Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '18

 
Kategori
Kitap
 

Dilimdeki Güfte Kitabının Yazarı Orhan Ender ile Yeni Çıkacak "Etfelya" Kitabını Konuştuk

Dilimdeki Güfte   Kitabının Yazarı Orhan Ender ile Yeni Çıkacak "Etfelya"  Kitabını Konuştuk
 

Orhan ender


Genç Yazar ORHAN ENDER: “İnsan hiç sevdiği işten sıkılır mı? Veya hiç severek yaptığı bir işten yorulur mu?“

 

SORU-BİZE KISACA KENDİNİZİ TANITIR MISINIZ?

ORHAN ENDER -Ben Orhan Ender. Sivas doğumluyum. İlk öğretimimi Yunus Emre İ.Ö.O’da Liseyi SİVAS Anadolu İmam Hatip Lisesinde tamamladım. Şuan Eskişehir Anadolu Üniversitesinde İlahiyat öğrencisiyim. Ve AZ YAYINEVİNDE yazarlık yapıyorum. Sivas Hakikat Gazetesinde haftada bir yazı yazıyorum. Aynı zamanda nacizane musiki ile ilgileniyorum.

SORU-Kitap yayınlıyor ve gazetelere köşe yazısı yazıyorsunuz. Aynı zamanda İlahiyat gibi zor bir bölüm okuyorsunuz. Bu kadar işi bir arada yürütmek sizin için zor olmuyor mu?

ORHAN ENDER-İnsan hiç sevdiği işten sıkılır mı? Veya hiç severek yaptığı bir işten yorulur mu?

Yazı yazmak benim bir hayat felsefem. Duygularımı ve kendimi yazı diliyle daha etkili ifade ettiğimi düşünüyorum. İşte o vakit yazmaya karar verdim. İlahiyat ise İmam Hatip çıkışlı olduğum için çok sevdiğim ve ilgi duyduğum bir bölüm.

SORU-Yeni kitap çalışmalarınız nasıl gidiyor?

ORHAN ENDER-İKinci kitabımın roman olacağını belirtmek isterim. İçerisinde yine ilk kitabımdaki gibi bir yaşanmışlık olacak mutlaka. Ve okuyucuya her bir cümlesinde bir mesaj verecek. Kitabın içinde yer alan şiirlerin içerisindeki ipuçlarından bir şifre oluşacak. Okuyucu o şifreyi çözdüğünde hayatın anlamını çözmüş olacak. Bende sabırsızlıkla o günü bekliyor olacağım...

SORU-Dilimdeki Güfte kitabınız ne zaman çıkmıştı? Ve ne kadar ilgi gördü?

ORHAN ENDER-Şu zamana kadar okuyucularımdan hiç bir olumsuz yorum almadım. Ben kitabımda da bahsettim; ’’insanlar bu kitabı okuduğunda bir yerlerde iyi insanlar varmış diyecekler’’ diye.

Ve gelen yorumların birçoğu bu şekilde. Okuyucularım artık bir yerlerde iyi insanların varlığına inandılar. Aşkın ne olduğunu, sevdanın ne olduğunu anladılar.

’’Allah için sevmek nedir’’ Bunun üzerinde düşündüler. Ve sonunda aşk’ın gerçek olduğunu anladılar.

SORU-Çok okuyor musunuz? Gençlere vermek istediğiniz mesaj var mı?

ORHAN ENDER- Allah’ın ilk emri OKU! Demek ki okumak imanın yani iman etmenin şartlarından bir tanesidir.

O yüzden okumak aslında bir bakıma ibadet etmektir. O yüzden yazmak kadar okumak ta benim hayat felsefelerim arasındadır. İslamın şartlarına bir altıncısı eklenecek olsa okumak olurdu. Gençlere değil sadece tüm kardeşlerime tavsiyem; okuyun, okuyun ve yine okuyun...

SORU-Genç bir yazar olarak gençlerin bugününü ve yarınlarını nasıl görüyorsunuz?

ORHAN ENDER-Genç deyince aklıma Necip Fazıl’ın şu kelamı aklıma geliyor; ’’Arsızlığa cesaret, zinaya aşk dediler. Bir neslin ahlakını işte böyle yediler’’.

Ne de güzel özetlemiş üstad. Biz kimliğimizi kaybettik. Bize kim olduğumuzu unutturdular. Benim buradan genç kardeşlerime tavsiyem; helal sevin. Orda aşk’ta olur sevdada. Sakın harama yaklaşmayın. Orda ne aşk olur ne de sevda. Sevecekseniz Allah için sevin. Allah için sevmek sevginize Allah’ı şahit tutmaktır.

İlk kitabımda aşkın saflığından bahsetmeye çalıştım. Okumayanlar için söylüyorum; bir gün olur da okursanız sevdama sizde şahit olun...

SORU-Yazmak sizlere ne kazandırdı?

ORHAN ENDER- Bu sualinizi tek cümleyle özetlemek istiyorum.

’’Ben bu dünyadan göçüp gittikten sonra arkamda bir eser bırakarak göçmüş olacağım’’

bu en büyük kazançlardan bir tanesidir benim için...

SORU-Tecrübeli yazar ve insanlardan faydalanmaya özen göstermektesiniz bu size ne kazandırıyor?

ORHAN ENDER -Hani Hz.Ali’nin bir sözü vardır; ban bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum.

Üstad çırak ilişkisi çok ötelerden bu zamana kadar devam etmektedir. Tecrübeli insanlardan faydalanmaya sizin de belirttiğiniz gibi faydalanmaya özen gösteriyorum. Bana bir harf öğreten insana üstad nazarıyla bakıyorum. Bu çocuk bile olsa benim için böyledir.

Kendime ise çırak nazarıyla bakıyorum. Üstadların yanında pişerek Allah’ın izniyle hayallerime ulaşmayı hedefliyorum...

Genç kardeşlerime bir tavsiye daha; üstadların dizlerinin dibinden ayrılmayın...

SORU-Son olarak söylemek istediğiniz bir şeyler var mı?

Son olarak; ilk kitabımda bir fragmana şahit oldunuz. Asıl film daha yeni başlıyor. Kendini Aşk’a adamış genç bir kızın hikayesi EFTELYA ’’ çok yakında...

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..