pititit ptititi"

Büyük deprem sonrası artçı paniği ile uyandığımız bir gece yarısı, kardeşim ve ben karşımızda annemi bulduk. İşte aynen yukarıdaki gibi şeyler söylüyordu. Korkudan dili tutulmuştu. Ama çok sakin sakin diyordu, böyle bir panik hissi falan yok. Ertesi gün tercüme ettiğine göre, "sakin olun yavrum, geçecek şimdi" falan dediğini sanıyormuş. Yüzündeki ifade gerçekten de o şekildeydi. Komik olan dilinin tutulması değil, vücut dilinin soğukkanlılığı ile konuşamayacak kadar korkmuş olmasının yarattığı tezattı. Kafasında amcamın o dönem bütün sülaleye dağıttığı baretlerden birisi vardı. Bizimkiler kimbilir neredeydi...

***

Tabi bir de tam teşekküllü insanlar var. Varlar değil mi... Halı saha maçına takım forma, konçi tekmelik ve dizlikle gelen adam. Çantasında kaleci için eldiven dahi getirmiş olur. Maçtan sonra bengayını çıkarır, tekme yediği yere sürer. Bandajını yapar gider.

***

Ya gerçekten de s.ktir git. Uyuz oluyorum size.

***

Sadece size mi, sizin gibi daha kimlere kimlere... Komşunun duble major yapan kızı. Ömrümü çürüttün lan orspu! yok dilek şöyle başarılı, böyle takdir aldı bilmem ne. Okumayı erken söktü, kurdeleyi önce taktı, andımızı söyletti, yetmedi, takdirler, teşekkürler, yetmedi sınav başarıları, havada uçuşan diplomalar, ödüller, onur listelerine girmeler...

Eeeehhhh. Şimdi maaşı benimkisinin üç katı. Aslında dilek'i tavlayıp da evlenmek lazım onunla. 30 sene dilek çalışsın sen yat, sonra hooop herşeye ortak ol. planımı anneme açtım; "oğlum siz kardeş gibi büyüdünüz" dedi. ya ne olcak canım, dedim. mantık evliliği. nolcak canım. dedim. dayamamadım söyledim.
 
Toplam blog
: 295
: 733
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..