Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '12

 
Kategori
Eğitim
 

Din Bilgisi dersleri

Merhaba;

Bazı dostların söylediklerini duyar gibi olduğum için, öncelikle, aşağıda okuyacaklarınızı bir uzman gözü ile yazmadığımı bilmenizi isterim. Benimki  sadece, sade bir vatandaşın düşünceleri ve de özlemidir.

BENCE;

Devletllerin dinleri olmaz. Olmamalı. Bir devletin vatandaşlarının belkide %90 aynı inancı paylaşıyor olabilir. Ama bu yine de o devletin( "bir"  dini vardır ) demek olmamalı. Çünkü siz devlet olarak geri kalan %10'luk vatandaşlarınızı da  düşünüp kollamak zorundaysanız bir kuvvet olursunuz.

Peki, o zaman DEVLET ne yapmalı?

Yine BENCE;

her inanca eşit yaklaşmalı. Zaten inançlar ve gerekleri aileler tarafından çocuklara verilir. Ben namaz kılmayı, okumayı, dinin gereklerini annemden öğrendim. Bir kursa gitmedim. Ağabeylerimde her bayram sabahı, Cuma'ları  camiye gitmeyi babamızdan öğrendiler.Bunlar için ayrıca bir eğitim almaları gerekmedi.

Haa, siz bu konuda uzman olmak isterseniz o zaman bu mesleğin okuluna gidersiniz. O zaman başka. Ona söyleyecek sözüm yok.

Düşünün ki , bir sınıfta müslüman, katolik, süryani, alevi vb. çocuklar bir arada okuyorken, siz, din dersi adı altında sadece Müslümanlığı öğrenme seçeneğinden, başka bir şeçenek tanımıyorsunuz. Ya bu ya da HİÇ.

Peki ne olmalı?

BENCE;

DİN DERSİ adı altında herkese lazım olacak olan Genel kültür seviyesinde, Tüm inançların küçük birer özetini içeren bilgilerden derlenmiş bir kitapla, çocuklara BÜTÜN İNSANLIK İNANÇLARINI tanıtırsınız. Hem ayrımcılık, dışlanmışlık olmaz hem de biraz bilgilenmiş olurlar. Böylece de büyüdüklerinde hiç olmazsa aralarına girecek bir sebep eksilir. Siz de  DEMOKRATİK DEVLET olmayı dünyaya gösterirsiniz.

Sonra, Bir de DİYANET işleri başkanlığı var. Sadece din olarak Müslümanlığa hizmet etmekte. Eğer devletin bir dini olmazsa Diyanet işlerinin de kapsama alanı da genişler. Daralmaz.

Koyarsınız oraya 5-6 otomatik hat. Herbirini de farklı inançların uzmanlarına bağlarsınız. Vatandaş da Sosyal hak- hukuk adına birbirleriyle  eşit sayıldığı  vatanında, benimsediği inancına ait sorularını uzmanına sorar. Zaten uygulamalarını ailelerinden gerektiği kadar öğrenecektir. Öğrenmezse de o, onun ve ailesinin sorunudur.

Böylece de memlekette hiç olmazsa Din adına cinayetler, ayırımcılık  en azından devletin politik sorunu olmaz., olursa da adli bir dava olur.

Bilmem yanlış mı düşünüyorum. Bu benim küçücük bir çocukken bile aklımda olan bir istekti. Din dersine girerken süryani ya da Hiristiyan arkadaşlarımın bahçede dolaşmalarına aklım hep takılı kalmıştır. Keşke ben onların inançları, onlar da benim inancınımı biraz kültür adına öğrenebilseydik.

Kimbilir, bu konuda yapabileceğimiz bir Reform belki de ileride , etnik yapımızda da uygulanabilir hale gelir. Ümit etmekten kimseye zarar gelmez diye bekliyorum.

Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..