Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '12

 
Kategori
Siyaset
 

Din adamının siyaset anlayışı

Din adamının siyaset anlayışı
 

Cami, üniversite ve aksiyon ile El Ezher Mısır'ın yeniden yapılanmasında rol alıyor.


El Ezher, peygamberimin hayatını anlatan Muhammed çizgi filminin danışman listesinde fark ettiğim bir addı. Daha önce birkaç yerde daha karşılaşmama karşın bunlar gazete okumaları olarak aklıma kazınmamıştı. Financial Times Weekend'de 1000 yıllık tarihi olan El Ezher'in güçlenen Mısır ile birlikte güçlü bir rol oynama arayışında olduğunu yazıyor. Ben akademi olarak biliyordum; onlar cami olarak yazmış. Belki ben eksik biliyorum; ikisi de var veya külliye tarzında bir yapı. Bilen varsa yorum yazsın.

Benim yazmak istediğim genç din adamı Anas Sultan'dan aktardıkları cümle. Ayaklanma sırasında aktif olan Sultan, "biz ne sağdayız, ne soldayız, merkezdeyiz" diyor. Merkezin tanımını ise harp zamanında savaşan ve barış zamanında sulh içinde olan (pasifizm sözcüğünü kullanıyor ben böyle çevirdim) şeklinde ifade ediyor.

Bizim Atatürk'ün ağzından yurtta sulh, cihanda sulh diye ifade ettiğimiz düsturun başka bir biçimi. Kurtuluş Savaşı'nın ardından savaşkan taraf zaten açıktı diye yazıp tartışmaları keseyim. FTWeekend'deki bu yazı, bizim Mısır'ı sadece birşeyleri öğretmek için değil, birşeyleri öğrenmek için de izlememiz gerektiğini hatırlatıyor.

Üzerine bir de Zaman gazetesinde Şahin Alpay'ın AK Parti ile ilgili yazısını (26 Ocak) okuyun. O şekilde kurgulanan bir siyasi partinin (farklı tabandan insanları) demokrasi tanımlaması açısından sorunlu olabileceği düşüncesine kapıldım. Farklılıkları olan insanları aynı siyasi parti içinde topladığınızda dışında kalanları demokrasi kurgunuza katmanız zor olacaktır. Bunun çözülmesi gereken bir sorun olduğunu düşünüyorum. Teorik çözüm AK Parti'nin bütün Türkiye'nin tek hakimi olarak bütün sorunları daha demokratik olan kendi içi mekanizmaları içinde çözmesidir. Ama bunun adı da mutlakiyet oluyor. (AK Parti demokratik cumhuriyet istemiyor muydu?)

Bu işe benim bu kadar takılmamın sebebi, bunun aynı zamanda şirket yönetimleri için de çok ciddi bir sürdürülebilirlik sorunu olduğunu düşünmem. İşin şirket boyutu ile ilgili yazmayı sürdüreceğim.

 
Toplam blog
: 38
: 987
Kayıt tarihi
: 04.08.06
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. Hayatım boyunca elemelerden geçerek önce Kadıköy Anadolu Lisesi'ni, sonra ..