Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dilek Doğaner Bütünsel Yaşam Koçu

http://blog.milliyet.com.tr/dilekdoganer

08 Şubat '16

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Dilimizi değiştirelim

Dilimizi değiştirelim
 

BİLİNÇALTIMIIZ


Değerli okuyucular Dilek'in Sevgi Köşesinden tekrar merhabalar, sizlerden birbirinden güzel birçok geri bildirimler aldım. Çok çok çok teşekkür ederim yüreklerinize dokunabildiysem ne mutlu bana. Hepimizin sevgi yolculuğu devam ediyor, hangi duraktan bu yolculuğa katılacağınız ise tamamen size kalmış. Bu yazımda sizlerle paylaşmak istediğim konu düşünce ve konuşma biçimimizi gözden geçirerek olumlu kalıplara göre yeniden düzenlememizin ne kadar önemli olduğu. Sizlerle yaşamımızın tüm alanlarındaki sevginin kendini sevme ile başladığını kendini sevmenin birçok güzel değişimi beraberinde getireceğini paylaşmıştım.

“KENDİMİ SEVİYOR VE ONAYLIYORUM” olumlama cümlesini paylaşmıştım.

Değerli okuyucular olumlama cümlelerl sıradan cümleler değildir; değişim kapısını aralayan bir başlangıç noktasıdır. Olumlama cümlesi ile bilinçaltımıza bir çapa atarız, bu değişim için yapabileceğim birşeyler olduğunun bir ifadesidir. Burada bahsettiğim birşey, herhangi birşey olabilir: Bir alışkanlık, kişi, bir ortam veya mekani hayatımızdan çıkarmak olabilir. Bununla birlikte hayatımiza yeni birşey katmak, çekmek istiyor da olabiliriz. Bütün bunları yapabilmek için bilinçli olarak şeçilmiş olumlu ifadeler kullanabiliriz. Bunun nedeni bilinçaltımızın duyduğunu aynen uyguluyor olmasıdır. Bunu açmak gerekirse bilinçaltımız biz ne dersek onu yani duyduğunu uygular; yorum yapmaz, planları yoktur. Eğer “ben bu işten nefret ediyorum” derseniz sadece bu işten nefret ettiğinizi duyar. Eğer yeni, mutlu olabileceğiniz bir iş istiyorsanız bunu olumlu ve açık bir biçimde ifade etmeniz gerekir. “Bütün ihtiyaçlarımı karşıladığım, bol para kazandığım, çok mutlu olduğum bir işe sahibim” demek gibi. Eğer yeni iş isteğimizi olumlu ifadeler kullanarak hayatımıza çekmezsek yeni bir işimiz olsa bile bilinçaltımızda “işimden nefret ediyorum” kalıbı bulunduğu sürece bir süre sonra yeni işimizden de nefret etme ihtimalimiz neredeyse %100 olacaktır.

Değerli dostlar bu değişiklikleri hayata geçirmek elbette kolay olmuyor yıllardır biriktirdiğimiz, depoladığımız onca alışkanlık, inanç, bizi duygudan duyguya sokan onca kalıp ama artık bir yerlerden başlama zamanı. Dil kalıplarımızı olumlu ifadelerle değiştirmeye başladığımızda isteklerimize planlı bir biçimde erişmeye başladığınızı gözlemleyeceksiniz.

Eğer hayatımızdan birini, bir şeyleri, alışkanlıkları çıkarmak, göndermek istiyorsak bunun en hızlı yolu yine bunu olumlu ifadeler kullanarak yapmak ve gideni sevgiyle uğurlamaktır. Detaylandıracak olursak; Hayatımızdan birini çıkarmak istediğimizi varsayalım, yakın çevremizde de olabilir uzaktada olabilir. Yani aramızda olmasını istemediğimiz bir bağ var. Bu kişiyi düşünerek “Seni sevgiyle gönderiyorum, seni ve kendimi özgür bırakıyorum, bana yaşattığın tüm deneyimler için çok teşekkür ederim” olumlama cümlesini kullanabiliriz.

Bununla birlikte bu olumlama cümlelerinin küçücük birer tohum olduğunu unutmayalım. Ama hemen öyle sabaha kadar büyüverecek bir tohum değil. Emek isteyen bir tohum, sık sık hatırlanmak, beslenmek isteyen küçücük bir tohum. Lütfen bunu unutmayalım ve sıklıkla en az 21 gün olacak biçimde tekrar edelim.

Değerli dostlar bir sonraki yazımda buluşuncaya kadar sevgiyle kalin....

 
Toplam blog
: 15
: 293
Kayıt tarihi
: 18.01.16
 
 

Hayat her zaman insana gülümser, yeter ki sen gülümsemeyi bil. Destan şehir Çanakkale'de dogdum. ..